Inlägg från: Anonym (zw) |Visa alla inlägg
  • Anonym (zw)

Var har alla ödmjuka kvinnor tagit vägen?

Det beror på hur ni själva behandlar kvinnor.

Jag är snäll och vänlig mot män som själva är vänliga och behandlar kvinnor på ett respektfullt sätt.

De källartroll som hänger här på Familjeliv ser jag ingen mening med att respektera då de förstör stämningen här med sitt trollande, sin obscena sexfixering och kvinnoföraktande attityd. 

Sopa rent under egen matta först. Var vänliga, var ärliga med er själva, bete er anständigt och behandla kvinnor som människor och inte objekt som ska utnyttjas. Först då får ni den vänlighet ni önskar. 

• Anonym (zw)
    Anonym (Vi) skrev 2024-10-06 09:56:27 följande:

Kvinnor ska inte behöva vara följsamma mot män.
    I allmänhet.

Men det ligger i sakens natur att man är följsam mot rätt man. Den man älskar. För att man delar värderingar och ger varandra kärlek. Så rätt partner.

Fast det är ju inte naturligt för män att ens förstå kvinnor och hur kvinnor fungerar. Varför ska man då som kvinna vara följsam? Varför följa en man som bara kör sitt eget race och tror att kvinnan ska vilja samma saker som han och tänka likadant?

Jag följer hellre en annan kvinna isåfall. Inte i en romantisk relation (är ej lesbisk) men i andra sammanhang, ex. på jobbet eller med vänner och familj. De förstår mig så mycket bättre på ett emotionellt plan än vad en man någonsin varit i närheten av. Och då räknar jag även in manliga släktingar i mina personliga erfarenheter.
Svar på tråden Var har alla ödmjuka kvinnor tagit vägen?