Tremere skrev 2024-10-04 16:47:00 följande:
Alltså... Att vara sambos innebär ju att man bor under samma tak.
Jag förstår fullt ut att man behöver egentid, men den får man nog se till att skaffa utanför hemmets väggar om det inte är så att ens partner har någon sysselsättning som gör att de inte är hemma ibland.
Jag förstår inte riktigt vad det är som är så viktigt med att få vara ensam hemma just. Vad gör du under den tiden som du inte kan göra när din sambo är hemma?
Jag förstår också att det kan vara tufft om man bor trångt, som i en etta eller tvåa.
Men större än så, så borde det ju kunna gå att vara i separata rum utan att störa varandra.
Nä, väx upp och bestäm er för om ni vill vara ensamma eller sambos i era hem.
När/om ni får barn så är det ändå slut på att få vara ensam hemma på ca 20 år
Kanske inte ska vara sambos eller skaffa barn om man inte kan låta ens partnern vara hemma själv någon gång då och då. Är väl bättre då att bo ensam så slipper man tänka på den andra.
Du kan ju säga till mina föräldrar som närmare sig 70 års åldern att växa upp då de sedan 70-talet bott ihop och klarat av ge varandra ensamtid i hemmet då den ena vart iväg några timmar. Inga problem heller när vi barn kom. Den största frågan är om man vill eller inte.
Hade någon utav de satt sig på tvären så hade vi barn antagligen inte funnits eller så hade de skiljts sig.