Inlägg från: Anonym (singeln) |Visa alla inlägg
  • Anonym (singeln)

Han behöver stöd

Anonym (Sluta) skrev 2024-10-01 16:37:32 följande:
    Fast det är inte sunt att sitta och fundera över vad han tänker. Han borde vara en no-body för dig.

Han tänker med STÖRSTA sannolikhet på ifall det finns någon chans att knulla dig. Och så går han vidare till nästa tjej. Och nästa tjej. Det var precis det här jag menade när jag skrev att nätdejting inte är för dig. Om du sitter och funderar såhär så kommer du att bli galen av nätdejting. Du måste släppa och gå vidare. Tack och hej, nästa kille.
    Om det är så då är det ju bättre. Än att han tänker att jag var okänslig eller hård. Anledningen att jag började haka upp mig var att han började säga det där om stöd, efter att jag svarade att jag är inte intresserad av det upplägget. Varfö kunde han inte bara säga - OK, tack och hej - istället. Då hade jag lätt släppt det och gått vidare
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Sluta) skrev 2024-10-01 16:48:31 följande:
    Jag vet inte varför du inte kan det, men du måste lära dig att göra det.
    Alltså varför inte han svarade det. Jag sa: jag är inte intresserad av upplägget men ha det så bra. Då säger han det där om stöd istället för att bara svara tack och hej
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Men herregud) skrev 2024-10-01 17:14:37 följande:
    Han säger så för att han vill KNULLA. Han greppar efter halmstrån och drar till varenda jävla vals som finns. Var det tydligt nog för dig? 
    Jag kan verkligen förstå att du tänker så men hur skulle det gå sen då hade han tänkt? Tänk om jag hade svarat, javisst jag hjälper dig, och vi pratar i timtal om förhållandet och hur han ska lämna. Det blir aldrig något knulla. Vad gör han då, om det var det han var ute efter men försöker lura mig?  Hur länge ska han hålla uppe charaden och slösa sin tid?
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Sluta) skrev 2024-10-01 17:13:10 följande:
    Som sagt, du måste lära dig att släppa det.
    Jag brukar faktiskt kunna släppa åtminstone lättare än den här mannen. Det är något med hur han framstod, hur han skrev och hur han såg ut. Han hade världen snällaste ögon och såg så stor och snäll och go ut, påminde om en nallebjörn. Och som man tycker liksom synd om och vill ta hand om. Men jag sa ju iallafall tack och hej men allt sammantaget gjorde det svårare när han började nämna att han behöver stöd. Men jag har inte skrivit något mer och vill inte utsätta mig för ett sånt upplägg för jag är rädd att bli sårad. Är ganska känslig. Så det är inte att jag tänker försöka med honom, men bara för att försöka förklara att i vanliga fall släpper jag männen som skriver mycket lättare 
  • Anonym (singeln)
    Fiona M skrev 2024-10-01 17:18:42 följande:
    OK, om vi nu ponerar att han slog om från att vilja knulla bakom ryggen på sin tjej till att faktiskt behöva stöd för att lämna henne (?), varför skulle han vilja ha det av dig, en främmande person?
    Varför skulle du vilja ge det stödet till en man du inte vet nåt om, varför skulle det spela roll om han tyckte du var okänslig och hård?

Du kan aldrig vara alla till lags, det kommer bara gå ut över dig själv.
    Att inte göra saker för okända är inte taskigt utan bara självbevarelsedrift.

Hur tänker du?
    Jo hjärnan säger ju att du har rätt. Jag hoppas verkligen att han också tänker så att han förstår han inte kan förvänta sig det av mig och inte tänker nåt sånt om mig att jag är hård eller att han blev ledsen eller nåt 
  • Anonym (singeln)
    Fiona M skrev 2024-10-01 23:26:28 följande:

Jag tror du både har svårt med att framstå som annat än snäll och att du känner att du akulle kunna rädda honom så han blev lycklig.
    Don?t.
    Han är en okänd man som vill vara otrogeen. Det är det ENDA du faktiskt vet om honom. Han kan misshandla sin flickvän, vara ett as, klä sig i flådda ekorrar -du vet inget annat än att han vill vara otrogen, med dig, eller vem som ge lst annars som nappar. 

Hur kan du falla för det?
    Vad gäller hur han framstår -ja, tror du hans flickvän tycker han har snälla ögon?

Ja jag vill inte att någon ska tycka något illa om mig eller bli ledsen för något jag gör. Rädda honom nja. Jag vill inte faktiskt göra det och go there men jag tycker liksom synd om honom på något vis. Nej men det gäller ju alla killarna jag får kontakt med att jag inte vet om de är as i verkligheten så jag känner inte att det blir hållbart att resonera på det sättet. Och angående att vilja knulla, det vill väl allihopa antar man väl? Även att de vill ha något mera lättsamt en del av dem, även singelmännen det säger vissa rakt ut. Och vilken man är på dejtingapp och söker någonting sexlöst med en kvinna? Det undrar jag.

