Fungerande liv med bipolär person?
Någon som varit eller är i en långvarig relation med en bipolär person? Min partner sedan 3 år har bipolär typ 2. Vi har en fin relation där vi respekterar och älskar varandra. Det händer också alltid något i våra liv att vara med henne är verkligen som en berg och dalbana. Tidigare gick mitt liv på slät räls från punkt A till Punkt B.
Tyvärr kommer då och då perioder där hon vill göra av med mycket pengar på sånt som inte behövs men som är roligt. Som tex en resa istället för nya vinterdäck. Oftast brukar jag kunna stå emot. Men får då höra under hennes mörka personer om hur dålig jag är och hur jag håller henne tillbaka. Hennes liv var mycket roligare och bättre innan hon träffade mig.
När hon kommer ur sin depressiva period går hon till överdrift åt andra hållet istället. Hon är så glad att jag är vid hennes sida, jag är det bästa som har hänt henne osv.
Jag älskar henne men relationen tar väldigt mycket energi så mitt jobb och andra relationer blir lidande. Hur får ni andra med en bipolär partner en stabil vardag?