Inlägg från: Jemp |Visa alla inlägg
  • Jemp

Slänga ut de medborgare som begick brott tidigare - Trots efter att dessa tagit straff?

Alltså? delar av detta står ju med i Tidöavtalet så skrämmande nog är det nog inte så otänkbart som många i tråden verkar tro. 

Det ska tex utredas om möjligheten att dra tillbaka medborgarskap. 

• Jemp
    Anonym (Em) skrev 2024-09-30 13:57:58 följande:
    Det är något sd vill, inte hela tidö-laget. Att dra tillbaka medborgarskap (annat än vid felaktigt utdelande) kräver grundlagsändring. Utreds gör saker däremot hela tiden. Klassiskt att gå väljare till mötes genom att stoppa frågan i en utredning. 
    Det har jag absolut noll förtroende för, men jag hoppas du har rätt. 
  • Jemp
    Anonym (Em) skrev 2024-09-30 20:01:46 följande:
    Exempelvis miljöpartiet tycker jag vägrar se överrepresentationen i kriminalitet hos vissa invandrargrupper. Det är inte rasism, det är fakta. Minskad invandring av exempelvis ensamkommande manliga flyktingbarn från pakistan minskar risken för ökad kriminalitet i Sverige. Det betyder absolut inte att alla pakistanier i sverige är kriminella. Majoriteten är skötsamma men gruppen leder fortfarande till problem.
    Jo, att tillskriva personer egenskaper pga sitt ursprung är rasism.
    Att inte dra alla från en plats över samma kam är inte att vilja ta hit kriminella.
Svar på tråden Slänga ut de medborgare som begick brott tidigare - Trots efter att dessa tagit straff?