Inlägg från: Anonym (Svajpa inte alls) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svajpa inte alls)

Varför vill bara män erkänna att övervikt är skadligt?

simpleMan skrev 2024-10-01 16:38:56 följande:
    Du är lite delulu. Testa gör en badoo/tänder profil med en tjock tjej och en tjock kille. Se hur många matchningar du får på båda. Finns kvinnor som testat göra en mansprofil och dom mår dåligt efter en månad och känner sig ensamma för INGEN gillar deras profil dom gjort. Medans deras egna profiler öser det in matchningar
    Män kanske borde bli mindre desperata och mer picky. Om utbudet är 90 män på  10 kvinnor förstår jag inte varför man envisas med att försöka?

Är det inte så att vissa sjuksköterskor får ha samtal med folk om övervikt? Eller gäller det endast om man har en sjukdom förknippad med övervikten?

Mig har de ofta vägt i samband med helt andra sjukdomar! När jag kom in för att jag fått in medel i ögonen, så stod det i min journal att jag såg mager och smal ut. Vad sjutton har det med vad jag sökte för? Därför undrar jag om de inte har någon koll på ens vikt och följer upp detta, utan att man direkt söker för det?

Anonym (Rob) skrev 2024-10-02 15:02:43 följande:
    Nu finns ju läkemedel mot övervikt också... 
    De borde väl alla överviktiga kunna få utskrivet?   Tycker inte fetma ska behövas för det.

Kan du förtydliga vad du menar med alla överviktiga ska få det? Menar du att det inte ska behövas finnas någon viss gräns för att få den?

När räknas det som att man har fetma och när räknas det som övervikt?
    Ska man få medicin utskrivet om man räknas som lätt överviktig? Finns inte risken att ingen orkar leva hälsosamt och träna då? 

Svar på tråden Varför vill bara män erkänna att övervikt är skadligt?