• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (jaha)
    Tukt skrev 2024-10-06 15:41:55 följande:
    Så vad är din lösning på problemet då? Att kvinnor börjar ha sex med män mot sin vilja, eller att man legaliserar prostitution i Sverige?
    Man kan börja med att inte slänga ut en person från radion som säger vad som är sant, att Sverige har helt andra normer kring synen på sex och vems behov som står i centrum än större delen av övriga världen.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kex) skrev 2024-10-06 15:42:39 följande:

Män har sin fulla rätt att också välja bort kvinnor eller män de inte vill ha sex med.

Vi kanske ska börja tvinga desperata män att ha sex med varandra istället? Eftersom många män tycker att de har full rätt till någon annans kropp om de bara betalar för den så bör ju andra även ha full rätt till deras kropp.

En man som tycker att kvinnor bestämmer vilka han får ha sex med måste ha väldigt låg IQ. - det kvinnor bestämmer är vilka DE vill ha sex med.
    Precis som en man gör! Du väljer ju också vilka du vill ha sex med och sedan får man hoppas de vill ha sex med dig, och så får båda sex.

Sluta gnäll eller börja ha sex med andra desperata män istället! Eller vill du inte ha sex med män? Då är du i samma position som de som tvingas sälja sex - de vill inte heller ha sex med desperata män!

Nej, i praktiken får kvinnor ha sex med vem de vill idag eftersom sexköp är förbjudet och män är så desperata. De som säljer sex gör också ett val.

Jag vill inte köpa sex. Jag vill ha en chans att ha sex utan att göra något omoraliskt, men det får jag inte som man.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-06 15:50:14 följande:
    Vilket land skulle du vilja att Sverige liknade, och vems behov står i centrum där?
    Danmark.
  • Anonym (jaha)
    Tukt skrev 2024-10-06 15:52:38 följande:
    Det du säger mellan raderna är ju att mannens behov ska stå i centrum.
    Varför är kvinnans behov viktigare än mannens?
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-06 15:57:34 följande:
    Varför? (Du ville inte köpa sex skrev du precis, så vad lockar där?)
    Vems behov står i fokus i Danmark?
    Kvinnor har inte samma makt att välja bort män i länder där män inte är lika desperata.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-06 15:57:54 följande:

TS?

Det gör jag väl inte? Jag förespråkar att män ska ha en chans.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-06 16:39:08 följande:
    Inga incels i Danmark?

Jag tror väldigt många kvinnor skulle välja bort män som köper sex, så de ingår inte i urvalet ändå.
    Praktiskt taget, nej.

De som inte får ha sex i Sverige skulle ha en större chans med färre desperata män.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kex) skrev 2024-10-06 16:01:31 följande:
    Så alla kvinnor får ha sex med vilka män de vill? För männen kan inte säga nej eller vadå? Om alla män börjar säga nej till att ha sex så får de makten menar du? Varför säger män ja till sex med vem som helst? 

(De som säljer sex gör verkligen inget val, har du aldrig hört talas om människohandel?)
    Män säger ja till sex med vem som helst för att deras alternativ är att de inte får ha sex alls.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-06 16:43:29 följande:

I din trådstart skriver du:
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 15:35:49 följande:

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

Självklart väljer kvinnor bort vilka de inte vill ha sex med. Att män inte ska acceptera det låter otroligt våldtäktsapologetiskt, så utveckla gärna.

Förklara gärna vad du menar med att män ska ha en chans.
    När kvinnor har färre desperata män att välja på så hade kvinnor inte valt bort lika många män som de gör nu.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?