Inlägg från: Anonym (Haha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Haha)

Hur lyckas feminister hitta karlar?

Rabiata manshatare vill troligen inte ens ha en man. Vilket ju troligen är det som egentligen sticker ts i ögonen.

• Anonym (Haha)
    Anonym (olle) skrev 2024-10-03 09:11:33 följande:
    Det handlar alltså inte om "ful" som i att vara fysiskt ful.

Det handlar om ful som i "dålig själ" eller "ful personlighet".

Sedan är det en annan sak att många av de som TS skriver om gör sig själva även fysiskt fula med alt från kläder till frisyr, tatueringar, piercingar osv
    De skiter med andra ord vad du tycker om deras utseende. Hur bräcklig är du, och hur grandios är din självbild som stör dig på det?
  • Anonym (Haha)
    Tom Araya skrev 2024-10-03 10:23:19 följande:
    De flesta bara är och har åsikter där de tar ställning för rättvisa och jämställdhet, utan att kalla sig något särskilt, eftersom begreppet "feminist" har fått en så dålig klang.
    Nja, det är ju bara folk som ts som tycker det har en dålig klang och han gör sitt bästa för att spä på den bilden. Normala människor med en sansad verklighetsuppfattning som är det minsta pålästa om feminism anser inte att det har en dålig klang. 
  • Anonym (Haha)

Tillägg till ovan : de enda gånger jag varit med om att någon dragit sig för att kalla sig för feminist har det inte varit pga ordets klang utan för att risken att bli påhoppad av kränkt man varit stor om man använder begreppet. Dvs: kvinnor vet att det är provocerande för en del män och undviker det därför. 

• Anonym (Haha)
    ClumsySmurf skrev 2024-10-03 13:35:27 följande:
    De senaste åren har nämligen den feministiska debatten fyllts av förslag och diskussioner som uppfyller de flesta krav för att klassas som populism. De är enkla. De är svartvita. De bygger på magkänslor snarare än kunskap. De levereras som självklarheter och river ner applåder från supportrarna, samtidigt som den som vill säga emot eller nyansera attackeras hätskt.

Att vi ser det här hända just nu är ingen slump. Även om många av oss upprörs över populism när den kommer från människor vi inte håller med, har populismen kommit att dyka upp i nästan alla stora politiska frågor. Sociala medier, med sitt begränsade utrymme och personfokus, spelar troligtvis en viktig roll i det. När politiska idéer ska uttryckas snabbt och snärtigt för att ge många lajks och delningar, är det tacksamt att förenkla svåra frågor för att passa formatet. Det har även föreslagits att feminister, vänstersympatisörer och liberaler borde använda populism som medvetet verktyg för att svara på populismen från höger. Då pratar vi inte längre om populism som ett olycksfall i arbetet, utan som medveten strategi.
    - Nina Åkestam
    Varför citerar du mig och klipper in citat från någon annan? Har du ingen egen åsikt? 
  • Anonym (Haha)
    ClumsySmurf skrev 2024-10-03 13:46:20 följande:
    Jämställdhetsmyndigheten får årsvis över 100 miljoner kronor från staten för ?att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden?. I detta ingår att göra hälso- och sjukvården mer jämställd. Arbetet uträttas bland annat genom att öka kunskapen om faktorer som påverkar mäns respektive kvinnors hälsa utifrån olika genusperspektiv. Den gemensamma nämnaren i dessa perspektiv är att kön beskrivs som sociala konstruktioner - inte biologiska faktum.

...
    Jämställdhetsmyndigheten inrättades av regeringen Löfven för sex år sedan. Deras breda och flummiga uppdrag löser inte samhällsproblemen

www.expressen.se/debatt/kon-som-konstruktion-skadar-kvinnors-halsa/
    Igen svarar du med citat? Det är så lökigt... och omöjligt att avgöra vad som är din åsikt och varför du citerar mitt inlägg kopplat till det. 
  • Anonym (Haha)
    ClumsySmurf skrev 2024-10-03 14:26:54 följande:
    Vill du svara på mina frågor?
    Du har väl en åsikt om det?
    ClumsySmurf skrev 2024-10-03 00:04:35 följande:
    Vad är feminism?

Är det en åsikt?
    Måste man ha rätt åsikt?
    Vad är rätt åsikt?

Är det något man gör?
    Måste man göra rätt?
    Vad är rätt och hur gör man det?
    Lynx123 skrev 2024-10-03 06:28:20 följande:
    EnAnonumius skrev 2024-10-03 02:59:25 följande:
    Går alldeles utmärkt att vara för jämställdhet och att arbeta för jämställdhet mellan kvinnor och män utan att vara en feminist.
    Fast per definition är det just det feminism går ut på. 
    Vill du ge en definition av jämställdhet som inkluderar alla feministers syn på det så vi obildade får veta vad feminism innebär och går ut på?

