Anonym (Tragisk utveckling) skrev 2024-10-03 16:37:41 följande:
Man kanske bryr sig för att man har ungdomar som kan ta till sig av rådande trender? Varför skulle tanter vara bittra över det? Finns massa tanter som utövar samma trend? Tanterna har garanterat mer pengar till det än ungdomar har.
Att din kompis inte har läppar kommer inte innebära att hon får det med fillers heller. Det är en ytterst temporär fix som är väldigt dyr i längden, och efter några år kan ha förstört läpparna enormt. Man blir i princip fast. Om man inte har oturen att bli felbehandlad utöver det.
En annan risk är att bli storhetsblind, och tycka att man behöver mer och mer. Jag tycker det är synd om de som förstört hela ansiktena i Hollywood för att de gått över styr. Det är synd att det är sådan skönhetsfixering och fixering på att se sexuellt attraktiv ut. Känner man någonsin att man duger som man är, om man till största delen är fejk?
Det som är mest tragiskt är att det många gånger är unga som redan ser bra ut, men som inte inser det. Men det allra värsta är som sagt att riskerna överväger alternativet att vara naturlig.
Jag tyckte tex Bianca var vacker innan alla ingrepp. Men alla gör självklart som de vill, jag tycker bara att det är synd att man inte lär sig bättre värderingar, vad som är viktigt i livet.
Nä efter tre ingrepp är de irreversibla. Om motsatsen var sanning vore väl det härligt enligt dig? Ja du tycker så ja. Jo tanter har i alla tider haft åsikter om vad ungdomar ska och inte ska. även onödiga sådana som inte spelar någon roll för hälsan. Det behöver således inte ha ett bevisat samband utsida och insida. Folk får göra som dem vill, vsrför lägg sig i det? Alla kanske inte gillar din stil heller. eller Ska vi ha ett samhälle där alla måste se ut på ett och samma sätt för att ingen ska kunna tycka någonting? en statlig standard? Kom igen nu.