• Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 16:56:27 följande:
    Jo och därför jag har ju redan sagt till honom att jag inte är intresserad av upplägget han först ville ha. Men sen skrev han det om stöd?
    Är du så här naiv?
    Vilket stöd skulle du, okänd kvinna han ville knulla, kunna ge? Varför skulle du vilja det?
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 17:36:01 följande:
    Men det här förstår jag inte alls hur du kan skriva så här. Alla är väl okända i början? Med det resonemanget kan man ju inte träffa en pojkvän. Självklart vill man väl träffa någon som man kan ge och få stöd av
    Om du hoppas bygga en relation på att du ska stötta en person med (relations)problem så kommer du aldrig bli lycklig.

Stötta vänner, nära och kära är en helt annan sak än att utgå från det när du lär känna ngn. Förstår du verkligen inte skillnaden?
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 17:36:58 följande:
    Och nu menar jag inte just med honom Fiona, utan om man allmänt skulle tänka som du?
    Jag tror många kvinnor skulle må bättre om de utgick från det istället för nåt slags "jag kan rädda honom"-tänk.
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 17:55:34 följande:
    Alltså allmänt när man söker en partner så ska man inte tänka att man i förhållandet kommer stödja varandra utan alltid var och en klara sitt eget? 
    Förstår du inte vad jag skriver och vad han föreslagit?

Att stödja en vän eller partner är en helt annan sak än att börja ragga på en person som man försöker lägga över sitt mående på.

Men OK: ja, när DU söker partner ska du alltid, alltid tänka att denne måste lösa sina problem och avsluta sitt nuvarande förhållande innan du kan lära känna honom.

• Fiona M
    Västernorrlandskillen skrev 2024-09-28 17:59:04 följande:

Ägna inte den mannen något mer av din tid.
    Inte normalt att en vettig och ärlig person ens finns på en dejtingsajt om personen är i förhållande. Skulle jag själv bara i behov av stöd skulle jag vända mig till familj eller vänner, eller vården. Definitivt inte stöd av någon kvinna jag inte känner på nätet. Han vill doppa på sidan av sitt förhållande och tvivlar på att hans partner vet vad han gör.

Precis detta.
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 18:09:20 följande:
    Nej jag vet inte men det kändes när han i samma medd skrev sådär att jag verkar ha bestämt mig. Det låter som att jag inte vill lyssna på honom eller ja det är så det kanske framstår 
    Men varför skulle du vilja lyssna på honom? Varför skulle du vilja stötta?
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 18:11:33 följande:
    nej jag frågar om I ett förhållande. Jag tycker du framställer det som att man inte ska förvänta sig att stödja varandra utan var och en ska klara sitt 
    Jag skrev att du inte kan bygga relationen på att gå in som räddare, det kommer aldrig, aldrig bli bra. Jag har flertalet ggr skrivit att det är skillnad när det är folk man känner, så jag förstår inte hur du kan missförstå, och jag förstår verkligen inte hur du ägnar den här killen en tanke till.
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 18:14:29 följande:
    Jag tänker så att det kanske är känsligt att ta upp det med personer i omgivningen som kanske även står tjejen nära 

Ja att söka vård för känslor och sådana saker är nog ett för svårt steg att ta för många män???
    Tror du på nåt sätt i världen att det är stöd han söker från okända kvinnor på en dejtingsida?
    Skulle du vilja att din framtida partner hanterade problem i er relation så?
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 19:09:43 följande:
    Ja och det jag blev ställd på var även det han skrev du verkar ha bestämt dig. Som att han insinuerar nåt eller det framstår något om mig
    Jag fattar att du är snäll, och det är det han utgår från.
    Tänk på dig sjäv före okända, lite som på flyget när de uppmanar en att ta på syrgasmasken innan man hjälper andra.
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 22:02:34 följande:
    Ja men han behöver ju inte tycka att jag är så hård för det
    Han vet inget om dig och har inte förmågan att förminska dig om du inte låter honom! (Låt honom inte få dig ur balans)
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 22:08:32 följande:
    Kan ju vara så att han vet att hon inte skulle vilja gå isär. Då lär hon inte stötta honom i att lämna
    Hur många känner du som skulle vilja stanna i en relation om de visste att partnern vill göra slut och uttrycker sig som han gör?
    Jag hoppas de flesta har mer självrespekt.
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 22:28:54 följande:
    Vad borde vara ett bra sätt att svara honom då? Alltså det sista att han skrev han behöver stöd men jag verkar redan ha bestämt mig