Det vet jag inte om hon tycker det men någonting måste hon väl ha sett i honom

• Anonym (singeln)
    Anonym (Gm) skrev 2024-10-01 23:50:33 följande:

Du har nog svårt att släppa honom för att han säger att han behöver ditt stöd  för att lämna men det kan väl vara annat också.
    Du får försöka komma på varför du har så svårt att släppa honom, du kan väl bara säga att du inte är intresserad av att "stötta honom" och vara någon han har vid sidan om.....sen säger du tack och hejdå. Tråkigt när folk är charmiga och ser snälla ut men har själviska motiv.
    Jag personligen har träffat på en kille som inte var singel inne på en dejtingsida...jag kände att jag hade mer respekt för hans fru än vad han har....
    Inleder inte relationer med upptagna män..... Dom kan ju ljuga hur mycket som helst om vilken dålig fru dom har etc fast det behöver inte alls vara sant..... 
    Jag tycker det är intressant att se att du helst svarar på elakare hårda inlägg än att svara på dem inlägg som vill ge råd och hjälpa och som försöker förstå...men dom svarar du inte alltid på...
    Är det viktigare att framstå som en bra person och försvara sig mot kritik eller är det viktigaste att du lär dig något av det som skrivs här..... Kan du inte bara inse att du inte behöver svara personer som skriver att du är dum... Men svara dem som ger konstruktiv kritik och lösningar istället...och försök ta till dig det som skrivs här... att han ville ha dig vid sidan om....men när det inte funka säger han att du kan vara ett stöd så att han bryter upp... Duger du bara som ett stöd eller någon att ha vid sidan om.... alltså han verkar inte speciellt intresserad av dig utan bara att du är något tillfälligt... 

Jag vill helst undvika att säga något alls till honom om det går att undvika för då kanske han säger något mer som jag börjar fundera över och så är diskussionen igång. Men nu hade han varit inne på min profil igen och då undrar man ju vad han tänker egentligen.
    Jag gör så gott jag kan med att svara och det är mycket att svara. Men där jag har invändningar vill jag gärna svara och sånt som känns orättvist att stå oemotsagt. Är man överens så är det ju bra och behövs kanske inget svar och jag känner att jag fått mycket utbyte av tråden och de inlägg som varit konstruktiva även om jag inte svarat på alla. Men var gärna konkret med vilket inlägg du tycker att jag borde ha svarat på och vad som saknas så jag förstår bättre vad du syftar på.
    Ja så kan det ju vara att han bara vill ha nåt tillfälligt.
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Gråbo) skrev 2024-10-01 23:54:07 följande:

Om du är så orolig för hur du ska verka vara att du går i spinn för att en främmande karl tycker du är taskig som inte stöttar, får du inte ångest vid tanken på att du skulle såra en annan kvinna med att stötta så att hennes man lämnar henne?

jag har inte ens sett henne eller känt något för henne, hon har inte sökt min kontakt eller bett om min hjälp. Så det blir ju inte samma sak
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Gråbo) skrev 2024-10-02 07:34:36 följande:
    Du har inte sett honom eller känt nåt för honom heller, eller?
    Jo har ju sett hur han ser ut, försökte ju beskriva i andra inlägget det var något med hans ögon och allt sammantaget hur han var och framstod och jag tyckte han var så gullig och snäll. Så det var svårare att släppa honom än de flesta andra. De flesta män på dejtsidor känner man inget speciellt för, har inget som man fastnar för direkt eller väcker något intresse, så är det för mig iallafall 
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-10-02 06:56:00 följande:

Det absolut sista du behöver "oroa" dig för är att han skulle tycka du var taskig eller att han skulle blivit ledsen. Du betyder ju absolut ingenting för honom, alltså inget mer än ett potentiellt ligg menar jag. Med tanke på hur du skriver här så hade du med största sannolikt blivit en tillfällig älskarinna/terapeut en kort stund.
    Men don't worry som sagt, har han garanterat kastat exakt samma krok till en hel drös andra kvinnor och troligen lyckas han till slut.

Ingen normal, vettig man raggar "stöd" på dejtingsidor. Det måste väl även du förstå?!

Jag hoppas verkligen det. Han borde väl egentligen inte ta åt sig något så

Men jag förstår inte hur ni menar att han tänkt det om jag hade gått med på att vara stöd. Då hade jag ju inte legat med honom 
Svar på tråden Han behöver stöd