Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

Hur lyckas feminister hitta karlar?

Tukt skrev 2024-10-02 23:05:27 följande:

Jag tror inte "rabiata manshatande" feminister är intresserade av att ha relationer med män. Däremot tror jag att du tolkar vanliga feminister och de som är för jämställdhet som detta.
    Men ändå, om, så krävs det förmodligen en stark man som är trygg i sig själv.

Jag tror det en myt som feminister själva sprider
    Hur många ungar har lady dahmer?

Ireen von Wachenfeldt kritiserades hårt efter en rad kontroversiella uttalanden i TV-reportaget Könskriget som sändes i SVT:s Dokument inifrån våren 2005, framför allt för att hon citerade SCUM-manifestet av Valerie Solanas som liknade män vid djur. [2] Ireen von Wachenfeldt har senare tagit avstånd från denna liknelse. Ursäkten tog hon dock tillbaka senare: "Jag skulle ha sagt att män är värre än djur. En del våldsamma män kan till och med njuta av kvinnors lidande. Det gör inte djuren".[3]

Den 6 juli 2005 tillkännagav von Wachenfeldt sin avgång från ordförandeposten i ROKS.[4]

Hon har fem barn och är gift med kyrkoherde Kenneth von Wachenfeldt, [5] som tillhör en icke-adlig gren av släkten von Wachenfeldt.

sv.wikipedia.org/wiki/Ireen_von_Wachenfeldt
  • ClumsySmurf
    Lynx123 skrev 2024-10-02 22:33:23 följande:

De flesta män är också feminister - i alla fall de som är någorlunda välutbildade och vet vad feminism innebär.

Vad är feminism?

Är det en åsikt?
    Måste man ha rätt åsikt?
    Vad är rätt åsikt?

Är det något man gör?
    Måste man göra rätt?
    Vad är rätt och hur gör man det?

• ClumsySmurf
    Tom Araya skrev 2024-10-03 00:15:30 följande:

De flesta män är också feminister - i alla fall de som är någorlunda välutbildade och vet vad feminism innebär.

Jag tror inte det är män och kvinnor som är feminist av normalgraden som trådstartaren avser.

Svårt att veta
    Anonym (Undrar) skrev 2024-10-02 22:28:13 följande:

Jag vill veta om det är männen själva som sänker sig så lågt eller blir manipulerade. Feminister är verkligen inte attraktiva och lurar män i fällor. 

• ClumsySmurf
    Xenia skrev 2024-10-03 00:46:22 följande:

Ännu en lögn är att feminister skulle vara särskilt fula.Tungan ute Redan Strindberg körde med den lögnen. Man blir inte feminist för att man är ful, och man blir inte heller ful av att vara feminist. Man blir feminist för att man kan tänka själv och drar slutsatser av de orättvisor man upplever. Feminister ser precis ut som andra kvinnor, en del är vackra, en del är mer alldagliga, en del är sminkade, en del osminkade.

Men en del verkar helt besatta av att demonisera feminister.
    [...]

ja, men så har vi ju det där med stereotyper...
    Ignoramus skrev 2019-01-14 03:43:58 följande:
    Öppen fråga till alla mansbebisar

Fast all form av kvotering är ju ett resultat av en tidigare diskriminering. Kvotering is your friend. Att män för en gångs skull blir förbisedda är tvärtom en ganska nyttig insikt i hur ofta de inte har blivit det tidigare.

Ignoramus skrev 2019-07-02 00:43:21 följande:

Yep and yep.

Manshatet är för övrigt en reaktion på ett livslångt förtryck. Kvinnohatet är... Ja herregud, varför hatar män kvinnor egentligen? Den som det visste.

Xenia skrev 2021-08-06 15:00:22 följande:
    Ignoramus skrev 2021-08-04 16:12:00 följande:

Och jag tycker synd om dina barn som fick en repig ost utan innehåll till mamma. Låter som ett mycket värre öde än att käka ersättning i några månader.

Har du inga bättre argument än personangrepp?
    Ignoramus skrev 2020-05-10 19:06:40 följande:

Fast nä. PMS är en hormonell rubbning som du inte kan påverka. Incels handlar från början till slut om ens egna inställning. Nä, du kanske inte kan påverka din ?attraktionskraft? tillräckligt, men du behöver inte heller gå ner dig totalt pga det. DÄR kommer det personliga ansvaret in.

