Ikaros12 skrev 2024-10-07 22:50:01 följande:
Jag har nu följt den här tråden sedan den startade och jag tycker att det är så sorgligt att det finns män som är så intrasslade i sin offerkofta att de inte ser vad kvinnor faktiskt skriver. Jag förstår verkligen sorgen i att inte hitta kärleken. Men att i det skapa så mycket hat och förakt mot kvinnor som grupp skrämmer mig. Framförallt eftersom jag ser att vi män ofta har så mycket att beundra hos kvinnan i form av just förståelse, kommunikation och kärlek. För mig är det en gåta att man kan se kvinnor som ett hot. Det är snarare vi som blir hotet mot oss själva om vi inte slutar lägga skulden för våra problem på andra och framförallt kvinnor. Vi män har mycket att lära oss av kvinnor, men då måste vi börja lyssna och vilja förstå andras Perspektiv. Men också lära oss att ta ansvar för våra egna känslor och behov och inte lägga det på andra.
prostitution är inget nytt påfund som andra länder plötsligt har kommit på. Det är ett väldigt gammalt fenomen som västvärlden håller på att avveckla eftersom prostituerade oftast är livegna och slavhandel är något som inte borde finnas i ett civiliserad samhäll.
Bra inlägg. Tyvärr kommer TS inte ta det till sig, som du skriver är hans offerkofta för skön.
Men visst är det tragiskt att vissa är ensamma och har svårt att hitta någon. Men jag tror ändå att män med TS inställning är få. Majoriteten ensamma, män som kvinnor, skyller inte på andra.