Anonym (Hmm) skrev 2024-10-01 20:14:17 följande:
Rolig tråd ts. Den verkar ha provocerat hönsen en hel del.
Tyvärr lever kvinnor i förnekelse mot sig själva. Så de kan aldrig erkänna något sådant här öppet förstår du väl ?
Men om jag som man skulle gissa utifrån vad jag lärt mig om kvinnor så handlar det hela om att kvinnan kommer på att hon har förlorat sin gloria och high sex apeel. Och först förundras hon över den vackra tjejen, sedan tänker hon alla 1000 negativa ord hon skulle vilja säga till den men vet att så kan hon inte beter sig offentligt så därmed knycker till med huvudet och glor åt något annat håll, allt för att slippa se "eländet" fast egentligen är det kvinnan själv som anser sig vara eländet men förstår det inte själv.
Jag har själv sett precis det du beskriver. Så jag håller fullständigt med dig. Ibland riktigt brinner det av ilska i ögonen och de börjar bita tänderna mot varandra så att de spänner käkarna gång på gång.
Du har på riktigt alltså sett inte bara en utan många kvinnor ?brinna av ilska? och spänna käkarna för att en snygg tjej går på bussen? För det kan jag säga att det har jag aldrig sett.
Visst förekommer det att kvinnor är avundsjuka och tittar snett , det har jag själv varit med om också men det är inte så vanligt som du och TS skriver , tror ni har fastnat lite eftersom ni gärna vill att det ska vara så. Och varför just på bussen? Folk tittar knappt på varandra där, de flesta kollar ner i telefonen eller ut genom fönstret. Varför inte på krogen eller på stan isåfall, känns väl lite mer logiskt?
Och som nån annan skrev , det som är värst som kvinna isåfall på bussen är inte andra kvinnor utan män som glor extremt eller raggar när man bara vill vara ifred. Det hände väl mest när jag var yngre och brukade åka nattbuss , men det har hänt många gånger på vanliga bussar, t-banan och pendeltåg också. Nu är jag inte ung kvinna längre (36) och dessutom väldigt gravid men det kan absolut hända när man inte är jätteung också.
Om ni ska ha stenkoll på alla i kollektivtrafiken är det väl bättre att ha lite extra koll på sånt , om en kille blir obehaglig mot en tjej.