• Anonym (F)

Att drömma om att ta hand om hemmet istället för att jobba!

Anonym (Drömmer med om det) skrev 2024-10-05 07:56:45 följande:

Drömmer med om det, men nu har inte jag barn. Min man har ett barn sedan tidigare men hon har flyttat hemifrån. Jag lever nästan som hemmafru ändå då jag bara jobbar halvtid.

Jag vet att jag skulle få för honom...men jag vill inte att han skall tycka jag är lat. Det är typ den enda motivationen jag har. Han skulle inte kalla mig lat eller klaga så, han gör vad som helst för mig...men han skulle nog tycka det.  

Du menar sköta ett hem utan barn? Utan att jobba? Det är inte ansträngande.
  • Anonym (F)
    Anonym (Trött kvinna) skrev 2024-10-05 08:25:28 följande:
    Ja, precis! Nu är min särbos barn lite yngre men om jag flyttar ihop med honom när hans barn bor hemma kommer jag naturligtvis ta hand om dem när de kommer hem från skolan. Måste livet vara ansträngande menar du? Jag förstår inte riktigt vad du menar! Om jag inte hade jobbat hade jag kunnat laga mat från grunden, baka, städa, renovera osv. Detta är naturligtvis en dröm och kommer troligtvis aldrig bli sann men så som jag lever nu är verkligen inte optimalt för mig!
    Det var inte dig jag citerade. Personen hade inga barn.

Det finns en bok som heter Jag lämnade ekorrhjulet och slutade lönearbeta. Hon var just lärare. Upplägget krävde dock att hennes man jobbar heltid. Några kreativa spartips finns ändå.
    Jag förstår att du upplever ditt liv slitigt ibland och att man inte hinner med det man önskar och att drömlivet är långt bort och kanske onåbart. 
    Finns barnens far i bilden? Avlastar han?
Svar på tråden Att drömma om att ta hand om hemmet istället för att jobba!