Borde min man få ha fritidsintressen?
Har du uttryckligen sagt det här till honom, att du inte ens hinner duscha? Hur gamla är barnen, är du föräldraledig eller jobbar del eller heltid?
Vår yngsta är 2,5 år, jag har stört mig så in i helvete på att min karl bara har tagit gör givet att han kan gå ut och ta en öl, åka och fiska en hel lördag eller liknande utan att ens kolla om jag har andra planer med eller utan barn, men om jag vill göra något så har jag känt att jag måste stämma av med honom så senaste gången när han sa att "jag och David ska ut på några öl, det blir inte så sent" så svarade jag bara "vad kul, då går jag och Emma (Davids tjej) ut nästa helg" och det gjorde vi :) nu är inte vi ute var och varannan helg direkt men jag tror faktiskt inte att han hade fattat hur mycket jag störde mig på detta och kommunikationen har blivit bättre, jag har också blivit bättre på att ta för mig, om jag tex vill duscha och raka benen så säger jag "är du upptagen just nu? Jag tänkte ta en dusch, det kommer nog ta em stund gör jag vill tvätta håret och raka benen" aldrig har det hänt att han sagt nej, ibland har han bett mig vänta så han kan göra klart vad det nu är men vill jag duscha så gör jag det, gå inte och vänta på tillfället utan ta det bara