• Anonym (Nja)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Kex) skrev 2024-10-06 15:42:39 följande:

Män har sin fulla rätt att också välja bort kvinnor eller män de inte vill ha sex med.

Vi kanske ska börja tvinga desperata män att ha sex med varandra istället? Eftersom många män tycker att de har full rätt till någon annans kropp om de bara betalar för den så bör ju andra även ha full rätt till deras kropp.

En man som tycker att kvinnor bestämmer vilka han får ha sex med måste ha väldigt låg IQ. - det kvinnor bestämmer är vilka DE vill ha sex med.
    Precis som en man gör! Du väljer ju också vilka du vill ha sex med och sedan får man hoppas de vill ha sex med dig, och så får båda sex.

Sluta gnäll eller börja ha sex med andra desperata män istället! Eller vill du inte ha sex med män? Då är du i samma position som de som tvingas sälja sex - de vill inte heller ha sex med desperata män!

På pappret kanske. Men inte i praktiken. Många tjejer blir sura, arga när killen inte vill fast hon bjuder till. Som om att de tänker att när jag ändå bjuder till så ska han vara tacksam att han får sex. De killarna blir dömda för att säga nej.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (AB) skrev 2024-10-10 10:10:22 följande:

Att det skulle vara "våldtäkt" då en man köper sex av en kvinna, som i samtycke gör detta för att tjäna pengar, är enligt min åsikt feministiskt dravel.

När en man bjuder ut en kvinna för dyra pengar, bjuder på underhållning, drinkar, fin middag och vin... de har sex efteråt. Är det också våldtäkt?

I Nederländerna finns det prostituerade kvinnor som specialicerat sig på att hjälpa handikappade män att få sexuell stimulans mot betalning. Det handlar om män som kan ha extremt svårt att kunna inleda en relation med en kvinna. Är detta våldtäkt?

När en tjej går till en massör för att betala och få yoni-massage för att få orgasm. Är detta våldtäkt? Vi hade ett antal kvinnliga influencers som för ett par år sedan bedyrade hur härlig denna upplevelse var (inkl Bianca Ingrosso).

Min åsikt är att vuxna människor ska få göra vad de sexuellt vill tillsammans, så länge det finns samtycke... även om det sker en ekonomiskt transaktion i samband med detta. Det är inte något som staten eller oliktänkande ska styra över, så som är fallet idag.

Om en person på något sätt tvingas av en annan person att utföra sexuella tjänster mot betalning (trafficking och liknande). Då anser jag att det är grovt fel, men då handlar det inte om samtycke.

Personligen så har jag sex med min fru (hon är helt fantastisk), och har ingen önskan om att umgås med prostiterade. Det är själva tanken på att staten ska hålla på med att styra och ställa med medborgares sexliv utifrån just nu gällande moraliska värderingar hos vissa grupper i samhället.
    Ibland blir det alldeles för mycket PK över det hela, så till den milda grad att det inte ens är tillåtet att ha en annan åsikt i frågan än vad som ligger i linje med vår lagstiftning.

Normen säger att en kvinna inte kan utnyttja en man. Men tvärtom så är det direkt ett utnyttjande. När kvinnor köper sexuella tjänster så gör hon en killen en tjänst.
  • Anonym (Nja)

Ofta så att:

Tjejen hittar ingen kille: "Det finns så många dåliga killar, ingen raggar på mig, männen är så konstiga, ingen uppskattar mig. Go girl, stå fast vid dina krav".

Killen hittar ingen tjej: "Du kanske ska ändra din krav, kolla mer vad tjejerna vill ha, du kanske ska förändra dig, börja träna, gör något åt dig själv!."

• Anonym (Nja)
    Fiona M skrev 2024-11-08 23:18:28 följande:
    Om tycker samtycke är oviktigt bevisar du att det är helt rätt att du aldrig har eller kommer få ha sex.
    Samtycke är bara viktigt när killen vill ha sex. Tvärtom är det ingen som bryr sig om män far illa. Säger man något annat så säger man det politiskt korrekta men o verkligheten så skyddar lagen enbart kvinnor mot.män. Finns inte en domstol som skulle ta upp det omvända fallet. Män har inget skydd i lagen. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?