• Anonym (Lisa)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (G) skrev 2024-10-06 16:30:29 följande:

Sexlagstiftningen är ett verk av feministisk påverkan,, ( mannen är alltid skurken) helt ologiskt att endast ena parten i ett skeende som är kriminaliserat utför ett brott, logiskt är: bägge parters handlingar är brottsliga, både köpare o säljare av sex,,mest logiskt är dock att anse att personer i sverige får ta ansvar själva för sitt handlande o därmed legalisera sexhandel, Dock ej trafficking

Sexköpslagen är könsneutral. Det är sexköparen som är skurken. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 16:36:29 följande:
    Kvinnor har inte samma makt att välja bort män i länder där män inte är lika desperata.
    Tycker du det är bra, att kvinnor inte själv får bestämma vem de ska ha sex med?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 16:44:45 följande:
    Män säger ja till sex med vem som helst för att deras alternativ är att de inte får ha sex alls.

Fast det är ju inte kvinnors fel. 

Varför tycker du att kvinnor inte ska ha rätt att neka sex?

• Anonym (Lisa)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 16:49:47 följande:
    Är det inte? Det är väl kvinnor som bestämmer vilka män som får ha sex och vilka män som inte får ha sex.

Det tycker jag inte, men jag tycker inte att de ska ha övertaget.
    Nej, jag bestämmer verkligen inte vem du eller någon annan man ska sex med.

Det enda jag bestämmer är vem jag ska ha sex med. Varför får inte jag bestämma det själv, tycker du?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 16:54:36 följande:
    Att hon inte har så många andra att välja på.
    Spelar ingen roll, hon väljer ändå inte en man hon inte vill ha sex med. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 17:09:41 följande:
    Fiona M skrev 2024-10-06 17:06:08 följande:
    Mycket bra fråga men TS verkar inte kunna svara på den.
    Läs svaret.

Jag har inget övertag över dig, vad får du det ifrån? 

Jag bestämmer inget om någon mans sexliv. Precis som du inte bestämmer över kvinnors sexliv. 

Svara ja eller nej. Tycker du att jag själv ska få bestämma vem jag ligger med, givet att den andre samtycker?

• Anonym (Lisa)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 17:12:37 följande:
    Hur vet du att hon inte vill det när det finns så många att välja på att det är omöjligt att se alla män som finns?
    Kvinnor är inte desperata. Både män och kvinnor borde ligga med människor de vill ligga med. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 17:43:32 följande:
    En lösning är att göra som Henrik Brandao Jönsson ansåg i radio.
    Och vad hindrar män från att göra det?

Du kan åka redan imorgon. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 18:24:23 följande:
    Min lösning är att vi tar intryck av omvärlden och inser att Sverige är ett dåligt land.
    Varför flyttar du inte till ett bättre land?
  • Anonym (Lisa)
    Ikaros12 skrev 2024-10-07 22:50:01 följande:

Jag har nu följt den här tråden sedan den startade och jag tycker att det är så sorgligt att det finns män som är så intrasslade i sin offerkofta att de inte ser vad kvinnor faktiskt skriver. Jag förstår verkligen sorgen i att inte hitta kärleken. Men att i det skapa så mycket hat och förakt mot kvinnor som grupp skrämmer mig. Framförallt eftersom jag ser att vi män ofta har så mycket att beundra hos kvinnan i form av just förståelse, kommunikation och kärlek. För mig är det en gåta att man kan se kvinnor som ett hot. Det är snarare vi som blir hotet mot oss själva om vi inte slutar lägga skulden för våra problem på andra och framförallt kvinnor. Vi män har mycket att lära oss av kvinnor, men då måste vi börja lyssna och vilja förstå andras Perspektiv. Men också lära oss att ta ansvar för våra egna känslor och behov och inte lägga det på andra. 

prostitution är inget nytt påfund som andra länder plötsligt har kommit på. Det är ett väldigt gammalt fenomen som västvärlden håller på att avveckla eftersom prostituerade oftast är livegna och slavhandel är något som inte borde finnas i ett civiliserad samhäll.

Bra inlägg. Tyvärr kommer TS inte ta det till sig, som du skriver är hans offerkofta för skön.

Men visst är det tragiskt att vissa är ensamma och har svårt att hitta någon. Men jag tror ändå att män med TS inställning är få. Majoriteten ensamma, män som kvinnor, skyller inte på andra. 

• Anonym (Lisa)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-14 21:31:41 följande:
    Du skrev att lika många stängdes ute från sex förut. Hur går det ihop med befolkningsökningen?
    Preventivmedel fanns inte förr. När välståndet ökade och vi fick bra preventivmedel så föder man färre barn. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-14 20:34:51 följande:
    Det är bara män som behöver räkna med att den de vill ha sex med säger nej.

Jag menar att män hade kunnat få bestämma när de vill ha sex, inte med vem.
    Skitsnack. Långt ifrån alla kvinnor får ligga med dem de vill. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-29 01:06:09 följande:
    Kvinnor väljer vilka män de har sex med och män får anpassa sig efter deras val. Är det konstigt att många män blir utan när de inte har makt att välja?

Om osäkra män hade kunnat göra som Brandao Jönsson sade så de hade plötsligt haft makten istället och kvinnor hade blivit av med den. Det hade blivit lika.

Fast svenska män kan göra som han sade. De kan åka till Danmark och köpa sex. 

Men du orkar väl inte. Du gnäller istället . 

Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?