Jag är också en heterosexuell kvinna. Jag är fet (alltså inte kurvig utan typ ordentlig ölmage för jag älskar godis, läsk och mat), jag har tunt, stripigt hår där man ser skalpen på flera ställen, hängbröst har jag väl haft sedan högstadiet, håriga ben och armhålor, blir helt röd och svettig vid *minsta* ansträngning, sminkar mig inte, har dålig hållning, dåliga tänder, små ögon, glasögon, klär mig som en trashank, duschar lite för sällan, fötterna är torra och spruckna som fnöske, och jag älskar att pilla på sår så jag har ofta nåt sånt projekt på g... behöver jag fortsätta? XD Ja just det, och ingen social kompetens alls på det. Kan inte hålla igång ett samtal med en främling ens i en halv minut utan att få panik.

Tror ni verkligen att det bara är att dyka upp i baren och invänta de oanständiga förslagen för någon som mig? Alltså jag har ju verkligen INGENTING going for me, hahaha! Det hade ju varit ctrl+alt+del och börja om helt från början om jag satte ett värde i att attrahera det motsatta könet - eller någon överhuvudtaget. Det finns liksom inte ens ett grundmaterial att jobba med alls, för även om jag skulle gå ner alla de här kilona skulle jag fortfarande vara halvt flintis med förstörda tänder. Även om jag skulle operera mig sönder och samman hade jag inte kommit längre än ?hej? innan jag sumpade konversationen. Det är totalt game over.

Jag vågar faktiskt påstå att ingen bitter incel har sämre förutsättningar eller utsikter än mig, men om jag kan skratta åt eländet och hitta något annat att berika mitt liv med så kan fan ni också det.

• ClumsySmurf
    Lynx123 skrev 2024-10-03 06:28:20 följande:
    Fast per definition är det just det feminism går ut på. 
    Att förstora brösten och läpparna - vad är det för jävla feminism?
    - Yvonne Hirdman
    Vill du svara på mina frågor?
    ClumsySmurf skrev 2024-10-03 00:04:35 följande:
    Vad är feminism?

Är det en åsikt?
    Måste man ha rätt åsikt?
    Vad är rätt åsikt?

Är det något man gör?
    Måste man göra rätt?

• ClumsySmurf
    Anonym (Haha) skrev 2024-10-03 10:41:34 följande:
    Nja, det är ju bara folk som ts som tycker det har en dålig klang och han gör sitt bästa för att spä på den bilden. Normala människor med en sansad verklighetsuppfattning som är det minsta pålästa om feminism anser inte att det har en dålig klang. 
    De senaste åren har nämligen den feministiska debatten fyllts av förslag och diskussioner som uppfyller de flesta krav för att klassas som populism. De är enkla. De är svartvita. De bygger på magkänslor snarare än kunskap. De levereras som självklarheter och river ner applåder från supportrarna, samtidigt som den som vill säga emot eller nyansera attackeras hätskt.

Att vi ser det här hända just nu är ingen slump. Även om många av oss upprörs över populism när den kommer från människor vi inte håller med, har populismen kommit att dyka upp i nästan alla stora politiska frågor. Sociala medier, med sitt begränsade utrymme och personfokus, spelar troligtvis en viktig roll i det. När politiska idéer ska uttryckas snabbt och snärtigt för att ge många lajks och delningar, är det tacksamt att förenkla svåra frågor för att passa formatet. Det har även föreslagits att feminister, vänstersympatisörer och liberaler borde använda populism som medvetet verktyg för att svara på populismen från höger. Då pratar vi inte längre om populism som ett olycksfall i arbetet, utan som medveten strategi.
    - Nina Åkestam
  • ClumsySmurf
    Anonym (Haha) skrev 2024-10-03 13:40:20 följande:
    Varför citerar du mig och klipper in citat från någon annan? Har du ingen egen åsikt? 
    Jämställdhetsmyndigheten får årsvis över 100 miljoner kronor från staten för ?att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden?. I detta ingår att göra hälso- och sjukvården mer jämställd. Arbetet uträttas bland annat genom att öka kunskapen om faktorer som påverkar mäns respektive kvinnors hälsa utifrån olika genusperspektiv. Den gemensamma nämnaren i dessa perspektiv är att kön beskrivs som sociala konstruktioner - inte biologiska faktum.

