• Anonym (Flinta)

38-år och vill hitta första flickvännen

Hej FL. Jag är en man på 38 år som aldrig haft en flickvän. Alla i min närhet i min ålder har ju skaffat partner och ibland även barn nu och jag är kvar ensam. Har försökt via nätet men det går inte bra alls.

Hur gör jag?

• Svar på tråden 38-år och vill hitta första flickvännen
  • vemvetintejagalls
    Anonym (Flinta) skrev 2024-10-04 16:33:49 följande:
    Skriv med ditt riktiga namn så kan jag skicka PM.
    Anonym (H) skrev 2024-10-04 12:43:55 följande:

Raka skallen istället. Skaffa skägg. Du kommer märka skillnad. 

Raka skallen kan jag tyvärr inte göra för då ser jag ut som en tonåring.Sen när är skjorta gubbigt? De flesta över 20 använder skjorta. (och nej jag har det inte sju dagar i veckan). Och jag kan inte vara gubbig med tanke på att jag ser minst tio år yngre ut än min riktiga ålder.

Gällande hur jag raggar så är det väldigt svårt att förklara, jag visar intresse på något vis. Det är svårt att beskriva med ord faktiskt. Olika från situation.
    Anonym (Cinzel) skrev 2024-10-04 15:16:25 följande:

Som sagt, det är min åsikt. Jag tänker nedstoppad skjorta med mobilhölster i läder. Med fel frisyr så riskerar man att landa i Leif loket Olssons look. Vissa gillar väl det förstås. (Gillar ts de tjejer som gillar sånt? Om man ska vara filosofisk)

Smala kostymbyxor, aningen för korta så man kan se anklarna är väl exempel på något mer modernt.

Jag använder enfärgade skjortor, oftast mörka. Aldrig nedstoppade.
    👋🏻
  • Anonym (Hj)

Tror inte att det har att göra med hur du ser ut, men det kan ju inte skada med en glow up. Det är intressant hur vissa får partners hur lätt som helst och vissa inte. Tror att det mest har att göra med ens sociala förmåga och vilka vibbar man ger ifrån sig.
    Är du lite socialt inkompetent?
    Utstrålar du desperation och osäkerhet? 

Ser du helt okej ut borde du inte ha problem med att få en dejt på internet. Vad har du skrivit i din presentation?

• Anonym (Cinzel)
    Anonym (H) skrev 2024-10-04 12:43:55 följande:

Raka skallen istället. Skaffa skägg. Du kommer märka skillnad. 

Raka skallen kan jag tyvärr inte göra för då ser jag ut som en tonåring.Sen när är skjorta gubbigt? De flesta över 20 använder skjorta. (och nej jag har det inte sju dagar i veckan). Och jag kan inte vara gubbig med tanke på att jag ser minst tio år yngre ut än min riktiga ålder.

Gällande hur jag raggar så är det väldigt svårt att förklara, jag visar intresse på något vis. Det är svårt att beskriva med ord faktiskt. Olika från situation.
    Anonym (Cinzel) skrev 2024-10-04 15:16:25 följande:

Som sagt, det är min åsikt. Jag tänker nedstoppad skjorta med mobilhölster i läder. Med fel frisyr så riskerar man att landa i Leif loket Olssons look. Vissa gillar väl det förstås. (Gillar ts de tjejer som gillar sånt? Om man ska vara filosofisk)

Smala kostymbyxor, aningen för korta så man kan se anklarna är väl exempel på något mer modernt.

Jag använder enfärgade skjortor, oftast mörka. Aldrig nedstoppade.
    Det är mer troligt att du ser gubbig ut om du ser ung ut, loket och Lasse kroner är exempel på det. Jag vet inte hur du ser ut eller stilen.

Försök göra en analys av ditt raggande, men då krävs det ju att du kan sätta ord på det. Du kan ju vara för intensiv (nu är vi ett par-stilen) eller för avslagen (hej, trevligt väder)
  • Anonym (Genteman)
    Var en gentleman och låt henne skriva till dig istället.
  • Anonym (Man)
    NyfiknaAstrid92 skrev 2024-10-03 19:20:45 följande:

Börja med att rannsaka dig själv? En normalt funtad person som inte ser ut som en påse grillchips borde vid en ålder om 38 åtminstone ha några tidigare relationer i sin portfölj.

Riktigt otrevliga svar du ger till en kille som jer om råd. Och självklart fattar jag att jag också kommer få en skopa oförskämdheter tillbaka likt personen som ifrågasatte din attityd tidigare. 

Jag önskar TS lycka till. Dom råd jag har är att försöka vistas mer där det finns tjejer tex något intresse och försök vara mer öppen och småprata och lär känna personerna även om du inte är intresserad av dom infästa skedet.
  • Anonym (Linn)
    NyfiknaAstrid92 skrev 2024-10-03 19:50:24 följande:
    Säger absolut ingenting om din status på dejtingmarknaden.
    Äh, jo det gör det. Få kvinnor vill ha en arbetslös man.
  • SommarOchSolVårochBlommor

Det krävdes alltså 1 tråd på familjeliv för en man på 1.69 utan foto för att få kontakt med en kvinna.

Vad tog det att skriva tråden 20 minuter? 1 timme? 38 år gammal. 

Kungen sa det kommer inga stekta sparvar flygande. 

Denna tråd visar hur otroligt lite många gör för att finna kärlek. Men klaga det kan de. I tusental. I år efter år på internet.

Om de lagt hälften av tiden de lägger på att klaga på internet hade de lätt haft en kvinna. 

• Anonym (Mona)

Jag tipsar om att börja på ridskola. Det finns vuxennybörjargrupper, enkel sport att börja med som vuxen. Det vimlar av kvinnor i stallet och män får garanterat uppmärksamhet. Det finns gott om samtalsämnen runt hästarna vilket gör det lätt att småprata även om man är blyg. Hästlivet kräver både en mjukhet och känsla samtidigt som du får utveckla dina ledaregenskaper - perfekt kombo för att öka din attraktivitet. Att du är relativt kort och lätt är bara en fördel när du ska rida dessutom. 

• Anonym (Cinzel)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-10-04 16:55:58 följande:

Det krävdes alltså 1 tråd på familjeliv för en man på 1.69 utan foto för att få kontakt med en kvinna.

Vad tog det att skriva tråden 20 minuter? 1 timme? 38 år gammal. 

Kungen sa det kommer inga stekta sparvar flygande. 

Denna tråd visar hur otroligt lite många gör för att finna kärlek. Men klaga det kan de. I tusental. I år efter år på internet.

Om de lagt hälften av tiden de lägger på att klaga på internet hade de lätt haft en kvinna. 

Tycker inte ts klagar särskilt mycket, mer rådfrågar. Stor skillnad mellan såna trådar.
  • SommarOchSolVårochBlommor

Är 38 år och aldrig haft ett jobb, eller någon form av sysselsättning. Hur gör man? 

.....

Hej! Jag läste din tråd. Vet att du inte skrivit något alls egentligen men eftersom det finns sysselsättning överallt i hela samhället och funnits det under hela din levnadstid så skicka mig ett meddelande då jag har jobb att dela ut...

Utan någon ansträngning alls kan TS få kontakt här. Tänk om han lagt 2% ansträngning under 10 år? Han hade haft kärlek upp i halsen.

Tänk om han lagt 20%?

Svar på tråden 38-år och vill hitta första flickvännen