Inlägg från: Anonym (Internationell lågkonjunktur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Internationell lågkonjunktur)

Den här regering är hemsk

Anonym (Johanna) skrev 2024-09-30 09:16:58 följande:
    Den här regering är hemsk

Jag var en av de som röstade för maktskifte 2022 så jag får väl skylla mig själv egentligen. Fattar inte hur jag ska klara ekonomin. Hyran, elen, kollektivtrafik, medicin, mat ALLT går upp mer och mer. Är ensamstående och har ett lågbetalt jobb (men ett jobb jag trivs med). Har ångest över hur det ska gå ihop. Regeringen och Sd har visat klart och tydligt att de som har det dåligt förtjänar att få det sämre och de som redan badar i pengar ska mer ha. Vad tycker ni om politiken och klarar ni er ekonomiskt?

Även om de i mitt perspektiv vänsterpartierna C;V;MP;S fortsatt som majoritetsblock hade det varit internationell LÅGKONJUNKTUR. Det hade inte varit guld och gröna skogar då heller.

Jag har det knapert, men inte pga politiken utan andra saker som har hänt.

• Anonym (Internationell lågkonjunktur)
    Anonym (Förlorar nästa val) skrev 2024-12-16 12:03:38 följande:

Till alla er som misströstar, ni kan vara 110% säker på att denna regering kommer åka ut med huvudet före I nästa val.

Har saker verkligen blivit så mycket bättre? Nej..låt oss titta.

Hårdare straff?  Nej, nytorgamannen blev frisläppt och tog tillfälle i akt att våldta en tonåring igen. Rabatterna för ungdomar som begår grova brott finns kvar.

Sverige har halkat ner ordentligt på listan över länder som har det bra. Våra klyftor i samhället ökar dessutom mest i HELA Europa. Vi är det sämsta landet i Norden, vad det kommer till pension och akassa. (Vem hade trott att välfärden skulle gå åt pipan, med en borgerlig regering)

Don har sagt att vi ska hålla ut hela tiden. Men vad har vi fått tillbaka. Skattesänkningar för höginkomsttagare. Och vad har hänt med elen. Jösses! Staten gör en vinst på 9000% procent. Helt sjukt. Denna regering klagade så på oppositionen. Sen går dom själva och tillsätter en elskatt. Son gör det dyrare igen med elen.

Kommunerna blöder, och har knappt råd att anställa vikarier och extra personal. Det börjar märkas, med råge. Hos försäkringskassan, som aldrig sett ett så högt antal med folk som är utbrända och sjukskrivna för stress.
    Vården har blivit mycket sämre och dyrare. Du får numera betala för om du behöver ambulans. Högkostnadsskyddet höjs nästa år. Vilket gör att många svårt sjuka får en höjning med 900 kr. Det här är alltså medicin som måste ha för att leva, fungera.

Arbetslösheten är på 8,6 procent. Har inte haft så hög arbetslöshet på över 10 år. Inte ett ord om hur man ska vända detta. Utan då skyller man på dom arbetslösa. Att dom är lata, dumma etc.  Samtidigt som man drar in ekonomiska hjälp för detta. Till arbetsförmedlingen och Arbetsmarknadspolitiska åtgärder.

Men det räcker inte, vi ska sparka på dessa tills dom blir blåa. Då sänker vi akassan och aktivitetsstöd kraftigt. Detta kommer bara innebära att allt fler kommer tvingas söka försörjningsstöd och den ekonomiska pressen på redan utsatt ekonomiska kommuner kommer öka. Allt fler riskerar att bli hemlösa. Men, vi ska ha ytterligare hårdare kontroll på arbetslösa. Som om det ovanför inte räckte.

De enda regeringen egentligen lyckats med. Är att lägga alla pengar på försvar och till Ukraina. Men man har även problem i Sverige att lösa. Notera, att detta var ett av de största skälen till att Trump vann i USA igen. Dom är trötta på att pengarna läggs på allt annat, än sitt eget land. Problemet är att regeringen behöver fördela pengarna på ett bättre sätt. Möjligtvis att invandringen blivit bättre.

Vi har alltså fått mer problem, än lösningar. Men vad gör det? Djursholm kan fortsätta dricka dyr champagne och fira sina rot och rutavdrag lol. Och Ebba viftar med falukorven. 

Ett jävla skämt är denna regering. Och dom har redan förlorat valet. Finns mycket arbetslösa människor i Sverige just nu, som är förbannade. Lägg på dyrare el på det med. 

Så har det blivit bättre? Snarare betydligt sämre för oss det svenska folket.  Vanligt folk vill säga. 

Lågkonjunktur hade rått även med vänstern
Svar på tråden Den här regering är hemsk