• Anonym

Detta är nu 5:e gången

Anonym (Anonym1) skrev 2024-10-05 11:18:12 följande:

Varför hakar vissa på och lägger skuld på socialen i tråden?? Det här är väl ändå inte tråden att ta upp sina egna dåliga erfarenheter av soc då TS inte ens försökt samarbeta med dom. Spelar ju ingen roll om tjejen från soc är 20 år eller 60år, TS har ju vägrat träffa dom och diskuttera! Jag skulle av denna tråden och TS svar och inlägg våga hävda att SOC nog gjort ett bra beslut, svälj stoltheten och ta lite jädra ansvar. För stolt för att ta en kaffe med soc för hen anser sig bättre än soc tjejen! Herre min skapare

Ingen här i tråden utom ts vet varför barnet har placerats så dina elakheter kan du med fördel behålla.

Har andra liknande erfarenheter från soc så är det högst relevant för tråden. Det är bättre att du piper iväg som bara är elak ändå.

Och varför i hela friden skulle man bjuda soctanterna på kaffe?
    Men behöver inte ens ta in dem i hemmet om man inte vill!
  • Anonym
    Anonym (yyll) skrev 2024-10-04 16:35:32 följande:
    Mitt råd är att foga dig. Knip igen munnen, lyssna, var trevlig, bjud på kaffe. Soc värnar om barnet/barnen och ska du komma någonstans med umgänge så lär du vara med dem och inte mot dem.

Generellt, tacka soc för att de räddar barn undan dåliga hemförhållanden! Anmälningsplikten är bra!
    Håller med om att det är bäst att lyssna och vara trevlig. 
    Att vara villig till samarbete och ta till sig soc råd och förslag, hur kränkande det än känns, är ändå bättre än att låta sitt barn omhändertas.

Soc "värnar" nog inte så mycket om barnen innerst inne, de utövar den makt de skaffat sig bara. Som de har rätt hyfsat betalt för också dessvärre.

Anmälningsplikten gäller som tur är inte privatpersoner. Tyvärr innebär den dock att människor avstår från att söka vård för t ex psykiska besvär och missbruk, pga rädsla för att anmälas till soc. 
    Tycker du verkligen att det är bra?
  • Anonym
    EpicF skrev 2024-10-05 11:52:51 följande:
    Om man inte vill göra det bästa för sin barn så borde definitivt inte skaffat dem och  då är det helt rätt att de är omhändertagna. 

Anonym (A) skrev 2024-10-05 11:51:08 följande:
    Nej, man behöver inte göra någonting, men då kanske man blir av med barnen. 
    Är det värt det?
    Det enda jag motsatte mig är att bjuda soc på kaffe.
    Det kan knappast vara avgörande.
Svar på tråden Detta är nu 5:e gången