Anonym (Gm) skrev 2024-10-01 23:50:33 följande:
Du har nog svårt att släppa honom för att han säger att han behöver ditt stöd för att lämna men det kan väl vara annat också.
Du får försöka komma på varför du har så svårt att släppa honom, du kan väl bara säga att du inte är intresserad av att "stötta honom" och vara någon han har vid sidan om.....sen säger du tack och hejdå. Tråkigt när folk är charmiga och ser snälla ut men har själviska motiv.
Jag personligen har träffat på en kille som inte var singel inne på en dejtingsida...jag kände att jag hade mer respekt för hans fru än vad han har....
Inleder inte relationer med upptagna män..... Dom kan ju ljuga hur mycket som helst om vilken dålig fru dom har etc fast det behöver inte alls vara sant.....
Jag tycker det är intressant att se att du helst svarar på elakare hårda inlägg än att svara på dem inlägg som vill ge råd och hjälpa och som försöker förstå...men dom svarar du inte alltid på...
Är det viktigare att framstå som en bra person och försvara sig mot kritik eller är det viktigaste att du lär dig något av det som skrivs här..... Kan du inte bara inse att du inte behöver svara personer som skriver att du är dum... Men svara dem som ger konstruktiv kritik och lösningar istället...och försök ta till dig det som skrivs här... att han ville ha dig vid sidan om....men när det inte funka säger han att du kan vara ett stöd så att han bryter upp... Duger du bara som ett stöd eller någon att ha vid sidan om.... alltså han verkar inte speciellt intresserad av dig utan bara att du är något tillfälligt...
Jag vill helst undvika att säga något alls till honom om det går att undvika för då kanske han säger något mer som jag börjar fundera över och så är diskussionen igång. Men nu hade han varit inne på min profil igen och då undrar man ju vad han tänker egentligen.
Jag gör så gott jag kan med att svara och det är mycket att svara. Men där jag har invändningar vill jag gärna svara och sånt som känns orättvist att stå oemotsagt. Är man överens så är det ju bra och behövs kanske inget svar och jag känner att jag fått mycket utbyte av tråden och de inlägg som varit konstruktiva även om jag inte svarat på alla. Men var gärna konkret med vilket inlägg du tycker att jag borde ha svarat på och vad som saknas så jag förstår bättre vad du syftar på.
Ja så kan det ju vara att han bara vill ha nåt tillfälligt.