Inlägg från: Anonym (1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (1)

Tappat all tillit till män

Håller med dig. Aldrig mött en man som verkat genuint snäll, givmild eller ödmjuk. Varken i släkten eller bekantskapskretsar. Allt är mest en billig fasad för att de ska framstå som något de inte är.

Kommer att fortsätta mitt livslånga celibat av den anledningen. Jag skulle inte belöna män med sex på något sätt heller. Inga tillfälliga ragg eller relationer för min del. De har inte gjort sig förtjänta av nåt sådant. 

• Anonym (1)
    Anonym (F) skrev 2024-09-30 21:25:13 följande:
    Sån är jag och blir bara utnyttjad, men jag fortsätter och de springer och ligger med andra. Så kvinnor är bra på att bara ta det de vill ha.
    Då är det väl bättre att du förblir singel då. Jag tänker iallafall inte belöna någon man med sex. Aldrig fått något av en man, vare sig kärlek eller gåvor, snåla äckel allihop, och kommer därav inte att ge något tillbaka heller. 

Däremot kommer jag att vara med i mitt kämpande för normaliseringen av ett liv i celibat utan män. Är nämligen övertygad om att kvinnor kan klara sig utan partner minst lika gott som att vara i en relation. 
  • Anonym (1)
    Anonym (F) skrev 2024-09-30 21:37:35 följande:
    Det är nog ingen dum idé, bara tillfälliga förbindelser utan kärlek!
    Får du ut nåt av ytliga förbindelser så. Själv nöjer jag mig med att få kärlek från mina närmaste. Människor som faktiskt bryr sig om en som människa och inte ett tomt sexobjekt. 

Tror sedan inte alls att sex är något måste för att må bra i sig själv. Det är mestadels en ytlig akt som drivs av impulser. Något som saknar djup och någon riktig kärlek i mina ögon och sånt kan jag skippa ändå. Har ju redan det som är allra viktigast i livet - min familj och min hälsa i behåll. 
  • Anonym (1)
    Anonym (Hopplös) skrev 2024-09-30 21:34:22 följande:
    Sitter just nu och klurar på en idé om att starta ett kvinnokollektiv. Då jag ändå känner att jag vill ha någon att komma hem till.
    Jättebra idé! GladSkål
Svar på tråden Tappat all tillit till män