Eller ska jag bara skita i det nu? Inte så trevligt det heller 
    Du ska bara skita i det.

Vad spelar det för roll att vara artig mot en kille du aldrig träffat, som ville vara otrogen med dig? Varför låter du honom påverka dig att få dåligt samvete?
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 22:57:06 följande:
    Ja säg det. Jag vet inte varför jag får det? Jag tycker väl att man ska avsluta bra. När jag sa jag är inte intresserad av upplägget så hade han väl kunnat svara bara ok tack och hej... istället för att börja förklara att han vet han borde göra slut men behöver nog stöd, men du verkar ha bestämt dig (alltså han sa det till mig, att jag verkar ha bestämt mig)
    När du inte var intresserad av hans taffliga försök att vara otrogen försöker han manipulera dig, och han lyckas ju.
    Varför spelar det roll vad en helt okänd man säger eller tycker om dig för att du inte vill vara honom behjälplig till att vara otrogen?
  • Fiona M
    Dimisi skrev 2024-09-28 22:58:10 följande:
    Ja, jag tycker att du bara ska skita i det. Så gör de flesta.

Någon måste alltid vara den som skriver det sista meddelandet. Jag gissar att det brukar vara du. Bryt det mönstret! Andra kan ta kontroll över dig annars.
    Precis så.
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-01 16:44:08 följande:
    Om det är så då är det ju bättre. Än att han tänker att jag var okänslig eller hård. Anledningen att jag började haka upp mig var att han började säga det där om stöd, efter att jag svarade att jag är inte intresserad av det upplägget. Varfö kunde han inte bara säga - OK, tack och hej - istället. Då hade jag lätt släppt det och gått vidare
    OK, om vi nu ponerar att han slog om från att vilja knulla bakom ryggen på sin tjej till att faktiskt behöva stöd för att lämna henne (?), varför skulle han vilja ha det av dig, en främmande person?
    Varför skulle du vilja ge det stödet till en man du inte vet nåt om, varför skulle det spela roll om han tyckte du var okänslig och hård?

Du kan aldrig vara alla till lags, det kommer bara gå ut över dig själv.
    Att inte göra saker för okända är inte taskigt utan bara självbevarelsedrift.

Hur tänker du?
  • Fiona M

Jag tror du både har svårt med att framstå som annat än snäll och att du känner att du akulle kunna rädda honom så han blev lycklig.
    Don?t.
    Han är en okänd man som vill vara otrogeen. Det är det ENDA du faktiskt vet om honom. Han kan misshandla sin flickvän, vara ett as, klä sig i flådda ekorrar -du vet inget annat än att han vill vara otrogen, med dig, eller vem som ge lst annars som nappar. 

Hur kan du falla för det?
    Vad gäller hur han framstår -ja, tror du hans flickvän tycker han har snälla ögon?

• Fiona M

Om han nu behöver stöd (av en onänd kvinna han vill knulla), vad tycker du är lockande med en man som går bakom ryggen på sin partner både vad gäller sex och känslor, och lever en lögn? 

Vad är det som gör att du tänker hmm, han har ngt visst efter det?

• Fiona M

Eller är en del av lockelsen att du, och just du, kan ge honom vad hans flickvän inte kan?
    Ni har aldrig träffats men han förstår på nåt sätt att du är den som kan hjälpa honom för ni har ett band som förenar?

Svar på tråden Han behöver stöd