Inlägg från: Anonym (Nonna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nonna)

Att drömma om att ta hand om hemmet istället för att jobba!

Ja det är tufft att vara ensamstående och ta hand om allt, men dina barn är ju stora, hjälper inte de till?
    Jag har varit ensamstående i många år nu men mina barn har sina ansvarsområden hemma också, inget som tar en massa tid men som är till stor hjälp. 

Det är tufft att vara ensamstående och inte dela ansvar med en annan vuxen.

• Anonym (Nonna)
    Anonym (Trött kvinna) skrev 2024-10-05 07:56:44 följande:
    Mina barn har båda två diagnoser och gör så gott de kan men huvudansvaret är ju mitt. 
    Ett av mina med. Var det du som tryckte tumme ner, jag menade verkligen inget illa med mitt inlägg!

Mina barn plockar ur diskmaskinen varannan dag, går och handlar småsaker som glömts och viker tvätt med mera. Det tar dem max 5-15min om dagen men är ju till stor hjälp.
  • Anonym (Nonna)
    Anonym (Trött kvinna) skrev 2024-10-05 08:13:02 följande:
    Nej, det var inte jag som tryckte tumme ner! Mina barn gör en del men jag har ändå mycket att göra själv.
    Jag vet hur det är, jag är som sagt ensamstående själv.

Det är ju inte bara ansvar för hemmet utan även allt ansvar med ekonomi/räkningar, hjälpa barnen, ha koll på tider och ingen att dela det med, både glädjen och det jobbiga. Visst kan jag prata med familj och vänner men tror inte någon som själv inte är ensamstående kan förstå.

Jag drömmer också om att sluta jobba och bara vara hemma men tror egentligen att jag bara vill dela livet med någon, dela barnen med någon, och det kan ju inte hända nu.
Svar på tråden Att drömma om att ta hand om hemmet istället för att jobba!