...
    Jämställdhetsmyndigheten inrättades av regeringen Löfven för sex år sedan. Deras breda och flummiga uppdrag löser inte samhällsproblemen

www.expressen.se/debatt/kon-som-konstruktion-skadar-kvinnors-halsa/
  • ClumsySmurf
    Anonym (Haha) skrev 2024-10-03 13:40:20 följande:
    Varför citerar du mig och klipper in citat från någon annan? Har du ingen egen åsikt? 
    Vad är feminism?

Är det en åsikt?
    Måste man ha rätt åsikt?
    Vad är rätt åsikt?

Är det något man gör?
    Måste man göra rätt?

• ClumsySmurf
    Xenia skrev 2024-10-03 11:31:02 följande:
    Vem säger att man ständigt är arg för att man är feminist? Är det något du fått för dig?
    är väl också en sån där stereotyp som inte är tagen ur luften
    Om man tror att en feminist är en sån där sur som duckar för sakfrågor, hur ska man då kunna veta att den som inte surt svara med en fakta kanske är feminist?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Haha) skrev 2024-10-03 13:49:45 följande:
    Igen svarar du med citat? Det är så lökigt... och omöjligt att avgöra vad som är din åsikt och varför du citerar mitt inlägg kopplat till det. 
    Du har väl en åsikt om det?
    Vad är feminism?

Är det en åsikt?
    Måste man ha rätt åsikt?
    Vad är rätt åsikt?

Är det något man gör?
    Måste man göra rätt?

EnAnonumius skrev 2024-10-03 02:59:25 följande:
    Går alldeles utmärkt att vara för jämställdhet och att arbeta för jämställdhet mellan kvinnor och män utan att vara en feminist.
    Vill du ge en definition av jämställdhet som inkluderar alla feministers syn på det så vi obildade får veta vad feminism innebär och går ut på?

• ClumsySmurf
    Xenia skrev 2024-10-03 14:33:49 följande:

Definition av feminism. Wikipedia is your friend:

"Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiskaekonomiska och sociala rättigheter.
    ---
    Det finns många olika feministiska inriktningar, och därför kan det ofta vara mer korrekt att prata om feminismer än om feminism.
    ---
    Några exempel på olika inriktningar är radikalfeminism, lesbisk feminism, liberalfeminismmarxistisk feminismsvart feminism och transfeminism." sv.wikipedia.org/wiki/Feminism

Gemensamt för alla feminister är att de inte anser att jämställdheten är uppnådd än. En del påstår ju att jämställdheten redan är genomförd i Sverige.

på ett ungefär
    Fankfurtskolan -> marxistisk kritisk teori -> marxistisk svart feminism - > marxistisk normkritik i skolan

1:10-2:20

Under åren 2015?2017 bevittnade jag det normkritiska värdegrundsperspektivets överordnande på skolkonferenser och föreläsningar på en gymnasieskola i Stockholm. Det som framförallt stack ut var det informationsmaterial av politisk karaktär som delades ut av värdegrundsansvariga. I ett material från 2016 rekommenderades olika länkar till skolpersonalen. Den aktivistiska och aggressiva tonen förvånade. Under rubriken "15 sätt att hantera vita puckon" presenterades svar som man som "rasifierad? svensk kunde ge "vita" när de senare kom med "tröttsamma" frågor
    [...]
    Heterosexualitet och ?eurocentrism? behövde ?problematiseras?. Under en bild där ett vitt tjockt blekningsmedel symboliskt hälls över jorden påmindes vi om ?det postkoloniala vita arvet?. Även om fickhandboken lyfte fram en del tänkvärda perspektiv var det implicit och explicit negativt med kapitalism och vita heterosexuella män.

www.vilarare.se/nyheter/debatt/fel-nar-normkritiken-blir-enda-norm/

• ClumsySmurf
    Xenia skrev 2024-10-03 14:33:49 följande:

Det finns många olika feministiska inriktningar, och därför kan det ofta vara mer korrekt att prata om feminismer än om feminism.

Det är ett bättre svar.
    Feminism står för jämliket säger ju inget om vad olika feminismer innebär och går ut på eftersom feminister inte är överens om vad jämlikhet är, de är inte ens överens om vad feminism är.

Feminister är förbannat olika kanske är ett svar på TS ena fråga

• ClumsySmurf
    Anonym (Haha) skrev 2024-10-03 19:28:47 följande:

Bland ditt sammelsurium av klipp-klistrade citat så antar jag att det är de här frågorna du vill ha svar på? 

Vad är feminism? Det har du fått svar på i tråden. 

Är det en åsikt? Nej
    Måste man ha rätt åsikt? Oklar vad du menar.
    Vad är rätt åsikt? Oklart igen. 

