Inlägg från: Mirre99 |Visa alla inlägg
  • Mirre99

BF Juli 2025

Anonym (Hoppas) skrev 2024-10-18 06:34:23 följande:

Hej! Är gärna med :) 

hade ägglossning igår enligt uträkning, kände av det ganska kraftigt också. Blev ett litet ligg på rätt dag så nu får vi se hur det går! BIM är 31 oktober/1 november ungefär. Brukar dock alltid tjuvtesta Hehe. Hur gör ni andra? brukar ni också tjuva? 

Spännande! Ja det är svårt att hålla sig ibland ;)
  • Mirre99
    Anonym (Chipset) skrev 2024-10-22 08:05:49 följande:

Hej! Får mens varje månad men kan variera ett par dagar. Har inte tagit något ÄL-test eller liknande, har två appar att gå efter (som förutsätter ÄL och förutspår BIM). En app säger bi på torsdag, en på söndag. 

Har i alla fall precis fått ett positivt graviditetstest🎈Borde bli en början på juli-bebis. Nu börjar dock veckor/månader av konstant oro att det inte ska gå vägen. Men ska försöka vara glad i stället för att oroa mig för något som ännu inte hänt. Ska också låta bli att läsa i diverse forum om just mf osv. 

Hur har det gått för er andra i tråden? Några symtom dller känningar?

Stort grattis! 
    Ja det är svårt, har själv ett barn sen innan. Har dock inte några missfall i bagaget. Det var min första och enda graviditet.

Du får försöka njuta och vara glad för det du har i stunden. Så får man typ tänka lite ''vecka för vecka''. 
  • Mirre99
    Anonym (Första försöket) skrev 2024-10-23 14:16:01 följande:

Hoppar gärna in och är med här!

Vi har precis börjat försöka och det är första gången jag har behövt genomlida två veckors vänta . BIM beräknat imorgon enligt Flo.

Jag tror jag även hunnit med att vara skengravid, då det känns fysiskt som att mensen kommer komma imorgon. Men den som väntar på något gott! 🥹

Hur har det gått? har du vågat dig på ett test eller stämde din magkänsla om mensen? 
  • Mirre99
    smiliiisen skrev 2024-10-25 06:58:04 följande:

BIM idag, testade med CB ultratidigt digitalt men det var negativt 😔 

Åh..fattar känslan. Du kanske kan ta om testet snart :)
    Håller tummarna!
  • Mirre99
    Anonym (Miss26) skrev 2024-10-25 07:56:40 följande:

Hej, hoppar in här också! 

Första försöket för oss och har ägglossning idag (tror jag). inväntar en temp.höjning kommande natt för att känna mig mer övertygad! 

Hur tidigt kan man testa? Om jag minns rätt plussade jag med ?vanligt test? på cd 23 med kvällsurin för ett par år sedan vilket jag tror var 9-10 dagar efter äl. Den graviditeten slutade dock med abort. Tror ni man kan ta ett tidigt test med morgon urin typ 8 dagar efter äl?? 🙈 

Enligt app ska jag ha BF 19 Juli om detta går vägen <3 

Svårt att säga, allt beror ju på hur din kropp tar upp graviditetshormonet. Jag själv fick plus med min förstfödda cd 40 och då hade jag testat 3 dagar innan dess och det var negativt :)
  • Mirre99
    Anonym (Hoppas) skrev 2024-10-25 15:37:17 följande:

Testade nu, 8 dagar äter ÄL. För tidigt absolut, men plussade så tidigt när jag väntade tvillingarna! Ser dock bara blankt ut?

Kan säkert vara olika, prova att ta om testet om någon dag igen! :)
  • Mirre99

Har BIM i slutet på nästa vecka. Känt mig extra varm senaste dagarna, men är rätt säker jag ägglossade nu i veckan. Haft molande värk idag som släppte efter någon timme och massa finnar på det från ingenstans. 
    Hmm..ska bli spännande detta! 

• Mirre99

Cykeldag 29 imorgon och jag har konstigt nog senaste kvällarna känt mig blossande röd/varm i ansiktet? har temperatur höjning också. Någon mer med detta symtom?
    Har också haft en del flytningar denna veckan.

Fick mens senaste cykeln på dag 33. Så får vänta några dagar till innan jag isåfall vågar mig på ett test Skäms

• Mirre99
    smiliiisen skrev 2024-10-27 09:22:00 följande:
    Är också på cykeldag 29 idag, känner mig varm i allmänhet. Resten av familjen fryser och jag svettas här hemma 😅
    Min app (Flo) flyttar bara fram startdatumet för mens när den inte kommer har jag märkt, så BIM för mig var den 25e, dvs BIM +4 idag. Mer ryggvärk idag så jag skulle tro att mensen kommer idag eller imorgon. Fortfarande negativa test. 
    Hur går det för er andra? 
    Spännande att vi är på samma cykeldag! brukar din mens vara regelbunden annars? 
  • Mirre99
    smiliiisen skrev 2024-10-27 19:14:32 följande:
    Ja hyfsat iaf, förra månaden kom den 3 dagar för tidigt men den brukar nog komma runt cykeldag 26. Men som jag trodde på morgonen så kom den idag 🙃 så nu håller jag tummarna för november istället!
    Åh typiskt! men du får se mensen såsom att så fort den är över, så är det nya tag. Om det känns peppande vet jag inte. Men det är lite så jag känner..om det inte blivit något kan ju mensen få komma. Annars hoppas jag på plus denna gång.

CD 31 för min del imorgon och jag har haft halsbränna som kommit och gått idag. Fick min mens på cd 33 senaste cykeln. Målet är att gå förbi cd 33 om jag ska faktiskt våga att börja hoppas på riktigt.  
Svar på tråden BF Juli 2025