Inlägg från: Anonym (lin-jou) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lin-jou)

Min sambo vill umgås hela tiden

Anonym (?) skrev 2024-10-04 11:10:22 följande:
    Min sambo vill umgås hela tiden

Jag och min kille har bott tillsammans i ett halvår. Vi har väldigt olika syn på hur mycket tid man bör spendera med sin partner.

Jag tror att olikheterna grundar sig i hur vi fungerar som människor. Jag behöver väldigt mycket egentid och laddar batterierna när jag är ensam (helst ensam hemma). Han laddar tvärtom upp sig genom social kontakt. 

Det kanske är jag som är onormal som inte orkar hänga varje kväll? Som ibland vill äta ensam eller ha en fredagskväll i ensamhet? Inte göra allt ihop.

Hur mycket tid spenderar ni med era sambos?

Det är nog rätt ovanligt att vilja vara själv en fredagskväll när man är samboende med någon. Jag kan förstå att han tycker det är märkligt att han måste gå hemifrån sitt eget hem för din skull. 

Du kanske inte är den typen som gillar att vara sambo? Eller så behöver du någon som har typ en herrgård där ni kan ha en varsin flygel haha. 
  • Anonym (lin-jou)
    Anonym (Ss) skrev 2024-10-04 15:01:31 följande:

Om någon frågar dig om att få vara ensam lite en kväll så hade du sett det som att du blir utkörd från hemmet. Du har ju rätt att säga att du inte vill men någon gång kan man ju faktiskt gå ut om frågan kommer. Det behövs det ingen planering för. 
    Varför ska den som vill vara ensam behöva gå från sitt hem hela tiden? 

Bor man ihop så måste man ju lyssna på varandra. Inte bara köra sitt eget race. 

Hade som sagt en sambo som vägrade lämna hemmet så länge inget var planerat för han ansåg sig ha mer rätt. 

Nu har har hittat någon som är mer förstående. 

Faaaast....ska man inte kunna vara i sitt hem varje dag om man vill? Hur gör en person med ett stort behov av att vara ensam när de har barn? Eller de kanske inte har barn? 

Jag tänker att en lösning är att ha ett väldigt stort hem där man kan dra sig undan.
  • Anonym (lin-jou)
    Anonym (?) skrev 2024-10-10 12:02:08 följande:
    Menade inte att han skulle lämna hemmet (han är sjuk) utan bara låta mig vara ifred. Inte prata med mig. Nu blev han stött och åkte iväg ändå. 

Men ja, funderar på om jag ska åka iväg på något sätt
    Förstår verkligen att han blev stött. Han är hemma och är sjuk och du vill helst varken prata med honom eller umgås med honom. Stackars människa. 

Du behöver verkligen fundera på om det är rätt för dig att vara sambo. 
Svar på tråden Min sambo vill umgås hela tiden