Bland ditt sammelsurium av klipp-klistrade citat så antar jag att det är de här frågorna du vill ha svar på? 

Vad är feminism? Det har du fått svar på i tråden. 

Är det en åsikt? Nej
    Måste man ha rätt åsikt? Oklar vad du menar.
    Vad är rätt åsikt? Oklart igen. 

Är det något man gör? Nej
    Måste man göra rätt? Oklart vad du avser här, ingen gör alltid rätt. 
    Vad är rätt och hur gör man det? Igen oklart.

Ett tips: ställ inte frågor som du baserat på att dina förutfattade meningar är korrekta. Det blir tämligen omöjligt att ge dig svar då. 

• Anonym (Haha)
    ClumsySmurf skrev 2024-10-03 20:03:50 följande:
    Hur ska feminister kunna uppnå jämlikhet om feminism inte är något man gör?

Du tänker att det ska finnas som en instruktionsbok eller ett recept man ska följa? Så enkelt funkar inte världen tyvärr. 

• Anonym (Haha)
    ClumsySmurf skrev 2024-10-03 20:18:32 följande:
    det var inget svar på min fråga.
    Jo, det är det. 
  • Anonym (Haha)
    EnAnonumius skrev 2024-10-04 03:35:55 följande:
    Hur kan du kalla det för svar?
    Jättelätt, det är nämligen svaret du får på din "fråga". 
  • Anonym (Haha)
    EnAnonumius skrev 2024-10-04 10:10:16 följande:
    Bra då vet jag att du inte kan svara egentligen.

ÅkEj. Fast vad du tror dig veta är ju ointressant eftersom det inte var din fråga jag besvarade. 

Men du får gärna ställa en egen fråga om du vill ha svar på något. 

• Anonym (Haha)
    EnAnonumius skrev 2024-10-04 12:45:15 följande:
    Och det var exakt det jag gjorde.

Jag frågade dig hur du kunde kalla det för svar.

Det är en egen fråga.
    Då jag ifrågasatte dig och ditt svar till smurfen.

Nå.

Har du svaret på frågan eller inte? Eller skall du fortsätta att tramsa runt för att du inte har något egentlig svar på frågan?

Att du inte gillar svaret betyder inte att det inte är ett svar. 

Den enda som tramsar här är alltså du. Du behöver inte ifrågasätta mig, det räcker väl med att ifrågasätta mina inlägg? 

• Anonym (Haha)
    EnAnonumius skrev 2024-10-04 14:58:28 följande:
    Men då är det ju bra då att jag aldrig sagt huruvida jag gillar dit svar eller inte.. Det är något du väljer att hitta på , helt utan grund, att jag inte skulle gilla ditt svar, bara för att jag ställde en enkel fråga.

Jag frågade ENKELT en fråga till dig
    "Hur kan du kalla det för svar?"

Kan du ge ett ordentlig svar eller skall du fortsätta att försöka slingra dig undan och skylla din oförmåga på att svara ordentligt på en enkel fråga,  genom att skylla på andra (igen)?
    Det var ett ordentligt svar. Även om du har uppenbart ett problem med det. Fast det är ju såklart ett du-problem, dvs:  du får nog helt enkelt försöka hantera att du inte kan kontrollera vad andra svarar.
  • Anonym (Haha)
    EnAnonumius skrev 2024-10-04 15:45:01 följande:
    Nej, du anklagade mig för något som inte stämde med verkligheten när du gav ditt så kallade (🙄) svar.
    Du gav ingen förklaring alls på hur du kunde kalla ditt svar till smurfen för svar.

Oj kände du dig anklagad? Över att jag påstod att du inte gillade ett svar? Det är inte en anklagelse Däremot är det ett du-problem att du känner så.

Men vad kul att du gillar/är neutral till mitt svar. Då är frågan bara: vad håller du på att veva om då? Och varför? 

Nu kallade du det själv för ett svar. Oopsie!

• Anonym (Haha)
    Anonym (Polisen) skrev 2024-10-04 16:54:16 följande:
    Jag begriper inte drevet du blir utsatt för.
    Drev vet jag inte om jag skulle kalla det Men visst är det lite intressant ur ett sociologiskt perspektiv att studera reaktioner på ett inlägg?
Svar på tråden Hur lyckas feminister hitta karlar?