Är i chock efter gårdagens bråk med sambo
Sitter och försöker reflektera gårdagens bråk med min sambo som jag tror satte sina djupaste spår i både mig..
Jag är gravid och sjukskriven pga av depression som utvecklades i början av graviditeten. Sambon har ofta använt mitt dåliga psykiska mående som en anledning till att han tycker att jag är inprincip en elak människa. Han använder ofta termer som ?jag orkar inte med ditt dåliga mående för det går ut över mig och barnen?. min version är att jag inte tar hans skit när han häver ur sig saker som sårar och för att inflika gör jag allt för mitt barn Och sköter det mesta i hemmet. Det är svårt att förklara allt i korthet men min psykolog reagera på att jag verkar konflikträdd mot honom och ist för att gå efter mina känslor så gör jag allt för att han ska må bra och få utrymen. Nåväl, all denna press och stress plus en graviditet på det har resulterat i att jag blivit sämre i mitt mående , jag stänger av lätt och gråter ofta för minsta lilla, minsta lilla motgång blir ett bottenhål. Detta resulterar i att han kan kalla mig för psykotisk, paranoid, likgiltig, känslokall och otäc? vilket gör att hela min världsbild om mig själv rasar. igår spårade ett bråk (och nej de handla inte om otrohet eller något sånt) , och det resultera i att han slog näven i väggen framför mig och min 4 åriga dotter som vart jätte rädd och kröp tätt intill mig och sa ?du skrämmer mig tilll han? , jag sa till honom på skarpen att du gör inte sådär framför henne och att reaktionen är oacceptabel. Han kramar om min dotter och säger förlåt och går och äter med henne medan han slänger ur sig groteska saker mot mig: ?är äcklad av dig?, ?du åker härifrån och lägger in dig på psyka? ?du kan dra åt helvete? ?du är precis som din mamma? , ?inte konstigt att ingen vill ha något med dig att göra?, ?jävla fitta?, ?jag förtjänar inte dig? etc. jag satt som frusen inne i sovrummet, han sprang sen in och kasta sin förlovningsring på mig. sen hör jag hur min dotter säger ?ska inte mamma äta? då säger han till henne ?mamma ska inte ha någon mat, hon behöver söka hjälp?.. jag kände hur min värld rasade, visste inte hur jag skulle hantera de. Jag åkte iväg som han tvinga mig men bara en bit bort för vill inte lämna min dotter, jag ringer och ber om förlåtelse och han säger ännu mer vidriga saker om mig i telefonen medan jag bara sitter tyst och får ge med mig och be om ursäkt. han gav mig två alt att lämna och han har vår kommande bebis sen för han tycker inte jag är kapabel att ta hand om barnet eller stanna och bevisa för honom att jag förtjänar honom. Han vill inte heller va förlovad längre med mig. kan berätta att han alltid varit sjukt svartsjuk, fördomsfull och kontrollerande. Han kommer från en svår uppväxt som jag märker tagit stryk. Han lider även han av ångest och äter antidepressiv. haft svårt att närvara på jobbet och behålla vissa tjänster.