Separera pga barnens bråk?
Både ni och barnen behöver stöd.
På vilket sätt drabbar det barnen negativt att byta miljö och vara ifrån varandra mer?
Tvärtom kan det vara precis vad barnen behöver. Eller också inte, men det vet vi inte.
Du skriver väldigt konstiga och dömande inlägg.
Hur gör man med lite äldre "barn" som håller på så där? Bråkar om kläder, borstar, smink, nån tar nån annans hårinpacknings...thing... badrumstider, ibland alla mot alla, ibland 2 mot 1 i olika konstellationer. Omöjligt att ta parti för det är alltid olika versioner av vad som hänt.
26,25 och 22. Så kan ju inte ta hjälp av BuP, deras mamma skrattar bara om jag ringer och frågar om råd och skryter om att det är helt tyst hos henne.
Jag har inte skrivit något om att sopa problemen under mattan. Det är dina ord, inte mina. Lägg inte ord i min mun.
Andra håller inte med om det du anser vara att sopa problemen under mattan. Men du får självklart tycka det.
TS, gå in på er kommuns hemsida och titta på vad som finns för stöd till föräldrar.
det är inte bup och det är inte familjerådgivning. Dvs det bör finnas sånt stöd som vänder sig direkt till föräldrar i deras föräldraskap.