Inlägg från: Anonym (Tyu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tyu)

Slänga ut de medborgare som begick brott tidigare - Trots efter att dessa tagit straff?

Anonym (Twinner) skrev 2024-09-30 18:29:57 följande:

Finns partier som vill utvisa kriminella och så har vi partier som.vill ta hit fler kriminella.

Vilka partier vill ta hit kriminella? 
    Invandrare vill väl en del partier ta hit, men specifikt kriminella?
  • Anonym (Tyu)
    Anonym (Em) skrev 2024-09-30 20:01:46 följande:
    Exempelvis miljöpartiet tycker jag vägrar se överrepresentationen i kriminalitet hos vissa invandrargrupper. Det är inte rasism, det är fakta. Minskad invandring av exempelvis ensamkommande manliga flyktingbarn från pakistan minskar risken för ökad kriminalitet i Sverige. Det betyder absolut inte att alla pakistanier i sverige är kriminella. Majoriteten är skötsamma men gruppen leder fortfarande till problem.
    Det innebär väl ändå inte att de uttryckligen VILL ta hit kriminella?
  • Anonym (Tyu)
    Anonym (Em) skrev 2024-09-30 20:45:23 följande:
    Vill och vill. De tar konsekvensen som historiskt följer med gruppen. De tycker att den kriminella delen är en rimlig uppoffring för att hjälpa majoriteten som är laglydiga. 

Innan påhopp vill jag bara säga att jag inte tror att det nödvändigtvis sitter i generna. Många ensamkommande från öst har levt hårda gatuliv på sin väg hit - tror att det är en av förklaringarna till överrepresentationen i kriminalitet.
    Nej, med andra ord- att de VILL ta hit kriminella som det skrevs i inlägget ( dock inte skrivet av dig) är alltså en ren lögn och ingenting annat.
Svar på tråden Slänga ut de medborgare som begick brott tidigare - Trots efter att dessa tagit straff?