• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-13 12:52:31 följande:
    Du värderar du och jag nog saker olika skulle jag säga. Pålitlighet, ärlighet och att man är snäll är viktigt tycker jag. Speciellt med tanke på alla idioter som finns där ute, inte minst män. Män som är otrogna, slår sina kvinnor eller är skitstövlar på annat sätt, psykopater och kontrollerande män. 
    Men så är det, vi värderar saker olika helt enkelt. Vi kanske är väldigt olika du och jag. 

Men jag skulle säga att jag är kul att vara med. Jag gillar att göra saker och hitta på grejer. Kultur, sport, resor och annat. 
    Jag uppskattas bland kollegor och gjorde även det när jag var student i Stockholm. Så jag är ingen tråkmåns direkt. Bara lite ensamvarg. 
    Alltså snäll och pålitlig är väl det minsta man begär. Men enbart det räcker inte. En man som inte har något särskilt utöver det är inte så intressant
  • FillippaFL
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-13 12:48:27 följande:
    Okej jag förstår det. Men då kan jag ju inte skicka något för jag har ingen att skicka till. Så vi får nog strunta i det. GråterGråterGråter
    Du kan skicka till mig. Lovar att vara ärlig.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-13 12:48:27 följande:
    Okej jag förstår det. Men då kan jag ju inte skicka något för jag har ingen att skicka till. Så vi får nog strunta i det. GråterGråterGråter
    Ok jag visste inte ens att det gick att skicka bilder på det sättet här
  • Anonym (Patania)
    Anonym (HG) skrev 2024-10-13 12:56:05 följande:
    Har själv oerhört stabil ekonomi.

Attraktiv blir man inte enbart av utseende.

Eventuell familj kan alla män ge.

Låter inte som någon som sticker ut direkt.
    Det är helhetspaketet som sticker ut skulle jag säga. Och det syns ju inte på en dejtingsida. Men jag är ju en vanlig människa så jag har inte så mycket mer att erbuda. Vad mer ska man behöva erbjuda? 
  • Anonym (Patania)
    FillippaFL skrev 2024-10-13 12:56:52 följande:
    Du kan skicka till mig. Lovar att vara ärlig.
    Din sida är privat så det går inte ens att skicka till dig, 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-13 12:56:50 följande:
    Alltså snäll och pålitlig är väl det minsta man begär. Men enbart det räcker inte. En man som inte har något särskilt utöver det är inte så intressant
    Vad ska det extra vara då? 

Jag är snygg och lever ett aktivt liv, Tjänar bra med pengar och är ganska rolig att vara med. 
    Vad har du själv att erbjuda mig exempelvis som är så himla exklusivt? 
  • FillippaFL
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-13 13:00:52 följande:
    Din sida är privat så det går inte ens att skicka till dig, 
    Fick meddelande senast i morse, så det ska inte vara några problem Solig
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-13 12:36:40 följande:
    Stabil ekonomi = bo bra, fina resor, fina bilar m.m. Kunna göra roliga grejer och unna sig. 

Sex med en attraktiv man.

Eventuell framtida familj. 

Lojalitet och pålitlighet

Det jag inte kan erbjuda är en stor bekantskapskrets eller någon stor släkt eller familj. 
    Dyra resor, bilar osv. Men du har inte råd med ett par hundringar för att bli prioriterad på dejtingsidorna?

Just ja... principer....

Du är ju mer envis än en hel farm av åsnor.
  • Anonym (HG)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-13 12:58:43 följande:
    Det är helhetspaketet som sticker ut skulle jag säga. Och det syns ju inte på en dejtingsida. Men jag är ju en vanlig människa så jag har inte så mycket mer att erbuda. Vad mer ska man behöva erbjuda? 
    Jag ser inget helhetspaket öht. Att man tar hand om sin kropp och har ett ordentligt jobb tar jag för givet. Samma att man är lojal och pålitlig.

Vad som krävs skiljer sig från person till person. Själv vill jag ha någon som delar mitt intresse. Andra är helt ointressanta. Du verkar tro att utseendet är allt. När man börjar komma upp i åldern, som du nu gör, inser man att man måste hitta någon som man är kompatibel med.
  • Anonym (HG)
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-13 13:07:10 följande:
    Dyra resor, bilar osv. Men du har inte råd med ett par hundringar för att bli prioriterad på dejtingsidorna?

Just ja... principer....

Du är ju mer envis än en hel farm av åsnor.
    Gratissajt ska det vara också Tungan ute
Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man