Inlägg från: Anonym (singeln) |Visa alla inlägg
  • Anonym (singeln)

Han behöver stöd

Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-10-02 10:03:39 följande:
    Hade du gått med på att agera "stöd" betyder det i hans värld att ni inom kort har sex. Halva inne typ. Detta VET han. Han är totalt ointresserad av något "stöd" från en helt okänd människa på en dejtsida där han ENBART söker otrohetssex.  Att han frågar dig efter "stöd" är precis lika sant som att han vill separera. Han vill bara kn*lla lite bakom fruns rygg.

HUR kan du inte se och förstå det?
    Jag får bara inte ihop det för då hade han ju bara slösat sin tid eftersom jag inte hade legat med honom. Det är inte att vara stöd i min värld. Hur länge hade han fortsatt ta emot mitt stöd för att lämna, utan att få något sex?
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Men herregud) skrev 2024-10-02 10:55:17 följande:
    Han märker att ts är sårbar då hon helt saknar insikt och förmågan att läsa mellan raderna. Hon tolkar allt bokstavligt och är extremt naiv. Hon har med största sannolikhet nån form av autism vilket gör mig orolig.

Jag är utredd, och jag har inte autism så du behöver inte vara orolig för det. Blir glad för omtanken. 

Jag kan misstänka saker mellan raderna men jag har svårt att liksom bestämma mig för att det är så utan att ha några bevis

• Anonym (singeln)
    Anonym (Moa) skrev 2024-10-02 11:09:28 följande:
    Han vill inte ha ditt stöd, han vill ligga. Så om du inte vill ligga så skiter han i dig.

Nu har han dessutom med största sannolikhet gått vidare, dvs försöktmed någon annan tjej. Du är helt ute ur bilden, eftersom du inte vill ligga med honom.
    Ja jag hoppas du har rätt och han inte skriver igen 
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Sluta) skrev 2024-10-02 12:16:46 följande:
    Varför tänker du att han slösar sin tid? Att han pratar med dig hindrar ju inte honom på något sätt från att samtidigt prata med andra. Han slösar verkligen ingen tid.
    Ja jag menar slösa tid eftersom inte bara skriva utan om man ska träffas och så. Han får en bit att åka också. Om jag ska vara stöd men inte tänker ligga med honom
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Moa) skrev 2024-10-02 13:11:12 följande:
    Varför vill du träffa honom? Ni vill ju inte samma sak. 
    Nej jag har inte tänkt träffa honom. Jag bara försökte svara på spekulationer i tråden om hur han har tänkt. I min värld tänker han i så fall konstigt för han skulle ju ändå inte få ligga för alla ansträngningar om det var stöd jag skulle ha gått med på att ge honom
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Moa) skrev 2024-10-02 11:36:11 följande:
    Bevis för vad?

Du vet att han söker en tjej för sex, du vet att han är upptagen. 
    Tex bevis för att han ljuger om det med stöd. Folk i tråden tycker att jag ska läsa mellan raderna men allt sånt blir ju bara spekulationer och misstankar om man inte har några bevis. Jag tar allt bokstavligt har jag blivit kritiserad för i tråden. Men jag måste ju gå efter vad folk faktiskt skriver och inte efter vad man gissar att de menar. Annars blir man istället anklagad för att lägga ord i munnen på andra
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Sluta) skrev 2024-10-02 16:44:24 följande:
    Nej, man måste inte gå efter vad folk skriver. Man måste fundera själv på om det personen skriver är rimligt. Om det verkar trovärdigt. Att gå efter vad en upptagen man på den dejtingsajt skriver vore mycket, mycket dumt.
    Därav tråden, för jag hade svårt att få ihop det. Jag har ingen att prata med annars direkt. Men jag menar även om man tvivlar så man kan ju ändå inte hitta på annat som man inte har bevis för. Utöver det exemplet så tycker folk jag tar allting bokstavligt här i tråden. Ja ni får ursäkta men jag tar faktiskt din text bokstavligt och tolkar den som att du tycker att jag inte borde tro honom
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Gråbo) skrev 2024-10-02 16:55:02 följande:

Hur många gånger skrev ni innan du fick veta att han var upptagen?

2 gånger och det var ganska kort. Men han hann göra ett intryck som jag blev gripen av
  • Anonym (singeln)
    Fiona M skrev 2024-10-02 14:47:37 följande:

Om han nu behöver stöd (av en onänd kvinna han vill knulla), vad tycker du är lockande med en man som går bakom ryggen på sin partner både vad gäller sex och känslor, och lever en lögn? 

Vad är det som gör att du tänker hmm, han har ngt visst efter det?

Fiona M skrev 2024-10-02 14:49:06 följande:

Eller är en del av lockelsen att du, och just du, kan ge honom vad hans flickvän inte kan?
    Ni har aldrig träffats men han förstår på nåt sätt att du är den som kan hjälpa honom för ni har ett band som förenar?

Alltså, jag har försökt förklara att det intrycket jag fick av honom som jag fastnade för INNAN jag fick reda på att han var sambo och INNAN han skrev att han behöver stöd
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Truth is gonna bite!) skrev 2024-10-02 14:23:52 följande:

Ja, tummen upp på detta!

