Inlägg från: Anonym (Polisen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Polisen)

Hur lyckas feminister hitta karlar?

Anonym (Undrar) skrev 2024-10-02 21:54:14 följande:
    Hur lyckas feminister hitta karlar?

Jag undrar uppriktigt hur lyckas rabiata manshatande feminister hitta karlar som står ut med dem?

Manipulerar dem svaga män för att sedan göra de till sin toffel eller var de från början en toffel eller allmänt svaga män som inte kan stå emot trycket? 

De kanske inte är så rabiata och manshatande som du tror bara för att de kallar sig för feminister.

Tror jag är det mest sannolika scenariot. Att det är din egna uppfattning som är problemet.
  • Anonym (Polisen)
    Xenia skrev 2024-10-03 14:33:49 följande:

Definition av feminism. Wikipedia is your friend:

"Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiskaekonomiska och sociala rättigheter.
    ---
    Det finns många olika feministiska inriktningar, och därför kan det ofta vara mer korrekt att prata om feminismer än om feminism.
    ---
    Några exempel på olika inriktningar är radikalfeminism, lesbisk feminism, liberalfeminismmarxistisk feminismsvart feminism och transfeminism." sv.wikipedia.org/wiki/Feminism

Gemensamt för alla feminister är att de inte anser att jämställdheten är uppnådd än. En del påstår ju att jämställdheten redan är genomförd i Sverige.

Det är min uppfattning om feminister också. 
  • Anonym (Polisen)
    Tom Araya skrev 2024-10-03 15:07:54 följande:
    Definitivt inte!
    Den som uppfattar det så måste ha bott under en sten de senaste 30 åren. 
    Det får ju en dålig klang pga sånt ts lägger över på feminister. (Rabiat och manshatande) Har själv aldrig träffat en otrevlig eller hatisk person som kallar sig för feminist. Du måste väl vara medveten om att det pågått en ganska hätsk propaganda över feminister under ett flertal år. Man kan inte dra alla över en kam, eller anse att om en feminist är arg över något icke-feministiskt så är det pga feminism.
  • Anonym (Polisen)
    Tom Araya skrev 2024-10-03 15:35:59 följande:
    Jag drar inte alla över samma kam, men det finns och har funnits tillräckligt av högljudda feminister av det mer extrema slaget som har givit begreppet en dålig klang, fast de flesta förstår att de inte representerar alla feminister.
    Det är så det ofta fungerar i samhället, att de som vill föra en sansad debatt vill inte bli förknippade med busen/bråkstaken och därför försöker ta avstånd från denne på något sätt.
    Bråkstakar hittar du i vilken gruppkonstellation som helst. Ändå så verkar feminist vara ett absolut epitet för väldigt många. Finns absolut inga nyanser för vissa, vissa grupperar ihop kvinnor-manshatare-vänstern-rabiata-feminazi-marxister allt i ett. Utan någon närmare reflektion. Det kan vara medvetet för att fortsätta spinna på den propagandan, kanske omedvetet.
  • Anonym (Polisen)
    Anonym (Haha) skrev 2024-10-03 20:21:04 följande:
    Jo, det är det. 
    Smurfen låter en aning rabiat.
  • Anonym (Polisen)
    Anonym (Haha) skrev 2024-10-04 16:04:45 följande:

Oj kände du dig anklagad? Över att jag påstod att du inte gillade ett svar? Det är inte en anklagelse Däremot är det ett du-problem att du känner så.

Men vad kul att du gillar/är neutral till mitt svar. Då är frågan bara: vad håller du på att veva om då? Och varför? 

Nu kallade du det själv för ett svar. Oopsie!

Jag begriper inte drevet du blir utsatt för.
  • Anonym (Polisen)
    Anonym (Haha) skrev 2024-10-04 17:09:05 följande:
    Drev vet jag inte om jag skulle kalla det Men visst är det lite intressant ur ett sociologiskt perspektiv att studera reaktioner på ett inlägg?
    Intressant, ja, så kanske man kan kalla det.
  • Anonym (Polisen)

summerar en del inlägg i tråden. Det verkar som att somliga förväxlar feminist med aktivist. Feminism kan vara något relativt passivt. En feminist kan observera att kvinnor blir mer misshandlade än män, någon annan som troligen inte kallar sig för feminist tror inte på det. Feministen kan välja att aktivt försöka bekämpa det eller enbart observera det. Denne blir varken mer eller mindre feminist.

• Anonym (Polisen)
    Anonym (Gode) skrev 2024-10-05 20:19:12 följande:
    Det framgår tydligt av trådstarten att TS syftar på citat: "rabiata manshatande feminister".
    Hur ofta stöter du på en sån? Har själv aldrig träffat på någon som är rabiat och manshatande. Jag tror det är ts som själv väljer att dra alla som han tror är feminister över en kam.

Sen så summerade jag andra inlägg i tråden som verkar tro att feminister per automatik är aktivister i någon form. Även en feminist-aktivist behöver inte kvalificera sig som rabiat och manshatande.
  • Anonym (Polisen)
    Anonym (Gode) skrev 2024-10-05 20:53:03 följande:
    Sådana kvinnor har jag stött på. Visst, de är inte vanliga men de finns.

TS fråga är inte hur vanliga dessa kvinnor är utan hur någon man kan välja dem.

Som svar på det kan jag återge vad jag tidigare skrev i tråden. Det finns de män som inte har så mycket att välja på och de får de kvinnor som blir över.
    Jag tror att ts tror att en person som är feminist också kvalificerar sig som rabiat och manshatande. Jag tror inte att rabiata manshatare har särskilt stor framgång med män. (Eller vill ha män överhuvudtaget)

Du själv har en nedlåtande attityd mot feminister i generella drag. Låter rabiat.
    Synonymer till rabiat
  • Anonym (Polisen)
    Anonym (Gode) skrev 2024-10-05 21:19:06 följande:
    Fast att du tror att TS gör det är inte vidare intressant för frågeställningen. 
    Det tycker jag. Jag tror ts missuppfattar.
Svar på tråden Hur lyckas feminister hitta karlar?