Inlägg från: Anonym (()) |Visa alla inlägg
  • Anonym (())

Varför är kvinnor så besatta och avundsjuka på varandra?

Låter snarare som att du är den besatta parten här.

Besatt av att närstudera kvinnor och projicera dina egna mindervärdeskomplex på dem. Nån tankeläsare är du knappast då såna ej existerar.

• Anonym (())
    Anonym (tyt) skrev 2024-09-30 22:14:36 följande:
    Det här börjar kännas som whataboutism och ett sätt att flytta fokus från diskussionen. Nu undrar jag varför kvinnor är så jävla avundsjuka på varandra och glor på varandra så in i helvete mycket? 
    Nej. Det handlar snarare om logik och psykologi. Du kan inte veta vad tjejer tänker när de råkar se en annan tjej utan gissar utifrån dina egna känslor. Du är den som är avundsjuk till läggningen och denna avund projicerar du på de kvinnor du sitter och glor på. 
  • Anonym (())
    Anonym (tyt) skrev 2024-09-30 22:22:56 följande:
    Man kan anta utifrån blickar. Du menar alltså inte att en persons känslor speglas i deras blick? Du kan alltså inte se när någon är rädd, arg, glad, ironisk m.m?
    Nej, du kan bara gissa, och det är väldigt talande att du genast tror att det rör sig om avundsjuka. Du är själv full av avund och mindervärdeskomplex, det märks tydligt.

Nej, avund syns inte i ögonen. Den känslan har ingen specifik blick eller ansiktsuttryck. Du gissar bara som sagt.

Jag kollar andra tjejer ibland när de bär snygga kläder som jag själv skulle vilja ha. En följd av mitt intresse för kläder helt enkelt. 
  • Anonym (())
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-01 20:14:17 följande:

Rolig tråd ts. Den verkar ha provocerat hönsen en hel del. 

Tyvärr lever kvinnor i förnekelse mot sig själva. Så de kan aldrig erkänna något sådant här öppet förstår du väl ? 

Men om jag som man skulle gissa utifrån vad jag lärt mig om kvinnor så handlar det hela om att kvinnan kommer på att hon har förlorat sin gloria och high sex apeel. Och först förundras hon över den vackra tjejen, sedan tänker hon alla 1000 negativa ord hon skulle vilja säga till den men vet att så kan hon inte beter sig offentligt så därmed knycker till med huvudet och glor åt något annat håll, allt för att slippa se "eländet" fast egentligen är det kvinnan själv som anser sig vara eländet men förstår det inte själv. 

Jag har själv sett precis det du beskriver. Så jag håller fullständigt med dig. Ibland riktigt brinner det av ilska i ögonen och de börjar bita tänderna mot varandra så att de spänner käkarna gång på gång. 

Snarare tuppfånar spm du och ts som blir provocerade här - av kvinnor som fattar att ni bara projicerar er egen avund och osäkerhet på dem.
  • Anonym (())
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-01 20:42:12 följande:
    Ok noterat och slängt i papperskorgen. 
    Något du borde göra med dina egna projiceringar. De är både uppenbara och meningslösa. 

Ni har ingen aning om vad kvinnor tänker när de råkar titta på en annan kvinna. Ibland kan de vara fullt uppe i sina egna tankar och inte ens vara medvetna om var deras ögon råkat stanna till vid. 

Att de ser "sura" ut säger inte mycket det heller. Folk brukar inte gå runt och smila i vardagen precis. Är man avslappnad i ansiktet och ensam ute i det offentliga så ser man oftast inte glad ut utan snarare neutral. 

En del kvinnor kan vara i stresstillstånd om de tänker på något negativt. Många är stressade idag och det kan möjligen avspeglas lite i minspråket. 

Det där med avundsjuka tjejer är något som hör till ungdomens omogna tidsskede. Varför ens ställa en sån dum fråga på ett familjelivsforum där de flesta kvinnor troligtvis passerat tonåren sen länge?
  • Anonym (())
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-01 22:04:02 följande:
    Det var inte jag som skrev ts. 

Men nej, det handlar inte om vanliga blickar. 2 ilskna som sagt och några med avsky i blicken. Och 2 helt neutrala / nyfikna. 
    Du gissar att det var så. Gör det inte till ett faktum på något sätt och därav rätt meningslöst att spekulera i. 
  • Anonym (())
    Anonym (Skrattar ihjäl mig) skrev 2024-10-02 13:38:15 följande:
    Undrar vem som gjort bedömningen att det var två av världens snyggaste kvinnor? Han eller allmänheten? 😂

Människor är så lustiga nuförtiden! 🤭
    Han hittar bara på. Denna tråd är också ett solklart exempel på bittra incels som ville ösa ur sig lite maskerat kvinnoförakt. Forumet flödar av dessa asociala källartroll.
Svar på tråden Varför är kvinnor så besatta och avundsjuka på varandra?