Inlägg från: Anonym (Aldrig mer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aldrig mer)

Var har alla ödmjuka kvinnor tagit vägen?

Som någon nämnt, tror jag du förväxlar det med självständighet. Jag har fått höra det ibland, och det kommer till 99% ifrån män. Dessutom går det aldrig se på utsidan vad någon gått igenom. Eller den resan en person gjort.

Jag var ödmjuk och go i 4 år till en man. Nu är jag överlevare av våldtäkt och misshandel. Och skiter faktiskt fullständigt i vad män tycker om mig. Det och dom intresserar mig inte längre. Skillnaden nu, är att jag är en mycket starkare person. Än vad jag var innan. Det livet lärt mig. Är att det går absolut inte att lita på människor. Speciellt män. Det finns ingen trygghet förutom den du skapar dig själv. Aldrig någonsin kommer jag bli beroende av en man igen. Det sköna är att jag nu är i kontroll av mitt eget liv. Kommer aldrig heller bli beroende av en man. Det var en hemskt dyrbar läxa att lära sig. Men vad jag lärt mig! Och vad mycket skit och elände jag sluppit tack vare det. 

Dessutom undviker jag miljöer med män, och det är riktigt gott att jag har och kan göra det valet.  Förutom på arbetet. Men då är det jobb relaterat. Inga problem. Men privat, har jag helt enkelt skurit bort den delen av mitt liv. Och mår så mycket bättre psykiskt. Jag lever ett väldigt privat men skönt och fridfullt liv.  

Jag har inget behov av andra människor, tack vare att jag tagit mig igenom denna resa helt på egen hand. Nu vet jag att jag klarar mig själv. Behöver inte veta något annat heller. Majoriteten av människor är inte goda. Det går inte att bortse ifrån. Alla har någon agenda. I mitt 35 åriga liv. Har jag träffat max 5 människor av 40 som varit 
    "rena" dvs inga spel, inga motiv, falskhet etc.  

Det är nog den bästa gåvan jag fått av detta. Min immunitet. 

Svar på tråden Var har alla ödmjuka kvinnor tagit vägen?