• Anonym (Hejpåervänligamänniskor)

Negativa tankar dyker upp lite då och då!

Jag brukar får negativa tankar b.la.

- När jag går upp tidigt varje morgon.
    - När jag är på jobbet.
    - När jag hör "orden" som jag inte vill höra.
    - När jag går in på sociala medier.
    - När jag ser på gamla minnen.

Mina negativa tankar är

- Jag valde fel utbildning.
    - Har varit med om pinsamma stunder när jag gick i låg och högstadiet skolan.
    - Har varit med om pinsam klassfoto.
    - Jag fick inte gå i gymnasiet.
    - Jag önskar att jag hade gjort såhär istället.
    - Jag har varit med om otrevliga stunder och perioder.

Har ni nån jättebra tips på att hur man hantera detta?❤️❤️

• Svar på tråden Negativa tankar dyker upp lite då och då!
  • Anonym (Hmm)

Alla har negativa tankar. Så länge det rör sig om klassfoton och pinsamheter tycker jag att du ska skatta dig lycklig och leva på. Hur gammal är du?

• Goneril

Livet kallas det. Vi har alla gjort dumheter som unga och även senare i livet. Jag hade tur, det kom alltid någon vuxen till min undsättning. Jag skolkade och smygrökte, man kunde få hemskickad varning och bli relaterad. Jag gick i en privat skola och där tolererades ingenting, det var 60-tal. Så glad att det kom vuxna och återförde mig till ordningen! Undrar hur det hade gått annars?                                                                                                                                                                                      Så glad för alla tillrättavisningar, det är tack vare dessa  man klarar sig i livet. I dag allt annorlunda, lärare har ingen auktoritet längre. Folk lämnar gymnasiet utan godkända betyg i alla ämnen! Man tar sig för pannan. Ändå står de och sjunger onyktra på flaken; "Vi har tagit studenten". Alla har inte det, vissa har bara suttit av tiden. Jag lovsånger mina stränga lärare! De har hjälpt oss som ville hoppa över skaklarna!

• Goneril

Bli relegerad ska det vara, ordet finns inte med i FL:s ordlista. Undra på det, det blir ju ingen nu för tiden.

• Anonym (Nico)

Notera och gå vidare. Med det menas att du märker att tanken finns där, tänk att jaha, nu började jag tänka på den grejen igen. Sen väljer du aktivt att tänka på något annat. Enklast är det genom att börja göra något som upptar dina tankar som att läsa en bok, spela ett instrument, träna dans, lösa sudoko etc. 

Om du inte klarar det även efter lite övning och de här tankarna kommer så ofta att du upplever att de hindrar dig från att leva på ett bra sätt så kanske det är något du skulle behöva hjälp att bearbeta. 

Anonym (Hmm) skrev 2024-10-01 16:59:06 följande:

Alla har negativa tankar. Så länge det rör sig om klassfoton och pinsamheter tycker jag att du ska skatta dig lycklig och leva på. Hur gammal är du?

31 år. Hur så?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hejpåervänligamänniskor) skrev 2024-10-02 22:10:03 följande:
    31 år. Hur så?
    Tänkte väl att det var du.
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-02 22:12:54 följande:
    Tänkte väl att det var du.
    Okej? Varför skulle det inte vara jag?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hejpåervänligamänniskor) skrev 2024-10-03 21:38:29 följande:
    Okej? Varför skulle det inte vara jag?
    Var rätt uppenbart att det var du.
    Anonym (Hejpåervänligamänniskor) skrev 2024-10-01 16:53:34 följande:
    Negativa tankar dyker upp lite då och då!

Jag brukar får negativa tankar b.la.

- När jag går upp tidigt varje morgon.
    - När jag är på jobbet.
    - När jag hör "orden" som jag inte vill höra.
    - När jag går in på sociala medier.
    - När jag ser på gamla minnen.

Mina negativa tankar är

- Jag valde fel utbildning.
    - Har varit med om pinsamma stunder när jag gick i låg och högstadiet skolan.
    - Har varit med om pinsam klassfoto.
    - Jag fick inte gå i gymnasiet.
    - Jag önskar att jag hade gjort såhär istället.
    - Jag har varit med om otrevliga stunder och perioder.

Har ni nån jättebra tips på att hur man hantera detta?❤️❤️

Om jag säger angående " Fel val av folkhögskola utbildning"

Jag gjorde fel val av folkhögskola utbildningen och jag lärde mig det i framtiden, att välja rätt utbildning nästa gång. Men jag kan inte gå på ny folkhögskola utbildningen av en anledning, vad säger ni då?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hejpåervänligamänniskor) skrev 2024-10-19 15:19:46 följande:
    Om jag säger angående " Fel val av folkhögskola utbildning"

Jag gjorde fel val av folkhögskola utbildningen och jag lärde mig det i framtiden, att välja rätt utbildning nästa gång. Men jag kan inte gå på ny folkhögskola utbildningen av en anledning, vad säger ni då?
    Om du vill utbilda dig får du väl fixa det? Vad ska man säga? Går det inte, så går det inte. Då får du gå en annan lösning, beroende på anledning. Tror fortfarande att du behöver någon som hjälper dig med liknande saker, eftersom du inte klarar att söka socbidrag mm.
Svar på tråden Negativa tankar dyker upp lite då och då!