Inlägg från: Anonym (Man2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man2)

Tappat all tillit till män

Nu har jag inte läst svaren du fått och det finns ju massor av inlägg här om kvinnor som är otrogna också och dessutom så är kvinnor oftare otrogna i förhållande än män även om skillnaden är liten. Men inte går jag runt och är orolig då är att min kvinna ska vara otrogen då jag litar fullt på henne.

Sedan har jag full förståelse för din brist på tillit efter din erfarenhet med på pappa och farfar. Tycker du ska försöka jobba på tilliten om din partner verkar vara en bra man.

• Anonym (Man2)
    Anonym (1) skrev 2024-09-30 21:19:21 följande:

Håller med dig. Aldrig mött en man som verkat genuint snäll, givmild eller ödmjuk. Varken i släkten eller bekantskapskretsar. Allt är mest en billig fasad för att de ska framstå som något de inte är.

Kommer att fortsätta mitt livslånga celibat av den anledningen. Jag skulle inte belöna män med sex på något sätt heller. Inga tillfälliga ragg eller relationer för min del. De har inte gjort sig förtjänta av nåt sådant. 

Belöna med sex, ser du dig själv som ett slags pris? Trodde man hade sex för att båda vill och inte som en slags belöning.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Hopplös) skrev 2024-09-30 23:23:03 följande:
    Jag har hittat studier som visar på motsatsen. Dessutom hittade jag denna studie: "Män och kvinnor är otrogna av olika orsaker, brukar det heta. Män söker spänningen och njutningen i den tillfälliga sexuella akten, medan kvinnors otrohet brukar vara resultatet av att relationen gått i stå och hon känner sig otillfredsställd på flera plan."

Vilket stödjer min tes att en kvinna är otrogen för att hon är olycklig. En man är otrogen för att han kan. Är man en bra partner till som kvinna är chansen att hon är otrogen liten.
    Så din slutsats är att oavsett om mannen eller kvinnan är otrogen så är det mannens fel😂
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Hopplös) skrev 2024-10-02 21:41:07 följande:
    Ja om du väljer att läsa hela tråden innan du kommenterar så slipper jag svara på onödiga frågor
    Nu har jag läst hela tråden och skulle skrivit samma ändå 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Hopplös) skrev 2024-10-02 21:49:37 följande:

Än så länge är det bara (rimlig) och (göran) som förkastat otrohet i den här tråden(av männen). Hur är det med resten av er? Med handen på hjärtat:har ni varit otrogna? Med otrohet menar jag aldrig legat, kysst, skrivit flörtiga/sexiga meddelanden, varit närgången med någon annan.
    Och med handen på hjärtat;Om ni inte gjort något av ovanstående, hade ni gjort någon av dessa saker om tillfälle gavs?
    Om majoriteten svarar nej så ser jag det som ett motbevis.

Jag var gift i 18år och inte gjort något av ovanstående eller något annat som jag inte kunde stå för inför min ex fru. Och tror som flesta av mina vänner också varit trogna. Faktiskt inte hört av någon av mina vänner att dom varit otrogna.
Svar på tråden Tappat all tillit till män