• Missminime

Svagt plus spökstreck positvit eller negativt? Vi kan hjälpa varandra läsa av graviditetstester

Som det står i rubriken. Svagt positivt, spökstreck,positivt eller negati. Här kommer en ny tråd av enny TS. Så vi kan hjälpas åt att läsa av graviditetstrater men även ägglossningstester. Skriv vid bilden om det är ett ägglossningstest eller ett graviditetstest ni vill ha hjälp med. Jag vet att det finns liknande gamla trådar som år många år gamla. Därför tänkte ja att vi kan starta upp en ny tråd. Välkomna med tips, tröst o peppning vid behov. Men visa respekt o var inte elaka! Vi är alla hår av samma orsak. Detta kan vara mer känsligt för vissa än för andra tänk på det

• Svar på tråden Svagt plus spökstreck positvit eller negativt? Vi kan hjälpa varandra läsa av graviditetstester
  • Anonym (Anonym123)

Testade för 2 dagar sedan och då visade det såhär efter 30 min. Antagligen spökstreck. Mensen kommer lör eller sön och har haft känningar i bröst sen 3 dagar tillbaka och idag fick jag mensliknande smärtor. Testade idag och tyckte mig se ett JÄTTEsvagt streck, tror jag dock kan inbilla mig. Någon som har erfarenhet av spökstreck?
  • Anonym (Pumpan)

Det är positivt ! 

• Anonym (Förvirradxflera)

Jahopp.... I morse var 2 stickor blanka (ca 6h i blåsan)
    Idag med mer koncentrerat urin (ca 10h i blåsan) så är det streck, tänkte jag tar ett digitalt med veckoindikator eftersom jag är 5 dagar sen.

Tydligen är stickorna inget att lita på :/ 

• Anon0141
    Anonym (Förvirradxflera) skrev 2024-10-11 16:49:09 följande:

Idag med mer koncentrerat urin (ca 10h i blåsan) så är det streck, tänkte jag tar ett digitalt med veckoindikator eftersom jag är 5 dagar sen.

Hatar premoms tester. Fått falskt positivt på 5 av 10 typ 😭
  • Anonym (Pumpan)
    Anonym (Förvirradxflera) skrev 2024-10-11 16:49:09 följande:

Det hände precis samma sak med mig?.. är gravid. Dom digitala testen har inte samma känslighet. 

Anon0141 skrev 2024-10-11 18:23:07 följande:
    Hatar premoms tester. Fått falskt positivt på 5 av 10 typ 😭
    Har du också fått många starka på rad för att sen få blanka, för att sen få många starka igen?

I två dagar var de blanka (bim+1o+2), tredje dagen (bim+3)fick jag 5 positiva i rad på em, på morgonen efter (bim+4) var 2 negativa men på eftermiddagen fick jag 3 positiva i rad, idag (bim+5) på morgonen är den blank.

Digitalt samt CB early stav visar negativt trots de starka positiva (i mitt tycke).

Jag har aldrig varit med om detta innan när jag testat med premoms, aldrig någonsin fått ett positivt... Och jag är i slutet på lådan ????

Alla testerna från samma batch.

Anonym (Pumpan) skrev 2024-10-11 19:24:25 följande:

Det hände precis samma sak med mig?.. är gravid. Dom digitala testen har inte samma känslighet. 

CB tidig stav också negativ dock, så endast premom stickorna jag fått utslag på :/ (bild ovan).
  • Emmsaaan

Hej! Min mens är sen med 2 dagar så tog en cb test imorse och kunde ana ett vääääääldigt ljust streck, sambon kan se det också. Går dock typ inte att fota utan får justera med ljusstyrkan. Men är detta också spökstreck? 

Tog ett cb digitalt också men den säger negativt. Men tänker att den optiktiska läsaren har svårt för det ljusa strecket också. 

• Anon0141
    Anonym (Förvirradxflera) skrev 2024-10-12 07:00:49 följande:
    Har du också fått många starka på rad för att sen få blanka, för att sen få många starka igen?

I två dagar var de blanka (bim+1o+2), tredje dagen (bim+3)fick jag 5 positiva i rad på em, på morgonen efter (bim+4) var 2 negativa men på eftermiddagen fick jag 3 positiva i rad, idag (bim+5) på morgonen är den blank.

Digitalt samt CB early stav visar negativt trots de starka positiva (i mitt tycke).

Jag har aldrig varit med om detta innan när jag testat med premoms, aldrig någonsin fått ett positivt... Och jag är i slutet på lådan ????

Alla testerna från samma batch.
    Nej men flera test som jag verkligen trodde var positivt. Tog ett annat test som verkligen var negativt. Mensen kom typ dagen efter.
  • Missminime

Gör ett nytt test om några dagar 

Anonym (Anonym123) skrev 2024-10-10 18:57:37 följande:

Testade för 2 dagar sedan och då visade det såhär efter 30 min. Antagligen spökstreck. Mensen kommer lör eller sön och har haft känningar i bröst sen 3 dagar tillbaka och idag fick jag mensliknande smärtor. Testade idag och tyckte mig se ett JÄTTEsvagt streck, tror jag dock kan inbilla mig. Någon som har erfarenhet av spökstreck?
Svar på tråden Svagt plus spökstreck positvit eller negativt? Vi kan hjälpa varandra läsa av graviditetstester