Inlägg från: Anonym (Njut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Njut)

Vaginal orgasm

Ja det är hemskt med män som inte vet hur kvinnliga kroppen fungerar, också lite sorgligt med vuxna kvinnor som verkar tro att vaginal orgasm nästan är en fantasi snarare än verklighet. Orgasm är inte den ena partens ansvar utan bådas, så att känna sin kropp är A och O för att få full njutning. :)

Jag är en kvinna på 35 år som tidigt upplevde att vaginal orgasm är den allra, allra bästa och tycker det känns sorgligt att så många tycks gå miste om detta. 

Till er som är villiga att lära er och inte är helt säkra på att det absolut inte går för just er så kommer här lite tips för att uppnå detta fantastiska:

Du behöver något att föra upp i slidan, penis, dildo/annan sexleksak eller en partners fingrar.
    Se till att vara ordentligt upphetsad första gången så blir det lättare att känna vart den sköna punkten sitter, behövs det så använd glidmedel.
    Vid användande av partners penis så var gärna överst, antingen att han sitter och du rider eller vanlig ridning att han ligger ner. Se till att penis trycker mot främre slidväggen och styr takten så det blir skönt för dig.
    Använder du dildo/leksak så använd gärna en som är lite böjd och se till att den böjda delen är riktad framåt så det blir lite tryck i främre slidväggen, dra ut och in som vid samlag så toppen gnider mot slidväggen hela tiden.
    Med fingrar så är det lite svårt att nå på sig själv så använd din partners, denne för in två fingrar och böjer dessa så fingertopparna gnuggar mot främre slidväggen cirka 3-4 cm upp i slidan, in och ut men hela tiden trycka mot slidväggen.

Försök njuta och slappna av, dock kan man behöva knipa ibland, känn efter vad som känns bäst! Lyckas ni kommer ni inte bli besvikna och då kommer det också vara mycket lättare nästa gång! 

• Anonym (Njut)
    Anonym (f) skrev 2024-10-04 13:42:51 följande:
    Som om det du beskriver inte är något som de flesta försökt...
    Låter mest nedlåtande tbh
    Menar absolut inte att vara nedlåtande, ber om ursäkt om det uppfattas så. Tänkte mest att om en enda person tar till sig av dessa tips (kvinna som man) så var det värt att skriva! Känns så märkligt att det är så otroligt många kvinnor som verkligen inte kan komma alls av vaginal penetration när de fysiska förutsättningarna finns i våra kroppar men jag kanske bara har tur med min kropp.
    Det är frivilligt både att läsa min text och att prova tipsen! 
    Kanske finns det någon man som läser och lär sig något nytt annars om alla kvinnor redan provat detta. 
  • Anonym (Njut)
    Giftskåneman skrev 2024-10-04 14:17:28 följande:

Om jag förstått det rätt, rätta mig gärna, så precis innan kvinnan får orgasm ska det kännas som plötslig kissnödighet och att det gör ni kämpar emot och inte får orgasm?

Ja det kan kännas som att man är kissnödig eftersom att blåsan sitter där vägg i vägg typ, kan förstå att vissa inte gillar den känslan och därför har svårt att komma men har man lyckats en gång så blir det lättare sen att känna igen känslan.
    Jag brukar tömma blåsan innan sex om jag har möjlighet, då är det lättare att slappna av.
  • Anonym (Njut)
    Anonym (Hmmm...) skrev 2024-10-04 19:18:18 följande:

Nej nu behöver jag testa om det här funkar utan klit**** stimulation. Hur gör jag för att inte han skall komma för jag misstänker att det tar tid?

Ja det kan ju vara ett problem om inte mannen "håller ut", därför hjälper det mycket att man är ordentligt upphetsad redan innan alternativt att man får fortsätta rida efter att han kommit (om han fortfarande är hård). Om han ligger ner och man sitter över kan det hjälpa att luta sig lite bakåt så penis kommer åt på rätt ställe men jag tycker det är allra lättast om han sitter upp i soffan, på en stol eller liknande för då sitter man oftast rakare och hamnar i "rätt" position. :) 
  • Anonym (Njut)
    Anonym (JJ) skrev 2024-10-05 16:12:27 följande:
    Kanske lite förståelse men det känns som att tråden blir kapad av att andra ska tipsa varandra om sexställningar när det inte var det TS var ute efter.
    Hon vill väl att killen ska inse att sex (samlag) kan vara skönt utan att man kommer. Känns som att en del män har svårt att förstå det. Man ska ju inte behöva känna press att man måste komma för hans skull. 
    Fast detta är ju ett diskussionsforum så då borde det väl vara fritt fram att diskutera ämnet i sig, alla måste inte klappa ts på ryggen bara för att det kanske är det hon är ute efter. Dock så är det ju de de flesta i tråden gjort så hon borde ändå vara nöjd.

Sen håller jag helt och fullt med om att mannen ts legat med tycks vara en riktig knöl som inte lyssnar på vad ts säger. Behöver hon mer än penetration och dessutom säger det så får han snällt acceptera att det är så.

Jag blev mest förundrad av att det verkade vara ett faktum att det absolut inte går att få orgasm av enbart penetration och att många män är korkade som inte fattar det. Så konstigt att många kvinnor verkar anse att männen ska fatta vad som fungerar för just dem men hur ska de veta det när alla är olika? Det är inte enbart mannens ansvar att se till att kvinnan får orgasm, ofta hjälps man ju åt att ge mannen sitt och såklart gäller detsamma för kvinnan, man hjälps åt och har själv ett ansvar för sin egen njutning.
Svar på tråden Vaginal orgasm