Inlägg från: Anonym (Q) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Q)

Slänga ut de medborgare som begick brott tidigare - Trots efter att dessa tagit straff?

1. Det finns inget land som skulle ta emot personen. Då får Sverige fixa ett gränsland (Ett land som idag inte finns)
    2. Utvisning ska ingå i straffet från början. Sverige kan inte börja utvisa folk som inte har färska domar.

• Anonym (Q)
    Anonym (Em) skrev 2024-09-30 17:59:49 följande:
    1. Inte ens mot betalning och politisk påtryckning?
    Ja?Hur mycket skattemedel skulle Sverige kunna muta med utan att medborgarna protesterar? Det kommer bli dyrt för Sverige. Det kanske går att muta och att utföra politiska påtryckningar, men till vilket pris? Kommer den regeringen köra Sverige i botten totalt? Men det är klart. Om det viktigast att få Sverige fritt från personer med invandrarbakgrund och inte att landet ska klara sig, så skulle det vara ett alternativ.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Em) skrev 2024-09-30 19:57:29 följande:
    Det kostar ju en jäkla massa att ha de kriminella här också. Gissar att vi skulle kunna ha rätt höga mutor och ändå tjäna på det ekonomiskt.

Målet är inte att få sverige fritt från personer med invandrarbakgrund. Målet är att bli av med kriminella. Alla invandrare är självklart inte kriminella, om du trodde det?
    Jag antar att din första fråga var trams från din sida. Vad är det vi diskuterar? Vi diskuterar personer med invandrarbakgrund som för många år sedan begått ett brott, men idag är laglydiga. Jag tror att du tappat tråden. Eftersom vi diskuterar personer som gjort brott, trodde jag inte att jag behövde skriva det specifikt. Det känns inte rimligt att vi ska betala, låt säga, 10 miljoner för att utvisa en människa som levt laglydigt i 20 år. Jag tror inte. Jag vet. Jag vet att minst 95% av alla personer med invandrarbakgrund är laglydiga, men nu är det den andra gruppen vi diskuterar.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Em) skrev 2024-09-30 20:34:02 följande:
    Att de begått brott för många år sedan är nåt du lägger till nu. Nej, i det exemplet är det förmodligen inte ekonomiskt försvarbart att muta andra länder.

Det du märker är kanske att jag inte tillhör någon ytterkant utan står lite mittemellan. Å ena sidan, å andra sidan. Förnuft och gör det som ger resultat utan att skada oskyldiga människor (i detta fall invandrare), tack
    Det står i TS. Det är inte jag som skrivit TS. Så jag lägger till det som står i TS? Där ser man.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Em) skrev 2024-09-30 20:34:02 följande:
    Att de begått brott för många år sedan är nåt du lägger till nu. Nej, i det exemplet är det förmodligen inte ekonomiskt försvarbart att muta andra länder.

Det du märker är kanske att jag inte tillhör någon ytterkant utan står lite mittemellan. Å ena sidan, å andra sidan. Förnuft och gör det som ger resultat utan att skada oskyldiga människor (i detta fall invandrare), tack
    Ok. Jag pudlar. Jag har läst fel. Jag tyckte att det stod att personen hade hittat på brott för 20-år sedan. 
Svar på tråden Slänga ut de medborgare som begick brott tidigare - Trots efter att dessa tagit straff?