Inlägg från: Anonym (Smidaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Smidaren)

Tappat all tillit till män

Anonym (Hopplös) skrev 2024-09-30 21:01:10 följande:
    Tappat all tillit till män

Efter att ha spenderat en del tid på familjeliv, samt betraktat männen i min egen omgivning så känner jag bara: Fy fan för män. Antingen ligger de med sin frus syster eller så har de varit otrogen mot sin fru i 20 år. De verkar ju vara tvångsmässigt otrogna. Min pappa var otrogen mot min mamma. T.o.m min 80-åriga farfar var otrogen mot min farmor samtidigt som hon låg på sjukhuset döende i cancer. Även de mest lojala männen verkar sitta och runka åt bilder på ens kompisar. Jag har enorma tillitsproblem till min nuvarande pojkvän, och jag pendlar mellan att problemet ligger hos mig till att tänka att det är ju fan inte konstigt att man har tillitsproblem då en stor majoritet av männen verkar vara otrogna lögnare. 

Jag har så svårt att våga investera i en framtid med min kille för jag tänker att han förr eller senare kommer att vara otrogen mot mig. Antingen när jag är gravid med vårt barn och inte är lika sexig längre,  eller när jag är totalt utmattad för att jag måste ta allt ansvar i hemmet, eller när jag är 80 år och ligger döende i cancer.  Och snälla män; ta inte illa upp om ni tycker att jag har fel. Motbevisa mig gärna. Men jag vill inte höra någon tröttsam dynga som att "det ligger i männens natur". Det är mycket som ligger i vår natur men som vi inte sysslar med längre. Vi har blivit mer intelligenta och förmår oss att lägga band på oss själva och ta kloka beslut. Att slänga sig med att "det ligger i er natur" är att helt och håller underkänna er egen intelligens och empatiförmåga. 

Jag har börjat fundera om det här med att leva sitt liv med en man är ingenting mindre än en fälla. Vägen till ett lyckligt liv kanske är att leva som singel(eller lesbisk) och endast ha män för sex och nöjen.

Ja, det är lätt att motbevisa dig.

Kvinnor är oftare otrogna än män

Det är många fler män som klagar på att dom inte kan hitta någon kvinna alls än det är män som otrogna.

I ditt fall har dina släktningar en historia av otrohet. Rimligtvis är det då större risk att du är otrogen än att din kille är otrogen. Och bara för att dina nära manliga släktningar var otrogna så är det inte tillämpbart på män i allmänhet, snarare på dig själv.
  • Anonym (Smidaren)
    Anonym (Hopplös) skrev 2024-09-30 23:23:03 följande:
    Jag har hittat studier som visar på motsatsen. Dessutom hittade jag denna studie: "Män och kvinnor är otrogna av olika orsaker, brukar det heta. Män söker spänningen och njutningen i den tillfälliga sexuella akten, medan kvinnors otrohet brukar vara resultatet av att relationen gått i stå och hon känner sig otillfredsställd på flera plan."

Vilket stödjer min tes att en kvinna är otrogen för att hon är olycklig. En man är otrogen för att han kan. Är man en bra partner till som kvinna är chansen att hon är otrogen liten.

Du inställning är att män är svin, mycket baserat på att din far och din farfar var otrogna i din barndom. Din barndom har präglat dig och givit dig tillits-problem till män som föregående inlägg helt riktigt fastslog.  

Detta gör att du nu försöker rättfärdiga kvinnors otrohet med att det egentligen är männens fel när kvinnor är otrogna då det beror på att kvinnor är otillfredsställda. Medan när män är otrogna så beror det bara på dom är spänningssökande och kåta.

Det är en klart orättvis och feminist-influerad studie du hänvisar till.

• Anonym (Smidaren)
    Anonym (Hopplös) skrev 2024-10-01 18:09:57 följande:
    Det är oavsett inte okej att vara otrogen, oavsett kön. Säger bara, om jag hade levt med en kvinna och visste med mig om att jag var en bra partner som såg till att möta hennes behov så hade jag inte varit orolig över att hon skulle vänstra. Men en man kan man behandla som en kung och jag skulle ändå vara orolig att han skulle vara otrogen.

Detta vilar på önsketänkandet att du inte har tillitsproblem gentemot kvinnor bara för att dom är kvinnor. Det är en mycket säkrare väg att gå att behandla ditt tillitsproblem till människor i allmänhet genom att söka adekvat vård.

Och därefter välja en manlig eller kvinnlig partner.

• Anonym (Smidaren)
    Anonym (Hopplös) skrev 2024-10-02 21:54:44 följande:
    Just detta! Män som är otrogna över saker i relationen som man som kvinna inte har någon kontroll över. Man trycker ut ett barn ur sin kropp och det tycker män rättfärdigar att de får vara otrogna. Absolut vidrigt.

Din tes i inlägg #19 gick ut på att kvinnor är otrogna för att dom är olyckliga. Det är inte enligt min uppfattning en bra ursäkt för att vara otrogen.

Om man som kvinna är olycklig är det väl mera schysst att antingen göra slut eller att prata med sin partner om sin olycklighet.

Du vill gärna att män skall ta ansvar och vara trogna , men själv vill du inte ta ansvar utan skyller bara på mannen som, enligt dig, gjort dig olycklig och därmed fick du automatiskt ett frikort, eller hur?

• Anonym (Smidaren)
    Anonym (Hopplös) skrev 2024-10-02 22:15:03 följande:
    Det är alltid vidrigt att vara otrogen. Läs vad jag skriver snälla. Men är relationen bra har kvinnor ingen anledning att vara otrogna. Män är otrogna även fast man har världens bästa relation verkar det som. Därav hade jag aldrig varit orolig att bli bedragen av en kvinna om vår relation var bra, vi hade bra sex, mötte varandras behov etc. Jag är alltid orolig att jag ska bli bedragen av en man för det verkar som att allt som behövs är att en snygg kvinna ska komma fram och stöta på honom för att han ska kunna vara otrogen. INTE ALLA MÄN. Men många. Det svåra är att avgöra vilka män man ska undvika, för dessa män är dessutom experter på att låtsas vara någon dom inre är.

Låt oss säga att den kvinnan du väljer ändå trots allt är otrogen mot dig. Även om du tycker att allt är bra mellan er så tycker nämligen inte hon det och därför är hon olycklig och därför har hon rätt att vara otrogen, enligt din tes om kvinnor.

Vore det inte bättre att söka hjälp för dina tillitsproblem istället?

Svar på tråden Tappat all tillit till män