Inlägg från: Anonym (Wtf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wtf)

Ingen har väl bett om 5g?

Anonym (Furo) skrev 2024-10-03 21:53:45 följande:

Ni som vill ha bevis hit och forskningsrapporter dit, var är era bevis för att det är ofarligt? Och kom nu inte med någon rapport från Telia eller Telenor....
    Medan ni stångar er blodiga av att leta nålar i höstackar så kan ni lyssna på denna samtidigt. 

swebbtv.se/w/xk5KphV12PUHgdetd35t5C

Swebbtv??Seriöst??
  • Anonym (Wtf)
    Lynx123 skrev 2024-10-04 14:20:33 följande:
    Självklart inte. Ingen tv-kanal med en politisk agenda har något med vetenskap att göra. Jag vill att du ska presentera granskade vetenskapliga rapporter, inte trams-tv.
    Pinsamt att det ens ska behöva påpekas.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Furo) skrev 2024-10-05 13:30:24 följande:

Kul att ni bråkar inbördes och är för tröga för att förstå vad den andre skriver och menar. Ytterst roande om ni frågar mig. 

Men, om ni frågar er själva, vem vinner på att ha 5g? Jag har aldrig hört någon privatperson hävda att den har ett stort behov av 5g...
    Precis som någon annan skrev så är det företagen som vinner på det. Det är företagen som sätter narrativet och dikterar vad som ska publiceras i media. Samma sak med vaccinet. Och nej, man är inte konspiratorisk bara för att man har förmågan att koppla ihop sambanden. Men jag förstår att det för många är irriterande att inte själv kunna se och göra den kopplingen. Därav måste det ju vara en konspirationsteori och rent påhitt. Kan bara beklaga att er hjärnkapacitet inte är helt intakt. 

Du har fortfarande inga andra källor än swebb-tv? Du duckar fortfarande alla frågor och ignorerar den fakta du fått. Uppenbarligen har du politiska skäl snarare än fakta och vetenskapligt baserade.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Furo) skrev 2024-10-07 23:40:53 följande:
    Problemet är att det inte finns några vetenskapliga rapporter eftersom 5g är helt nytt och vi har inte sett dess effekter än. Så mycket är ju spekulationer än så länge. 

Det handlar inte om bevis hit eller dit, utan om att tänka ett varv extra. Att för en gångs skull inte sätta girigheten främst utan att värna om djur, natur och oss människor. 

Är det smart att äta godis 24/7 trots att det är så gott? Är det smart att slänga sopor i våra vattendrag där dricksvattnet kommer ifrån bara för man inte orkar leta upp en soptunna? Är det smart att sätta upp 5g-sändare överallt med 30-50 m avstånd och med en skyhög strålning bara för att få lite snabbare internet?
    Exakt samma diskussion fördes vid varenda ny generation av nät. Och aldrig fanns det minsta substans för kritiken. Så var är underlaget för att det är farligt denna gång? Det finns studier på djur rörande 5G och att det inte fanns några långtids effekter från 4G eller tidigare är väldokumenterat idag. Vilken biologisk mekanism skulle 5G trigga? Det har kritikerna aldrig heller svarar på.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Furo) skrev 2024-10-11 23:21:53 följande:
    Hoho..?
    Så tyst det blev här.. ;)

Ingen som vill svara på min fråga?

Att gå bananas över något man säger, kalla en dum i huvudet, foliehatt, högerextrem och gud vet allt, det går bra. Men så fort man ber om sakargument och motbevis så flyr ni som rädda små möss.

Vad är det för fel på er? 

Motbevis mot vad? Vi har bett om bevis och underlag hur mycket som helst och det enda du levererat är ett klipp från swebbtv. Så vill du ha en seriös diskussion så får du börja själv.

Svar på tråden Ingen har väl bett om 5g?