• Anonym (Hm)

Regeringen vill förbjuda internationella adoptioner till Sverige

Anonym (.) skrev 2024-10-02 16:03:51 följande:

Jag tyckte det var intressant hur många som tyckte det var bra. Det problem som många nämner här med att adoptera barn från utlandet till Sverige, har jag inte märkt.

Det jag dock märker mönster av ifrån den nya regeringen, är mer och mer av det som SD önskat om i flera år och dessutom indirekt alltid pratat om hur dåligt det är med att ha människor med invandrarbakgrund i Sverige.

Jag är orolig att man kommer slänga ut människor med invandrarbakgrund, trots att dessa har svensk medborgarskap och sköter sig.

Det känns lite ändå som om SD egentligen inte ändrat sig från 90-talet, utan snarare dolt det och påstår att de har förändrats.

Skrämmande hur mycket kommer upp nu, ju högre i position SD kommer.

Varför vill du få det här att handla om något helt annat? För att få möjlighet att smutskasta SD? Om du följt med lite i vad det handlar om så hade du vetat att det inte handlar om personer med invandrarbakgrund som slängs ut ur ett land utan om att man bör stoppa adoptioner  på grund av att det förekommit olagliga adoptioner och att de adopterade barnen blir utsatta och utnyttjade. Håll dig till ämnet. Den större delen av Sveriges befolkning verkar dessutom hålla med om att man bör stoppa adoptioner från utlandet med tanke på vad som kommit fram. 
Svar på tråden Regeringen vill förbjuda internationella adoptioner till Sverige