• Svar på tråden Gängledare med på Åkessons bröllop
  • Anonym (B)

Ja det var dessvärre inte oväntat.

• Anonym (M)
    felicityporter skrev 2024-10-02 22:14:02 följande:

Och? Tar du personligen ansvar över allt dina vänners nys respektive pysslar med om dagarna?

Är det bara kriminella du resonerar så om eller svarar du samma om det är en pedofil eller våldtäksman?
  • felicityporter
    Anonym (M) skrev 2024-10-02 22:24:52 följande:
    Är det bara kriminella du resonerar så om eller svarar du samma om det är en pedofil eller våldtäksman?
    Om min kompis blivit tillsammans med en pedofil eller våldtäktsman och jag inte känner till detta är det verkligen inte mitt fel! Jag gör inga background checks på mina vänner och bekantas respektive, det är inte min sak att döma mina bekantas val av pojkvänner.
  • Anonym (Wtf)
    felicityporter skrev 2024-10-02 22:28:29 följande:
    Om min kompis blivit tillsammans med en pedofil eller våldtäktsman och jag inte känner till detta är det verkligen inte mitt fel! Jag gör inga background checks på mina vänner och bekantas respektive, det är inte min sak att döma mina bekantas val av pojkvänner.
    Jag gör ingen bakgrundskoll men får jag reda på att en bekant är ihop med en kriminell eller pedofil och denne är ok med det så avslutar jag vänskapen direkt. Du kan acceptera sådant, inte jag.
  • Anonym (Suck...)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-10-02 20:21:40 följande:
    Gängledare med på Åkessons bröllop

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/gangtoppen-robert-hedarv-pa-jimmie-akessons-brollop/

Men han hade rätt nationalitet uppenbarligen. Angiveri förslaget gäller uppenbarligen inte svenska kriminella. Tydligen helt ok att skylla på att han är någons respektive. De flesta vettiga hade sagt upp bekantskapen med en som väljer att vara ihop med en gängledare.

500 gäster och du begär att brudparet ska ha 100 % koll på allas respektive?
  • Anonym (M)
    felicityporter skrev 2024-10-02 22:28:29 följande:

Fast nu handlar det om vänner vars kriminalitet man känner till. 

Och då tolkar jag ditt svar som att du tycker det är ok eftersom det inte är ditt ansvar eller fel. 

• Anonym (M)
    Anonym (Suck...) skrev 2024-10-02 22:33:43 följande:
    500 gäster och du begär att brudparet ska ha 100 % koll på allas respektive?

Det är brudparet som bjuder in, naturligtvis är det deras ansvar. Vems skulle det annars vara?

• Anonym (Suck...)
    Anonym (M) skrev 2024-10-02 22:39:15 följande:

Det är brudparet som bjuder in, naturligtvis är det deras ansvar. Vems skulle det annars vara?

En bekant gifte sig i somras och han bjöd in alla möjliga från förr därför han ville inte missa någon. Flera respektives hade han garanterat inte träffat.
  • Anonym (Suck...)
    felicityporter skrev 2024-10-02 22:14:02 följande:

Och? Tar du personligen ansvar över allt dina vänners nys respektive pysslar med om dagarna?

Tydligen ska man ha koll på allt.
    Jobbigt med lotteriskandalen, nu gäller det att hitta något opassande med SD.

Kanske var ngn på bröllopet som drog en lina kokain och då är väl brudparet ansvariga för det med.
Svar på tråden Gängledare med på Åkessons bröllop