Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Separera pga barnens bråk?

EpicF skrev 2024-10-05 11:11:17 följande:
    Hade du tänkt stoppa huvudet i sanden och låta någon utomstående uppfostra dina barn? 
    Att ta hjälp utifrån är inte att låta någon annan uppfostra ens barn.

Både föräldrarna och barnen behöver hjälp. TS frågar om råd här. Det är väl raka motsatsen till att sticka huvudet i sanden? 

TS, om era barn är skötsamma i andra miljöer, kan det vara så att de håller ihop i skolan och på andra håll, och sen släpper ut allt när de kommer hem. 

Kanske har de större svårigheter än vad som märks utåt? Jag säger inte att de har diagnoser. Men om deras vardag är väldigt ansträngande för dem, kan det hända att de är så utmattade när de kommer hem att allt rasar. Så tar de ut det på varandra. Samt i hemmet, där de känner sig tryggast. 

EpicF skrev 2024-10-05 11:47:25 följande:
    Som drabbar barnen negativt där problemet vara soppas under mattan. 

På vilket sätt drabbar det barnen negativt att byta miljö och vara ifrån varandra mer? 

Tvärtom kan det vara precis vad barnen behöver. Eller också inte, men det vet vi inte.

Du skriver väldigt konstiga och dömande inlägg.

Anonym (TS) skrev 2024-10-05 11:49:56 följande:
    Och därför söker jag andra konstruktiva råd!

Jag tycker inte att ni ska skaffa separata boenden innan ni har gått till botten med vad bråken beror på. Hur era barn egentligen mår.

De flesta syskon bråkar ibland. Men dagligen samt regelrätta slagsmål är något annat. 

EpicF skrev 2024-10-05 12:08:30 följande:
    Att soppa problemet under mattan drabbar alltid barn negativt. Även föräldrarna drabbas negativt. 

Men du anser att man ska soppa problemen under mattan istället för att reda ut dem? Men du får självklart tycka det. 

Jag har inte skrivit något om att sopa problemen under mattan. Det är dina ord, inte mina. Lägg inte ord i min mun.

Andra håller inte med om det du anser vara att sopa problemen under mattan. Men du får självklart tycka det.

EpicF skrev 2024-10-05 13:01:55 följande:
    Att separera och flytt med varsitt barn löser inga problem. Och ändå är det bäst? 
    Jag har inte skrivit att det är bäst. Läser du inte andras inlägg innan du slänger ur dig saker? 

Att flytta isär (temporärt) KAN vara en lösning, men behöver inte vara det. Vi vet för lite. Jag avråder dock TS från denna lösning innan de har gått till botten med problemen. Det skrev jag också tidigare.

Skulle barnen börja bo på skilda håll, betyder inte det att de aldrig mer träffas eller umgås. Det tror jag att du också förstår om du tänker efter. 
Svar på tråden Separera pga barnens bråk?