Är det något man gör? Nej
    Måste man göra rätt? Oklart vad du avser här, ingen gör alltid rätt. 
    Vad är rätt och hur gör man det? Igen oklart.

Ett tips: ställ inte frågor som du baserat på att dina förutfattade meningar är korrekta. Det blir tämligen omöjligt att ge dig svar då. 

Hur ska feminister kunna uppnå jämlikhet om feminism inte är något man gör?

• ClumsySmurf

är de flesta män feminister?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Haha) skrev 2024-10-03 20:14:41 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-10-03 20:03:50 följande:
    Hur ska feminister kunna uppnå jämlikhet om feminism inte är något man gör?

Du tänker att det ska finnas som en instruktionsbok eller ett recept man ska följa? Så enkelt funkar inte världen tyvärr. 

det var inget svar på min fråga.
  • ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2024-10-04 10:10:16 följande:
    Bra då vet jag att du inte kan svara egentligen.
    Idag räcker det med att vara för jämlikhet för att få identifiera sej som feminist och ha godkänd värdegrund, så man kan ligga på sofflocket och pilla navelludd medan någon annan t.e.x jobbar på kvinnojour. Det blir jättelätt lätt för män att godhetsignalera, nackdelen är väl att det kan uppfattas som falsk marknadsföring av de som tar det där med feminism seriöst.

Vet inte vad det beror på, om vissa tror att jämlikhet är synonymt med något vänsterfeministiskt och något genusmedvetet.
    Jag har i alla fall inte fått guldstjärna för att jag är för det jag tycker är jämlikt.

• ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2024-10-04 14:58:28 följande:
    Men då är det ju bra då att jag aldrig sagt huruvida jag gillar dit svar eller inte.. Det är något du väljer att hitta på , helt utan grund, att jag inte skulle gilla ditt svar, bara för att jag ställde en enkel fråga.

Jag frågade ENKELT en fråga till dig
    "Hur kan du kalla det för svar?"

Kan du ge ett ordentlig svar eller skall du fortsätta att försöka slingra dig undan och skylla din oförmåga på att svara ordentligt på en enkel fråga,  genom att skylla på andra (igen)?
    Vissa har ju åsikten att svara på frågan utan att svara på frågan är att ge ett ordentligt svar på frågan.
    Att jag fortfarande inte har den blekaste aning om hur ska feminister kunna uppnå jämlikhet om feminism inte är något man gör är inte relevant.

• ClumsySmurf
    Anonym (Tonar ner den...) skrev 2024-10-05 07:17:48 följande:

Jag tror mig veta att rabiata feminister tonar ner sin rabiata feminism litegrann när de dejtar och sedan när hon hittat någon och den mannen älskar henne så släpper hon fram den stegvis, den här processen tar c:a 3 år.

Anonym (Tonar ner den...) skrev 2024-10-05 10:54:19 följande:
    Är du man? Testa då att leva i ofrivilligt celibat i tre år och du lär dig ignorera eller rationalisera bort röda flaggor. Du blir väldigt accepterande och tolerant för olika kvinnliga egenheter av det.
    låtsas du vara feminist när du dejtar rabiata feminister för att få knulla?

• ClumsySmurf
    Anonym (Frank) skrev 2024-10-05 19:54:38 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-10-05 16:44:12 följande:
    Anonym (Tonar ner den...) skrev 2024-10-05 07:17:48 följande:

Jag tror mig veta att rabiata feminister tonar ner sin rabiata feminism litegrann när de dejtar och sedan när hon hittat någon och den mannen älskar henne så släpper hon fram den stegvis, den här processen tar c:a 3 år.

Anonym (Tonar ner den...) skrev 2024-10-05 10:54:19 följande:
    Är du man? Testa då att leva i ofrivilligt celibat i tre år och du lär dig ignorera eller rationalisera bort röda flaggor. Du blir väldigt accepterande och tolerant för olika kvinnliga egenheter av det.
    låtsas du vara feminist när du dejtar rabiata feminister för att få knulla?
    Jag tror många män kan tona ner även sina åsikter för att få ligga.
    tror vissa tonar ner både avsikter och självrepekt

-jävla patriarkatet
    --ja, ush för män
    -jävla män
    --ja, ush för män

--ska vi knulla?
    -är du dum?

-- feministjävlar 😭

Svar på tråden Hur lyckas feminister hitta karlar?