Först och främst otroligt oattraktivt med en man som inte kan lämna ett förhållande utan att säkra upp en ny. Rädd att vara ensam much? 

Nej, tacka vet jag män som klarar sig själva och är självständiga. En som vågar ta tag i problem om det knakar i relationen, och vågar avsluta förhållandet när han inte är nöjd. 

TS är det verkligen en räddhare du vill satsa på? En som behöver stöd, stöd från vad? Bli nedklubbad av sin kvinna? 

Sist men inte minst, vill du satsa på en sån som kommer fega ur när han är less på dig? Du har redan facit i handen hur han är som person.

Jag har inga planer på att satsa på honom. Jag har bara försökt förklara varför jag hade svårt att släppa just honom eftersom någon i tråden skrev att jag kan inte hålla på med dejtingsiter om jag inte kan släppa killarna. Men det kan jag normalt, de flesta har inget som jag fastnar för 
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Gråbo) skrev 2024-10-02 19:20:18 följande:
    Ett intryck som var falskt eftersom han inte var den han utgav sig för att vara. Blir du inte arg för att han manipulerat dig?
    Lite så kände jag nog då. Det är också därför jag tänkte sen att jag möjligen blev för hård i tonen mot honom när jag sa att jag inte är intresserad 
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Truth is gonna bite!) skrev 2024-10-02 20:23:05 följande:

Ok. Det låter bra.
    Det du borde fråga honom först och främst är vad han menar att han vill ha stöd med. Om han säger att han behöver någon som ger honom stöd att komma ur relationen, så säg att det får han söka psykologhjälp för om han inte kan göra det på ett normalt sätt.

Om han bara vill prata med någon så är det ju upp till dig om du vill vara vän eller gratis psykolog. Låt honom bara inte lura dig till sex, för stöd är ju inte = sex.

Det är alltid bättre att vara misstänksam och försiktig, än att tro det bästa om alla människor. Det finns så mycket skit i världen, att alla borde vara extra försiktiga. Otrohet är dessutom så vanligt, och ännu lättare nu när folk kan chatta dygnet runt. Många män försöker, och kan ljuga om det värsta sakerna bara för att få till det.

Om det är en relation du är ute efter, gör det lättare för dig och hitta någon som åtminstone påstår sig vara singel. Sen är det alltid bäst att vara på sin vakt, trotts det.

Gör det först och främst för att skydda dig mot trista erfarenheter. Var en stark kvinna så kommer du ha större sannolikhet att träffa den rätta. En man som är bra och behandlar dig bra. Det är rätt givet att man sällan får det, om man skaffar en som försöker lösa sina relationsproblem med att vara otrogen.

Kanske om han skriver igen så kan jag fråga det. Men jag vill inte kontakta honom känner jag.
    Ja det verkar vara en del gifta och sambomän ute på sidorna jag tycker att de gör fel som utnyttjar det. Jag vill inte få kontakt med några såna. Så jag försökte därför avsluta det fort och effektivt när han sa han hade sambo men det funkade inte så effektivt. Jag tycker att han borde ha svarat ok tack och hej, istället för att börja prata om stöd.
    Ja det är jättesvårt att hitta en bra man. Jag dejtade med en förra året men så hade han sen inte tid så mycket så jag avslutade det. Jag ångrar det ibland för något bättre verkar svårt att få
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Men herregud) skrev 2024-10-02 20:50:37 följande:
    För hård??? Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Ja för hård, särskilt med tanke på svaret jag fick: ... men du verkar ha bestämt dig.

Det blev som ett kvitto på att jag varit för hård och de där orden ekar i huvudet 

• Anonym (singeln)
    NyfiknaAstrid92 skrev 2024-10-02 20:23:30 följande:
    Du fastnar alltså för otrogna rövhål. Du borde verkligen söka hjälp för ditt självskadebeteende är inte sunt.
    Absolut jag har aldrig i mitt liv fastnat för en singelkille eller någon som inte är ett rövhål. Helt rätt det var var precis det jag skrev
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Truth is gonna bite!) skrev 2024-10-02 21:21:52 följande:
    Det är nog tyvärr mycket skräp på dejtingsajter. Där måste man dessutom vara extra lyhörd eftersom det är ännu lättare att bli lurad, och i värsta fall kan det bli farligt. Därför bättre att inte vara naiv eller godtrogen. 

Det är nog en stor möjlighet att han gått vidare i jakt på nästa offer. Jag tror dock inte man ska ta något man inte blir nöjd med heller, ibland måste man kyssa några grodor innan man finner sin prins. Men du har större möjligheter att lyckas om du inte redan från början nöjer dig med otrogna och konflikträdda män.
    Nej men nöja mig med en otrogen har jag inte tänkt göra. Däremot kanske inte ha alltför höga krav (på en singelman). Ingen är felfri antar jag. Samtidigt tycker jag ju du har en poäng i att man ska känna sig helt nöjd. Svårt det där
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Gråbo) skrev 2024-10-02 21:38:31 följande:
    Men du är ju inte intresserad. (Eller?) Hur är det för hårt?
    Nejdå det är inte hårt att inte vara intresserad men man måste ju inte framföra det beskedet på ett hårt sätt. Och det kan ju ha varit något sånt eftersom han tydligen uppfattade mig som bestämd
Svar på tråden Han behöver stöd