Inlägg från: Anonym (singeln) |Visa alla inlägg
  • Anonym (singeln)

Han behöver stöd

Fiona M skrev 2024-09-28 17:47:07 följande:
    Om du hoppas bygga en relation på att du ska stötta en person med (relations)problem så kommer du aldrig bli lycklig.

Stötta vänner, nära och kära är en helt annan sak än att utgå från det när du lär känna ngn. Förstår du verkligen inte skillnaden?
    Jag menade inte med just honom, utan allmänt i en parrelation
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Moa) skrev 2024-09-28 18:01:28 följande:
    Vill du hjälpa honom?
    Nej jag vet inte men det kändes när han i samma medd skrev sådär att jag verkar ha bestämt mig. Det låter som att jag inte vill lyssna på honom eller ja det är så det kanske framstår 
  • Anonym (singeln)
    Fiona M skrev 2024-09-28 17:59:36 följande:
    Förstår du inte vad jag skriver och vad han föreslagit?

Att stödja en vän eller partner är en helt annan sak än att börja ragga på en person som man försöker lägga över sitt mående på.

Men OK: ja, när DU söker partner ska du alltid, alltid tänka att denne måste lösa sina problem och avsluta sitt nuvarande förhållande innan du kan lära känna honom.
    Jag tyckte jag var tydlig att jag inte var intresserad av hans förslag som jag förstår vad det innebörden ja

nej jag frågar om I ett förhållande. Jag tycker du framställer det som att man inte ska förvänta sig att stödja varandra utan var och en ska klara sitt 
  • Anonym (singeln)
    Västernorrlandskillen skrev 2024-09-28 17:59:04 följande:

Ägna inte den mannen något mer av din tid.
    Inte normalt att en vettig och ärlig person ens finns på en dejtingsajt om personen är i förhållande. Skulle jag själv bara i behov av stöd skulle jag vända mig till familj eller vänner, eller vården. Definitivt inte stöd av någon kvinna jag inte känner på nätet. Han vill doppa på sidan av sitt förhållande och tvivlar på att hans partner vet vad han gör.

Jag tänker så att det kanske är känsligt att ta upp det med personer i omgivningen som kanske även står tjejen nära 

Ja att söka vård för känslor och sådana saker är nog ett för svårt steg att ta för många män???
  • Anonym (singeln)
    Fiona M skrev 2024-09-28 18:14:15 följande:
    Jag skrev att du inte kan bygga relationen på att gå in som räddare, det kommer aldrig, aldrig bli bra. Jag har flertalet ggr skrivit att det är skillnad när det är folk man känner, så jag förstår inte hur du kan missförstå, och jag förstår verkligen inte hur du ägnar den här killen en tanke till.
    Tanken är väl mest på det du skrev först. Att eftersom det är en okänd men det är väl alla i början. Jag har svårt att acceptera att man därför inte ska förvänta sig stöd men jag tycker det ingår i en relation även om man inte kände varandra först. Alltså allmänt nu och inte just med honom
  • Anonym (singeln)
    Fiona M skrev 2024-09-28 18:15:46 följande:
    Tror du på nåt sätt i världen att det är stöd han söker från okända kvinnor på en dejtingsida?
    Skulle du vilja att din framtida partner hanterade problem i er relation så?
    Det han framgick först att han sökte var sex och intellektuell stimulans. Men ni insinuerar hela tiden att han ljuger och att jag inte fattar något och är naiv
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Moa) skrev 2024-09-28 18:35:08 följande:
    Vill du ha sex och intelligent stimulans med en upptagen man? I så fall är han mannen för dig. 
    Alltså jag tackade ju nej till det men ni verkar hela tiden vilja vrida till det
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Moa) skrev 2024-09-28 18:36:52 följande:
    Fast ni har ju ingen relation, så varför ska du hjälpa honom med hans relation? 
    Så om en singelman skriver att han vill ha stöd med något så gäller samma sak? Alla män som förväntar sig stöd i ett förhållande är ett big nono för vi är okända för varandra och har ingen relation 
  • Anonym (singeln)
    Dobermannd skrev 2024-09-28 18:40:26 följande:

Men alltså vad är det här? Hur ska man nå fram till dig? Du tar bara åt dig utav otrevliga inlägg och slutar svara alla andra. Och är typ fortfarande inne på om du bara ska ligga lite först med han..?

Hans svar är från en riktig jävla nolla.. Ett riktigt bottenskrap.. Som hoppas på att du ska stå ut med att ge han fitta lite, så han vet om han skall lämna..
    Sure du kanske hittar någon du får ligga lite med.. Men tror du nått på karma???

För jag menar tänker du på karman du kommer att få utstå av det här. Så inte bara kanske det finns en risk att du sårar den kvinnan som är så dum att faktiskt bo med han. Det finns en risk att du är den som hamnar där sen med.. 

Det betyder att du kärar ner dig i någon man som faktiskt är helt upptagen.. och du får sitta ensam under julafton och lida när han är med sin fru och sina barn... 

Jag vet att det kanske är tufft att hitta någon. Men är det värt det bara för att du gillade utseendet eller vad fan det nu var du gillade hos honom? Han låter ju dessutom urfånig och o-charmig.

"kan du tänka dig att vänta tills jag bestämt mig i en vecka?" är ju inte något som får mig att gå igång alls. 

Ja otrevliga inlägg triggar mig, det är sant

nej jag är inte intresserad av att ligga med upptagen man eller liknande upplägg det skrev jag ju

Och vet mycket väl att jag aldrig kommer kunna lita på honom eller bli ihop med honom. Jag bara blev ställd på något sätt och vet inte hur jag ska svara

• Anonym (singeln)
    Dobermannd skrev 2024-09-28 18:40:26 följande:

Men alltså vad är det här? Hur ska man nå fram till dig? Du tar bara åt dig utav otrevliga inlägg och slutar svara alla andra. Och är typ fortfarande inne på om du bara ska ligga lite först med han..?

Hans svar är från en riktig jävla nolla.. Ett riktigt bottenskrap.. Som hoppas på att du ska stå ut med att ge han fitta lite, så han vet om han skall lämna..
    Sure du kanske hittar någon du får ligga lite med.. Men tror du nått på karma???

För jag menar tänker du på karman du kommer att få utstå av det här. Så inte bara kanske det finns en risk att du sårar den kvinnan som är så dum att faktiskt bo med han. Det finns en risk att du är den som hamnar där sen med.. 

Det betyder att du kärar ner dig i någon man som faktiskt är helt upptagen.. och du får sitta ensam under julafton och lida när han är med sin fru och sina barn... 

Jag vet att det kanske är tufft att hitta någon. Men är det värt det bara för att du gillade utseendet eller vad fan det nu var du gillade hos honom? Han låter ju dessutom urfånig och o-charmig.

"kan du tänka dig att vänta tills jag bestämt mig i en vecka?" är ju inte något som får mig att gå igång alls. 

Och vissa i tråden skriver saker jag har svårt att låta gå förbi
Svar på tråden Han behöver stöd