Att drömma om att ta hand om hemmet istället för att jobba!
Kan du inte gå ner i tid då? Du säger ju att du tjänar rätt bra, så då bör det finnas utrymme. Dina barn, iaf älsta, lär väl flytta hemifrån eller börja tjäna egna pengar och betala hemma ganska snart så det ger ännu mer utrymme.
Jag älskar mitt jobb och vill absolut inte sluta jobba och skulle heller inte villa ta hand om hemmet på heltid, men jag strävar efter mer balans och mycket fri tid i mitt liv. Jag sade upp mig från fast tjänst och jobbar nu som konsult för att ha mer frihet. Mitt barn är fortfarande i lågstadieåldern så jag vill ha mycket tid med honom på eftermiddagar, helger och lov. Men även innan jag fick barn och då jag jobbade som anställd så bytade jag jobb rätt ofta och såg då till att ha långa tider av ledighet för att vila upp, läsa böcker, resa osv. Det går om man ser till att planera ekonomiskt. Andra perioder i livet har jag jobbat deltid så att jag tex haft varje fredag ledigt för att baka, ta hand om hemmet, gå långa promenader osv. Då har det också varit roligare att jobba på jobbdagarna.