Separera pga barnens bråk?
Både föräldrarna och barnen behöver hjälp. TS frågar om råd här. Det är väl raka motsatsen till att sticka huvudet i sanden?
TS, om era barn är skötsamma i andra miljöer, kan det vara så att de håller ihop i skolan och på andra håll, och sen släpper ut allt när de kommer hem.
Kanske har de större svårigheter än vad som märks utåt? Jag säger inte att de har diagnoser. Men om deras vardag är väldigt ansträngande för dem, kan det hända att de är så utmattade när de kommer hem att allt rasar. Så tar de ut det på varandra. Samt i hemmet, där de känner sig tryggast.
På vilket sätt drabbar det barnen negativt att byta miljö och vara ifrån varandra mer?
Tvärtom kan det vara precis vad barnen behöver. Eller också inte, men det vet vi inte.
Du skriver väldigt konstiga och dömande inlägg.
Jag tycker inte att ni ska skaffa separata boenden innan ni har gått till botten med vad bråken beror på. Hur era barn egentligen mår.
De flesta syskon bråkar ibland. Men dagligen samt regelrätta slagsmål är något annat.
Jag har inte skrivit något om att sopa problemen under mattan. Det är dina ord, inte mina. Lägg inte ord i min mun.
Andra håller inte med om det du anser vara att sopa problemen under mattan. Men du får självklart tycka det.