Inlägg från: Anonym (Ledsen övervikt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen övervikt)

Varför vill bara män erkänna att övervikt är skadligt?

Som kvinna i medelåldern och i klimakteriet och högt bmi kan jag säga att viss del av skulden ligger hos sjukvården där en fet kvinna oftast får höra att allt ser fint ut, allt är så bra och normalt fast man söker för besvär som uppenbart är kopplad till övervikten.  Jag har flertalet gånger fått utskrivet hormoner för diverse åkommor och ett bortviftande att det är normalt i min ålder.  Hormoner som ökat min vikt än mer och ökar mina fysiska besvär. 
    Mött åtskilliga barnmorskor och gynekologer som lätt fnissar och diskar rumpan och säger att hullet ammas bort och jag behöver inte oroa mig och att förlossningsskador är normalt och jag kan ju fortfarande ha sex så då spelar ju inte nåt kilo hit eller dit nån roll..

Nej Britta, mina gravidkilon ammades inte bort utan satt envist kvar och blev istället fler när jag fyllde 40 och nu vid snart 50 hånar klimakteriet mig med ännu fler kilon... 

Alla gånger jag sökt hjälp har jag fått en klapp på axeln och hört att så länge jag inte har diabetes och högt blodtryck är det normalt med trivselkilo .. yeah.  Trivsrlvikt på 25-30+ kg? Yeah right... 

Hallå sjukvården!  Vakna! 

Svar på tråden Varför vill bara män erkänna att övervikt är skadligt?