Inlägg från: Anonym (Ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ts)

Är det sekretess på receptbelagd medicin?

Min sambo tog med mitt leg för att hämta medicin från apotek. Jag är i stort behov av medicinen men kan inte hämta själv. 
    När han kom hem och öppnade paketet är det helt fel vara. Denna vara är inte recept belagd, men det är min.
    På kartongen står dennes namn och personnummer. Min sambo visade mitt id med mitt namn, mitt personnummer samt den 4 siffra referens kod jag fått på sms.
    Hur kan detta hända?

Kundtjänst kunde inte hjälpa mig så självklart kommer jag ringa apoteket själv eller försöka ta mig dit.

Har detta hänt nån annan? Kundtjänst kvinnan lät väldigt upprörd och orolig.

Jag behöver detta nu och har ingen möjlighet att få nytt recept på väldigt

• Svar på tråden Är det sekretess på receptbelagd medicin?
  • Anonym (Ts)

...på väldigt länge.  Den andra personen kanske har fått mina mediciner? Receptbelagda!

• Anonym (Ts)
    Anonym (Myran) skrev 2024-10-02 22:18:33 följande:

Har han hämtat paketet på en matvarubutik eller mack eller liknande? Tänker pga koden han uppgett låter det som det. Låter då även som utlämningsställe lämnat ut fel paket om det dessutom står någon annans namn än ditt på paketet. Tittade han inte att det stod rätt namn(dvs ditt namn?), det gör jag alltid när jag hämtar mina paketet. 

Om det är som fallet ovan, hämtat på utlämningsställe skulle jag ta med kartong och innehåll och gå tillbaka till upphämtningsstället och se om rätt paket finns kvar. Troligtvis har någon tagit fel på hyllan och då borde det rätta som är ditt logga kvar där på hyllan. Apoteket kan inte göra så mycket åt det, om de kan se att det är uthämta. Du ska veta hur många som säger att de inte fått sina paket när deras receptbelagda mediciner tagit slut fortare än det tänkt för att de använt mer än de är ordinerade. 

Nej, det var på apotek! Har varit där och lämnat det felskickade. Fått sms att jag kan hämta mina mediciner idag, men klarar inte att gå dit igen 

Försent nu 😞
Svar på tråden Är det sekretess på receptbelagd medicin?