• Anonym (Undrar om...)

Undrar hur många män som...

Måste komma när de väl börjat ha sex? Tänker här penetrationssex.
    Själv har jag och sambo mycket myssex där ingen kommer. Utan vi trivs tätt ihop med mig i henne. Jag drivs inte av behöva komma utan njuter att sakta glida in och ut.

Kanske är det för att jag känner ett sexlugn....att jag vet att jag kommer få sex och komma när jag initierar det.

Hur är det för andra män...måste ni avsluta ngt som ni påbörjat.

• Svar på tråden Undrar hur många män som...
  • Anonym (Kommer alltid)

Jag vill alltid komma. Helst kommer jag innan kvinnan just eftersom jag blir ganska ointresserad efteråt, så när vi ska avsluta kommer jag så gott som alltid. Jag har provat detta med att låta bli att komma och jag har vänner som fungerar mer så som en del av er andra män här i tråden, men det känns inte som min grej.

• New  Dawn
    New Dawn skrev 2024-10-07 20:09:01 följande:

Ni män som skriver att ni inte behöver komma, hur ofta behöver ni komma? Oavsett om det sker via ons i eller sex? 

Via onani ska det stå 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Jonny) skrev 2024-10-01 15:32:03 följande:

Nu blir jag avundsjuk. Jag har väldigt svårt att sluta utan att komma. Jag skulle så gärna vilja kunna göra det. Summan av hela älsket är ju så mycket mer och större än bara själva orgasmen.

Nackdelen vore att min fru helst bara vill ha sex en gång i veckan. Så om jag inte kommer då så måste jag vänta en hel vecka till innan vi älskar (och jag får komma).

Vi har också sex ungefär en gång i veckan. Båda kommer oftast, men inte alltid.

Men man behöver ju inte vänta till nästa gång. Det rent sexuella behovet kan man ju faktiskt ta hand om själv. Det är närhet, bekräftelse och njutning ihop med sin partner som man inte kan lösa på egen hand.

Det skulle bli en enorm press om jag upplevde att min man gick omkring och var frustrerad för att han inte ?fick komma?. Det skulle kanske döda vårt sexliv. Jag vill att han ska njuta, precis som han vill att jag ska njuta, men sex är ju så mycket mer än orgasm.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
    Dardi007 skrev 2024-10-08 02:58:49 följande:
    Jobbar du också natt :P
    Nix, men jag är förkyld och kan därför inte alltid sova på natten just nu.
  • Anonym (Ems)

Intressant att läsa mäns svar på frågan! 

Min erfarenhet är att män är olika. Vissa blir frustrerade och lättretliga på ett sätt som jag tycker påminner om något hormonellt. De tycker alltså att det är väldigt jobbigt att ha sex utan stt avsluta med att komma. Vet inte om det är psykiskt eller fysiskt.

Andra verkar inte ha problem med det alls.

• New  Dawn
    Dominant66 skrev 2024-10-01 07:29:29 följande:

Är lika som du behöver verkligen ej ?avsluta? och ibland börjar jag inte ens utan tex tar hand om kvinnan med tunga och fingrar tills hon kommer. Sen e jag klar och behöver själv inte komma:)

Varför behöver du inte komma? Är du inte tillräckligt kåt? Har det gått för kort tid mellan, eller är sexet för dåligt för din njutning? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Jonny) skrev 2024-10-01 15:32:03 följande:

Nu blir jag avundsjuk. Jag har väldigt svårt att sluta utan att komma. Jag skulle så gärna vilja kunna göra det. Summan av hela älsket är ju så mycket mer och större än bara själva orgasmen.

Nackdelen vore att min fru helst bara vill ha sex en gång i veckan. Så om jag inte kommer då så måste jag vänta en hel vecka till innan vi älskar (och jag får komma).

Vad är du avundsjuk på? Önskar du att du inte ville komma? Varför i så fall? 

Poängen är att man inte kan lägga ansvaret för orgasm / utlösning på partnern. Varken medan man har sex eller mellan gångerna. 

Jag pratade en gång med en kille som sade att han var glad att han hade hittat en tjej, för nu slapp han ju onanera. Jaha, frågade jag, så din tjej finns alltid tillgänglig och vill när du vill?

Med ett osäker flin svarade han att det är kvinnans uppgift. Sen sade han att han bara skämtade, men tillade att om man måste använda fröken höger, vad är då poängen med att ha en relation? 

Om han menade allvar tror jag inte att hans förhållande blev långvarigt.

Jag säger inte att sex är oviktigt. De flesta vill inte leva i sexlösa förhållanden. Men ett förhållande är inte bara sex och sex är inte bara utlösning.

Svar på tråden Undrar hur många män som...