Inlägg från: Anonym (Skrattar ihjäl mig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skrattar ihjäl mig)

Varför är kvinnor så besatta och avundsjuka på varandra?

Haha, men gud så knäppt!

Jag brukar komma på mig själv med att stirra på folk ibland på buss och tåg. Saken är att jag fäster blicken på någon utan att tänka något särskilt. Jag sitter djupt i mina egna tankar. Om någon verkar märka att jag stirrar på den, och verkar ta ögonkontakt eller skruva på sig, så vänder jag genast bort blicken.

Jag har fullt upp med mina egna tankar och personerna blir bara bakgrundstatister. Främmande människor är helt ointressanta för mig. Jag hade hellre åkt buss ensam.

Jag stirrar inte på någon, de råkar bara vara i vägen!

Anonym (Uno) skrev 2024-10-01 20:51:06 följande:

Det är underhållande att det finns så många som inte vågar erkänna att detta fenomen ens existerar, för det gör det.

Jag tror inte att det händer varje gång en snygg kvinna går förbi. Men definitivt på jobb etc när det börjar någon ny. Speciellt om vederbörande ser bra ut och är yngre.

Jäklar vad många män som helt plötsligt har börjat notera svartsjuka kvinnor! Önskar ni att det är så eftersom ni spanar efter det så intensivt? 

Vad ska dom vara svartsjuka för? Att ni äldre gubbar inte kan behärska er när ni ser en ung vacker kvinna? Det är era önsketankar om saken tror jag. 

Anonym (Hmm) skrev 2024-10-01 21:41:39 följande:
    Har sett ilska vid 2 tillfällen.

O några som inte kan sluta titta utan står och vrider på huvudet fram o tillbaka. 

Men den mest förvånande var en kvinna, hon var ganska så gammal ( den sista av de 2 med ilska i blicken) hon var nog runt 70 år. Minns detta då jag blev förvånad över att hon reagerade så intensivt i blicken o käkarna. Brukar vara smålulliga medelålders allt mellan 30-40 år som beter sig så. Men denna kvinna var ju tant. Dom andra har man inte kunnat låta bli att skratta till lite tyst över. Men den äldre kvinnan var bara läskig faktiskt. Hon stirrade verkligen ner en ung tjej som var smal och såg bra ut. Kvinnan själv såg bra ut med egentligen om hon inte hade betett sig som hon gjorde. Vet att jag tänkte, "har hon inte kommit längre i sin utveckling inombords?". 

Har sett 1 eller 2 som tittar rent genuint utan att reagera på något dåligt sätt utan tittar för de tycker att tjejerna ser vackra ut. 

Men va lite kul, för trodde bara det var män som tittar på tjejer så innan men har sett det förra gången och det roliga är att jag åker buss väldigt sällan dessutom. 

Det här blir bara roligare och roligare.
    Hur vet du att tanten var arg för att det var en ung, smal kvinna? Hon kanske påminde om någon hon inte gillar, eller så inbillar du dig att hon var arg. Sannolikheten är större att hon tänkte på sin lata gubbe där hemma, samtidigt som hon lät blicken svepa över tjejen.

Hur vet du att andra kvinnor har tittat med beundran i blicken? Jag tror de flesta kvinnor är som mig, som inte kunde bry sig mindre om okända kvinnor och mäns utseenden. Folk är väl upptagna med egna, viktigare saker än så?
    Jag tror de flesta människor är väldigt självupptagna, och inte bryr sig särskilt om okända människor i omgivningen. 

Den enda gång jag kan minnas obehag över att åka buss var på högstadiet. Tjejer i den åldern tenderar vara lite smått elaka, men kom igen vi pratar om vuxna människor som inte känner varandra nu!

Jag trodde det var kvinnor som var så analyserande av känslor. Inte män.

Anonym (dagens kvot) skrev 2024-10-02 13:26:30 följande:
    Så festligt att du känner ett behov att berätta att du ....minsann haft sex, med världens snyggaste kvinnor kan jag minsann tillägga. Det måste ni få veta!

*fniss
    Undrar vem som gjort bedömningen att det var två av världens snyggaste kvinnor? Han eller allmänheten? 😂

Människor är så lustiga nuförtiden! 🤭
    Anonym (Sally) skrev 2024-10-02 14:15:21 följande:
    Han har ju sett hur andra kvinnor betett sig, klart de var avundsjuka för att kvinnorna han var tillsammans med var så vackra:

Har sett ilska,
    några som inte kan sluta titta utan står och vrider på huvudet fram o tillbaka. Reagerade så intensivt i blicken o käkarna.

Hahaha.

Ja du har rätt, han har säkert sett det så ofta att han blivit expert nu😂
    Själv visste jag knappt att folk såg ut exakt sådär när de var avundsjuka. Jag får börja analysera lite mera tror jag! 

Nästa gång vet jag att någon är avundsjuk på mig när de biter ihop med käkarna och kollar intensivt. 😅 Jag hade säkert misstolkat det totalt, och trott att de tyckte det var för trångt på bussen, och därför blev sura när de såg ytterligare en passagerare som skulle trängas. Eller att jag sinkat busschaufförens tid eller liknande 🤔

Anonym (Sally) skrev 2024-10-03 09:32:37 följande:
    Tycker bara det är så intressant, att män kan läsa kvinnors tankar och på ett litet ögonblick ta in vad alla kvinnor på bussen tycker och känner. Fast man sitter med ryggen mot dom. 

Jag som alltid hör min man gnälla på att kvinnor TROR att män är tankeläsare! 😂

Anonym (Skrattar ihjäl mig) skrev 2024-10-03 10:37:17 följande:

Jag som alltid hör min man gnälla på att kvinnor TROR att män är tankeläsare! 😂

Nu är det alltså bevisat att dom ÄR det! 🤭
Svar på tråden Varför är kvinnor så besatta och avundsjuka på varandra?