Inlägg från: Anonym (Tragisk utveckling) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tragisk utveckling)

Sjuka skönhetstrender.

Jag är verkligen ledsen över att människor blivit så fixerade. Ingen vågar åldras naturligt och många börjar med diverse fillers redan i 25 års ålder! Läste att så unga som 10-11 åringar börjat med rynkkrämer innehållandes Retinol. Denna fixering är sjuklig!

När jag tänker på det så saknar jag tiden när jag var ung, och önskar att alla fick uppleva en sådan ungdom. Självklart har det alltid funnits skönhetsåtgärder, men inte till de extremer som det finns idag, och inte så tidigt!  Lite sorgligt också att det ska ligga så sjukt mycket värde i skönhet. 

Nuförtiden påverkar ungdomarna varandra mer via sociala medier, och via influencer. Det gör dessvärre ingreppen mer normaliserade.

Omöjligt att veta vad man ska göra åt såna skönhetstrender. Information är väl viktigt, och att man försöker förmedla riskerna till sina ungdomar. Jag som förälder skulle aldrig betala åt mina ungdomar för att göra sådana ingrepp, och jag kör inte med dubbelmoral så jag låter bli att göra sånt själv. 

Anonym (Old School) skrev 2024-10-03 15:02:33 följande:
    Tyvärr vet vi ju ingenting om riskerna förrän det är för sent. Tills nyligen sas det att fillers är iprincip riskfritt och att det inte är ett permanent ingrepp, att materialet löser upp sig och försvinner. Det är ju inte så lätt att försöka informera om risker som förnekas av både läkare och kirurger. 

Jag tror att vi måste bli hårdare när nya ingrepp dyker upp på marknaden. Vi behöver veta mer om långsiktiga risker innan dom godkänns. 
    Ja, det är lite märkligt att folk har höga krav på dåligt testade vacciner. Men när det kommer till skönhet kan de ofta spruta in vad som helst!

Ja det är svårt att informera om sånt man inte själv vet är riskfyllt. Man får hoppas att de håller sig till skönhetsåtgärder som inte kräver ingrepp. Det bästa är om de tar till sig att den naturliga skönheten är vackrast. Personligen tycker jag att tjejer på 80-90 talet var vackrare än dagens fixade läppar och diverse ingrepp. 
    Anonym (Stinathebitch) skrev 2024-10-03 15:37:03 följande:

Varför bryr du dig om det ärligt talst? Om folk i myndig ålder vill spruta in saker i rumpan så låt dem? Har en tjejkompis som har absolut inga läppar, ser inte jättekul ut. Hade du velat se ut så? Vari ligger det farliga här? Tycker personligen inte ankläppar är attraktivt men tycker tjatet om det från bittra tanter o incels är mer störande faktiskt. 

Buttra tanter och incels ser faktiskt ännu värre ut om vi ska vara ärliga. Jag tror att allt kokar ned till att man vill framhäva femin stil och vara sexuellt attraktiva. 

Man kanske bryr sig för att man har ungdomar som kan ta till sig av rådande trender? Varför skulle tanter vara bittra över det? Finns massa tanter som utövar samma trend? Tanterna har garanterat mer pengar till det än ungdomar har.

Att din kompis inte har läppar kommer inte innebära att hon får det med fillers heller. Det är en ytterst temporär fix som är väldigt dyr i längden, och efter några år kan ha förstört läpparna enormt. Man blir i princip fast. Om man inte har oturen att bli felbehandlad utöver det.

En annan risk är att bli storhetsblind, och tycka att man behöver mer och mer. Jag tycker det är synd om de som förstört hela ansiktena i Hollywood för att de gått över styr. Det är synd att det är sådan skönhetsfixering och fixering på att se sexuellt attraktiv ut. Känner man någonsin att man duger som man är, om man till största delen är fejk?

Det som är mest tragiskt är att det många gånger är unga som redan ser bra ut, men som inte inser det. Men det allra värsta är som sagt att riskerna överväger alternativet att vara naturlig. 

Jag tyckte tex Bianca var vacker innan alla ingrepp. Men alla gör självklart som de vill, jag tycker bara att det är synd att man inte lär sig bättre värderingar, vad som är viktigt i livet.

Svar på tråden Sjuka skönhetstrender.