• Anonym (L)

Hur lyckas feminister hitta karlar?

Anonym (Undrar) skrev 2024-10-02 22:24:18 följande:
    Man skäms över att vara man. 
    Gör du det även när det handlar om hustrumisshandlare och våldtäktsmän?
  • Anonym (L)
    Anonym (olle) skrev 2024-10-03 07:29:58 följande:
    Jo faktiskt. Man blir ful av att vara arg.
    Ok, då förstår jag varför dessa arga män på FL som skyller allt på kvinnor aldrig får ett förhållande. De är fula. 
  • Anonym (L)
    Anonym (olle) skrev 2024-10-03 09:11:33 följande:
    Det handlar alltså inte om "ful" som i att vara fysiskt ful.

Det handlar om ful som i "dålig själ" eller "ful personlighet".

Sedan är det en annan sak att många av de som TS skriver om gör sig själva även fysiskt fula med alt från kläder till frisyr, tatueringar, piercingar osv
    Spelar ingen roll, det stämmer ju in även på dessa bittra, arga männen. 
  • Anonym (L)
    Tom Araya skrev 2024-10-03 15:35:59 följande:
    Jag drar inte alla över samma kam, men det finns och har funnits tillräckligt av högljudda feminister av det mer extrema slaget som har givit begreppet en dålig klang, fast de flesta förstår att de inte representerar alla feminister.
    Det är så det ofta fungerar i samhället, att de som vill föra en sansad debatt vill inte bli förknippade med busen/bråkstaken och därför försöker ta avstånd från denne på något sätt.
    Enstaka personer ja. Varför ska vi definiera ordet feminist efter några enstaka personer? 
  • Anonym (L)
    Tom Araya skrev 2024-10-03 16:40:53 följande:
    Det kan jag inte svara på med mer än att det ofta är så det fungerar... en tillräckligt högljudd skara kan färga hela begreppet.
    Ja motståndare men inte anhängare. Ta SD t ex. De som gillar SD bryr sig inte om enstaka skitstövlar. 
  • Anonym (L)
    EnAnonumius skrev 2024-10-04 12:45:15 följande:
    Och det var exakt det jag gjorde.

Jag frågade dig hur du kunde kalla det för svar.

Det är en egen fråga.
    Då jag ifrågasatte dig och ditt svar till smurfen.

Nå.

Har du svaret på frågan eller inte? Eller skall du fortsätta att tramsa runt för att du inte har något egentlig svar på frågan?
    Alltid lika tjafsig är du i alla trådar du skriver i. Tröttnar du aldrig? 
  • Anonym (L)
    Anonym (Tonar ner den...) skrev 2024-10-05 07:17:48 följande:

Jag tror mig veta att rabiata feminister tonar ner sin rabiata feminism litegrann när de dejtar och sedan när hon hittat någon och den mannen älskar henne så släpper hon fram den stegvis, den här processen tar c:a 3 år.

Du menar som vissa män gör? Låtsas att de vill dela på allt ansvar för hem och barn och likväl sitter kvinnan där med allt ansvar efter några år?
  • Anonym (L)
    Anonym (Tonar ner den...) skrev 2024-10-05 10:54:19 följande:
    Är du man? Testa då att leva i ofrivilligt celibat i tre år och du lär dig ignorera eller rationalisera bort röda flaggor. Du blir väldigt accepterande och tolerant för olika kvinnliga egenheter av det.
    Det är ju egenskaper du får jobba med, inte bara acceptera. 
Svar på tråden Hur lyckas feminister hitta karlar?