Inlägg från: Anonym (pissed) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pissed)

Orosanmäld för att mina barn inte fick leka med vissa barn i klassen

Är en tjej i min dotters klass som beter sig som ett riktigt as, styr och får med min dotter på jävelskap så nu har jag sagt att hon inte får leka med den här kompisen.

Så tydligen har det kommit fram till den här tjejens föräldrar och de har nu orosanmält mig för att de tycker att jag missköter mitt barn. De har hittat på historier om att min dotter drar med deras barn och andra barn i klassen och förstör för andra.

Det där skulle jag sitta och bemöta när soc ringde mig.

Nu är det min dotter som berättat, inte rakt ut, hur den här tjejen beter sig.

Är det normalt att man bemöter ett nekande för lek på det här sättet?

• Svar på tråden Orosanmäld för att mina barn inte fick leka med vissa barn i klassen
  • Anonym (pissed)

Min dotter tycker förvisso om att leka med henne men hon har inget emot att leka med någon egentligen, så det faller liksom lite utanför sammanhanget.

Hade lika gärna kunnat vara att hon inte velat leka med den här tjejen alls. Min dotter har sagt flera gånger när hon varit här och ringt på att hon inte vill.

Har observerat dem på gården flera gånger och ser att det i regel är den här tjejen som bestämmer allt. Min dotter hänger bara med.

Den här tjejen har flera gånger sagt att min dotter inte får leka med vissa andra i klassen och på fritids. Vet inte om det handlar om svartsjuka och kontrollbehov.

Men det är inte nån höjdare när de ringer från soc flera gånger på samma år och berättar att det kommit in orosanmälan igen.

Svar på tråden Orosanmäld för att mina barn inte fick leka med vissa barn i klassen